اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشن صعود در سراسر ‌ایران اسلامی/

فریاد «ایران ـ ایران» از پایین شهر تا بالای شهر قم/ایرانی‌ها یک صدا شدند

فریاد «ایران ایران» سراسر قم را فراگرفته و مردم با شور و شعفی وصف ناپذیر به شادی می‌پردازند و اقدام به توزیع شربت و شیرینی کرده‌اند.

فریاد «ایران ـ ایران» از پایین شهر تا بالای شهر قم/ایرانی‌ها یک صدا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، با صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران به جام جهانی 2014 برزیل همراه با سراسر کشور موجی از شادی شهر مقدس قم را فرا گرفت.

اقشار مختلف مردم قم پس از پایان بازی با پرچم‌ سه رنگ جمهوری اسلامی ایران به خیابان‌ها ریختند و احساسات خود را از این صعود افتخار آفرین ابراز کردند.

فریاد «ایران ایران» سراسر قم را فرا گرفته و مردم با شور و شعفی وصف ناپذیر به شادی می‌پردازند و اقدام به توزیع شربت و شیرینی کرده‌اند.

بسیاری از جوانان موتورسوار نیز پرچم خوشرنگ ایران را به دست گرفته و با خوشحالی از برد شیرین فوتبالیست‌ها در خیابان‌های قم در حال حرکت هستند.

شادمانی از پایین تا بالای شهر کشیده شده است و مردم از هر دسته و گروهی صعود تیم ملی فوتبال را به جام جهانی به جشن نشسته‌اند.

بسیاری از مردم همراه با خانواده‌های خود و با خودرو‌های شخصی به خیابان‌ها آمده‌اند تا خود را در جشن صعود ایران به جام جهانی سهیم کنند گرچه این امر باعث شده خیابان‌های اصلی شهر با ازدحام خودرو‌ها و ترافیک سنگین مواجه شود.

هر چند مردم از این ترافیک‌های سنگین ابراز ناراحتی نمی‌کنند و به بوق زدن‌های ممتد خود به نشانه شادی ادامه می‌دهند.

بسیاری از کودکان و حتی جوانان از شیشه‌های خودروها به بیرون آمده و پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران را در آسمان به نشانه جشن و سرور تکان می‌دهند.

یکی از جوانانی که از پیروزی تیم ملی ایران شادمان است می‌گوید بالاخره یک بار بدون استرس و به عنوان تیم اول گروه به جام جهانی صعود کردیم و دل به اما و اگر‌ها نبستیم.

علی پورمهدی ادامه می‌دهد: از تمام بازیکنان تیم ملی و تمام کسانی که در راه این صعود به جام جهانی تلاش کردند به نوبه خود تشکر می‌کنم و امیدوارم این پیروزی سرآغاز موفقیت‌های تیم ملی فوتبال کشورم باشد.

محمد اسلامی دیگر شهروند قمی نیز می‌گوید: این پیروزی غرور آفرین برای من تداعی برد حماسی تیم ملی در برابر استرالیا داشت و از شادمانی در پوست خود نمی‌گنجم.

وی می‌افزاید: از کنار حرم مطهر حضرت معصومه برای تیم ملی دعا می‌کنم همین طور که امروز دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کرد در جام جهانی نیز بتواند خوش بدرخشد و شادمانی‌های ما را دوچندان کند.

یکی از طلاب حوزه علمیه که به همراه خانواده و با خودروی شخصی به خیابان آمده است می‌گوید: خوشبختانه پس از اینکه مردم به ندای رهبر معظم انقلاب در خلق حماسه سیاسی پاسخ دادند و روز جمعه با حضور حداکثری امید دشمنان را به یاس تبدیل کردند امروز خداوند دل مردم را با برد سرافرازانه تیم ملی فوتبال شاد کرد.

وی تصریح کرد: در این اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد حضرت صاحب الزمان این پیروزی به شادمانی مردم افزود اما امیدوارم که مردم حد اعتدال را در این شادی‌ها حفظ کنند.

خانم امیری نیز که به همراه خانواده به جشن مردمی برای صعود تیم ملی فوتبال آمده نیز شادی خود را این گونه بیان می‌کند: بسیار خوشحالم که دل ایرانی‌های زیادی در سراسر جهان از این پیروزی عزتمندانه شاد شد و امیدوارم این شادمانی‌ها برای همه ایرانی‌ها تداوم داشته باشد.

وی می‌افزاید: در هنگام بازی یکسره صلوات می‌فرستادم و از خداوند می‌خواستم که تیم ملی به پیروزی برسد که به حمدالله این اتفاق افتاد و ابتدا نماز شکر خواندیم و به همراه خانواده به خیابان آمدیم تا در شادی مردم ایران شریک باشیم.

شادمانی مردم قم همچنان ادامه دارد و 28 خرداد ماه 1392 برای فوتبال دوستان در تاریخ به یادگار خواهند ماند روزی که غیرت ایرانی خوش درخشید و توانست شور و شعف و شادی را به تمام ایرانی‌های دنیا هدیه دهد.

سید علی موسوی که با موتور و با سه سرنشین و با پرچم ایران به خیابان آمده است می‌گوید: خوشحالیمان غیر قابل وصف است و اصلا نمی‌توانیم چگونه بیان کنیم، سال‌ها بود که از فوتبال تیم ملی کشور این قدر لذت نبرده بودم.

وی افزود: همه بچه‌ها با غیرت بازی کردند و نشان دادند که توان مقابله با هر تیمی را دارند گرچه بعد از گل ایران، تیم کره حملات زیادی را به روی دروازه ما داشت اما بچه‌ها با شجاعت از تک گل خود دفاع کردند و توانستند صعودی شیرین به جام جهانی را رقم بزنند.

نازنین رضوی که به همراه پدر خود به خیابان آمده بود می‌گوید: خود را در شادمانی مردم ایران شریک می‌دانم زیرا من یک ایرانی هستم و مانند تمام ایرانی‌ها قلبم برای کشور نازنینم می‌تپد.

وی می‌افزاید: نمی‌دانم چگونه از بازیکنان تیم ملی فوتبال کشور تشکر کنم اما برای موفقیت‌های آینده آنها دعا می‌کنم و امیدوارم که همچنان که دل ما را شاد کردند خداوند دل آنها را همیشه شاد کند.

محمدرضا تهرانچی نیز که در حال توزیع شیرینی است سر از پا نمی‌شناسد می‌گوید: امروز قلب تمام مردم ایران از این برد شاد است و امیدواریم که این شادمانی‌ها ادامه‌دار باشد.

وی یادآور می‌شود: پیروزی تیم‌ ملی‌ فوتبال و صعود به جام جهانی در ایام جشن‌های اعیاد شعبانیه بر شادمانی‌های مردم افزود که باید از تک تک بازیکنان و کادر فنی تیم ملی تقدیر و تشکر کرد.

تمام مردمی که امروز در سراسر ایران شادمانی می‌کنند امیدوارند تیم ملی در جام جهانی نیز بدرخشد و این شادمانی‌ها ادامه پیدا کند اما این مهم با همدلی و همراهی همه مسئولان ورزش کشور رقم خواهد خورد و امیدواریم با یک برنامه‌ریزی صحیح تیم ملی جمهوری اسلامی ایران به عنوان پدیده جام جهانی 2014 برزیل معرفی شود.

--------------------------

گزارش از مهدی جعفری

--------------------------

انتهای پیام/78010/ت40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول