اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین عقیدتی سیاسی سازمان بسیج:

سهم سرانه آموزش‌های عقیدتی سالانه 20 تا 30 ساعت است

جانشین عقیدتی سیاسی سازمان بسیج با بیان اینکه سهم سرانه عقیدتی سالانه 20 تا 30 ساعت آموزش است، گفت: با این برنامه و فرصت کم نمی‌توان تغییری در رفتار مخاطبان ایجاد کرد.

سهم سرانه آموزش‌های عقیدتی سالانه 20 تا 30 ساعت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مصطفی نجاری عصر امروز در همایش توجیهی، تخصصی مسئولان نمایندگی ولی‌فقیه در حوزه‌های مقاومت بسیج سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: برنامه‌های ماموریتی مخاطبان خاص نمایندگی در حوزه دارد که شامل مسئولان شعب نمایندگی در حوزه، مسئولان نظارت پایگاه‌ها، مربیان عقیدتی، هادیان سیاسی، ناظرین، روحانی گردان و بسیج طلاب می‌شود.

وی ادامه داد: مخاطبان خاص حوزه باید در اولویت قرار گیرند و توانمند شوند و همچنین آنها باید برای اجرای بخش دیگر آموزش آماده شوند.

  جانشین عقیدتی سیاسی سازمان بسیج افزود: فرماندهان و مدیران بسیج تا پایان سال گذشته مخاطب برنامه‌ها بوده‌اند و اکنون جزء نماینده‌های مشترک قرار گرفته‌اند.

نجاری با بیان چرایی این تغییر رویکرد گفت: این تغییر رویکرد به دلیل مدیریت و تصدی‌گری در عملیات آموزشی، سازمان بلاتکلیف اساتید و مربیان و بلا تکلفی در بخش عمده‌ای از ماموریت مدیریت است.

وی اضافه کرد: در مدیریت و تصدی‌گری در عملیات آموزشی، فرصت‌های کافی و لازم برای آموزش فراهم نیست و منابع مادی و امکانات محدود است.

  جانشین عقیدتی سیاسی سازمان بسیج با بیان اینکه منابع یکسان توزیع نشده‌اند، تصریح کرد: نبودن سازمان نیروی انسانی قوی و کافی برای اجرای ماموریت سبب واگذاری برنامه‌های ماموریتی به مخاطبان خاص نمایندگی شده است.

نجاری با اشاره به سازمان بلاتکلیف اساتید و مربیان، اذعان داشت: در این سازمان نبود هدف کاربردی، نداشتن برنامه و زمینه استفاده، خدمت و هزینه‌های بی‌اثر  و همچنین نداشتن سامانه اطلاعاتی سبب تغییر رویکرد عقیدتی سیاسی سازمان بسیج مستضعفان شده است.

وی با بیان اینکه در بخش عمده‌ای از ماموریت مدیریت، فعالیت‌های عقیدتی سیاسی بلاتکلیف است، یادآور شد: عدم ورود جدی برای اعمال سیاست‌های فرهنگی، نبود نظارت و ارزیابی دقیق، فعال نبودن در تهیه و تایید سرفصل‌ها و فعال نبودن در تایید مربیان از نقاط ضعف به شمار می‌آید.

  جانشین عقیدتی سیاسی سازمان بسیج سهم سرانه عقیدتی در طول سال را 20 تا 30 ساعت آموزش دانست و گفت: با این برنامه و فرصت کم نمی‌توان تغییری در رفتار مخاطبان ایجاد کرد.

نجاری یادآور شد: شیوه‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها برای رهایی از تصدی‌گری و کم‌کردن عملیات آموزشی باید تدوین و تصویب و ابلاغ شود و باید حالت فیزیکی آموزش را کم و نگاه عمیقی به ماموریت داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای رهایی از تصدی‌گری آموزش، آموزش مخاطبان خاص یعنی مسئولان نمایندگی در شعب نمایندگی، مسئولان پایگاه‌ها، مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی در اولویت قرار گرفته است.

  جانشین عقیدتی سیاسی سازمان بسیج آموزش مخاطبان مشترک با همکاری فرماندهان، استفاده بهینه از امکانات موجود، تدوین نظام آموزشی جدید را برای رهایی از تصدی‌گری آموزش مفید برشمرد.

انتهای پیام/69013/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول