اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

قابلیت استفاده از آبیاری نوین در 265 هزار هکتار اراضی آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 265 هزار هکتار از اراضی آبی آذربایجان غربی قابلیت استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری را دارند.

قابلیت استفاده از آبیاری نوین در 265 هزار هکتار اراضی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه سیدعلی مختاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در زمین‌های آبی آذربایجان غربی، اظهار داشت: 390 هزار هکتار اراضی آبی در استان وجود دارد و از این تعداد 265 هزار هکتار قابلیت استفاده از آبیاری نوین را دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون 45 هزار هکتار از اراضی آبی استان از شیوه‌های نوین آبیاری بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: با وجود اقدامات شایسته و فراوان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در فراهم نمودن بستر بهره‌برداری از شیوه‌های نوین آبیاری در استان، همچنان در این زمینه با کمبود مواجه هستیم.

مختاری از مسئولان ارشد آذربایجان غربی تزریق منابع مالی استانی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: برای تحقق بخشیدن به برنامه‌های آب و خاک از جمله آبیاری‌های نوین، نیازمند تأمین اعتبارات استانی و ملی هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: طرح مطالعه شده در زمینه بهره‌برداری از آبیاری نوین در اراضی آبی استان به اندازه کافی وجود دارد و کشاورزان از اجرای این طرح به خوبی استقبال می‌کنند.

وی ادامه داد: تنها مشکل موجود در این زمینه تأمین اعتبار مورد نیاز است.

مختاری با اشاره به اینکه در شمال آذربایجان غربی تقاضا برای استفاده از آبیاری نوین بسیار زیاد است، یادآور شد:85 درصد از هزینه بهره‌برداری از شیوه‌های آبیاری نوین از محل اعتبارات دولتی تأمین می‌شود و 15 درصد باقی‌مانده نیز آورده شخصی افراد است.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مصمم است سالانه 20 تا 25 هزار هکتار از اراضی آبی آذربایجان غربی را به شیوه‌های نوین آبیاری مجهز کند.

انتهای پیام/61010/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول