اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشن صعود در سراسر ایران اسلامی/

‌پرچم ایران خیابان‌های یزد را آذین بست/ شادی وصف‌ناپذیر مردم از صعود تیم ملی‌

ساعتی پس از پایان بازی سرنوشت ساز تیم ملی کشورمان با تیم کره و صعود تیم ملی به جام جهانی، خیابان‌های یزد مملو از جمعیت شد و پرچم ایران همه خیابان‌های یزد را آذین بست.

‌پرچم ایران خیابان‌های یزد را آذین بست/ شادی وصف‌ناپذیر مردم از صعود تیم ملی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، با پایان یافتن بازی ایران و کره، صدها نفر از مردم یزد به خیابان‌ها آمدند و هر کدام شادی خود را به نحوی به نمایش گذاشتند.

در اغلب خودروها حداقل پنج شش نفر نشسته بودند و در حالی که با کف و سوت، شادی خود را به نمایش می‌گذاشتند، پرچم پرافتخار ایران اسلامی را از خودروها به بیرون آورده‌اند.

تعداد زیادی از موتورسواران نیز به صورت کاروانی در خیابان‌های مختلف یزد در حرکتند و فریاد «ایران دوستت داریم» را در خیابان‌های یزد طنین‌انداز کرده‌اند.

در هر اجتماعی، کوچک یا بزرگ، سواره یا پیاده، بدون استثنا پرچم ایران خودنمایی می‌کند و برف‌ پاک‌کن خودروها در حالیکه پرچم‌های کوچک به آنها نصب شده است، در حرکت هستند.

در بسیاری از خیابان‌های یزد نیز مردم به صورت خودجوش اقدام به پخش شربت و شیرینی کرده‌ و شادمانی خود را از این صعود افتخارآفرین به نمایش گذاشته‌اند.

* ترافیک سنگین در خیابان‌های یزد

حرکت کاروان‌های موتورسوار و پخش شربت و شیرینی سبب شده تا ترافیک سنگینی در خیابان‌های یزد به ویژه چهارراه مهدیه، میدان امام حسین، بلوار دانشجو، صفائیه و میدانی معروف به نعل اسبی (فرهنگ) حاکم شود.

اغلب کاروان‌های پیاده و سواره به سمت میدان نعل اسبی (فرهنگ) در حرکت هستند و معمولا اینگونه جشن‌ها در آنجا به صورت جمعی برگزار می‌شود زیرا این میدان در میان دانشگاه‌های یزد و خوابگاه‌های دانشجویی واقع شده است.

در این اجتماعات فقط جوانان نیستند که به شادی و نشاط مشغولند و در بسیاری از خودروها و حتی اجتماع پرشوری که در میدان نعل اسبی (فرهنگ) برقرار است، پیرمردها و پیرزن‌ها نیز مشاهده می‌شوند.

یکی از پیرمردانی که با موی سپید و با عصا در جمع جوانان حضور دارد، با چهره‌ای بشاش و خندان در مقابل دوربین عکاسان ظاهر شده است.

این پیرمرد یزدی که خود را محمدعلی زارع و 82 ساله معرفی می‌کند به خبرنگار فارس گفت: این خوشحالی از افتخارآفرینی تیم ملی فوتبال مختص جوانان نیست و ما نیز به اندازه آنها خوشحالیم زیرا ایران متعلق به همه ماست و حال که این شادی غرورآفرین نصیبمان شده، ما جوانان دیروز در کنار جوانان امروز، به شادی پرداخته و احساس غرور می‌کنیم.

* غرور و شادی از این پیروزی پیر و جوان نمی‌شناسد/ همه در کنار هم در خیابان‌های یزد

وی افزود: این پیروزی حال و هوای خوبی بر شهر حاکم کرده و در حالی که در این روزها همواره تلاش می‌کنیم در خانه در معرض باد کولر باشیم، این شادی ما را در گرمای هوا به خیابان‌ها کشانده و شوقی وصف‌ناپذیر در کنار این جوانان پیدا کرده‌ایم.

زارع عنوان کرد: بیشتر مردمی که در این جمع حاضر هستند، قرار است دسته جمعی برای اقامه نماز مغرب و عشا به مسجدی در نزدیکی میدان بروند و در آنجا همه با هم برای پیروزی‌های بعدی تیم ملی و به اهتزاز درآوردن پرچم ایران در تمامی میادین ورزشی دعا می‌کنیم.

یکی از جوانان دانشجو که خود را دانشجوی یزد و اهل شیراز معرفی می‌کند و در حالی که لباس تیم ملی را بر تن داشت نیز به خبرنگار فارس گفت: فرقی نمی‌کند اهل کجا باشیم، وقتی تیم ملی به افتخار می‌رسد، یعنی همه ما در جهان سرافراز شده‌ایم و هر جا که باشیم، به شادی و تشویق تیم ملی کشورمان می‌پردازیم.

وی عنوان کرد: از ساعت سه و نیم بعد از ظهر با وجود اینکه فردا امتحان داریم، همه در خوابگاه در سکوت پای تلویزیون نشسته بودند و به محض اینکه گل ایران به ثمر نشست، بمبی از شادی در خوابگاه منفجر شد.

وی افزود: همه بچه‌ها به قدری خوشحال هستند که امتحان فردا را فراموش کرده‌اند و نیم ساعت بعد از بازی نیز همه به خیابان آمدیم و در شادی مردم سهیم شده‌ایم.

وی یادآور شد: بچه‌های خوابگاه ما برای پیروزی تیم ملی دعای بسیاری کردند و برای پیروزی آن نذر کردند و به محض پایان بازی نیز نذر خود را ادا کردند.

صحنه‌های جالب، جذاب و دیدنی در شهر بسیار است و از آنجا که گرمای هوا قبل از غروب آفتاب، تا حدی مانع بیرون آمدن مردم از منازلشان می‌شود، از هم‌اکنون لحظه به لحظه به جمعیت اضافه می‌شود و پلیس نیز برای برقراری نظم و امنیت در میان مردم حضور دارد تا این جشن بزرگ را همه با هم، با امنیت و آرامش برگزار کنیم.

--------------

گزارش: مهدی جلیلیان

-------------

انتهای پیام/2464/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول