اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عزیزی خبر داد

آمادگی برای توزیع آرد مرغوب/ ممنوعیت خروج گندم از استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه هیچ مشکلیی در ذخیره‌سازی گندم، تولید آرد و قرار گرفتن آرد مرغوب در اختیار نانوایان وجود ندارد.

آمادگی برای توزیع آرد مرغوب/ ممنوعیت خروج گندم از استان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در نشست عصر امروز شورای آرد و نان اردبیل در حالی که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خبر از ممنوعیت خروج گندم از استان را داد.

ارژنگ عزیزی به صراحت اعلام کرد که از خروج گندم مرغوب استان برای مصارف غیرانسانی جلوگیری می‌شود چرا که اولویت ما تأمین گندم و آرد مورد نیاز نانوایی‌ها و مردم استان است که گله‌مند نحوه توزیع و کیفیت آرد هستند.

وی خاطر نشان کرد: در کنار ممنوعیت خروج گندم از استان 41 مرکز خرید گندم در جای جای استان اردبیل به ویژه شمال استان برپا شده تا گندم کشاورزان از قرار هر کیلو 720 تومان خریداری شود.

عزیزی تصریح کرد: بانک سپه نیز بانک معین در پرداخت وجه کشاورزان موظف شده است ظرف 24 ساعت رقم مورد نظر را پرداخت کند.

این مسئول با یادآوری اینکه در یک ماه اخیر با بازرسی‌های دقیق از نانوایی‌ها سعی کردیم تا مشکلات این حوزه به سرعت برطرف شود، اضافه کرد: آنچه که در این زمینه به عنوان یک رویکرد حقیقی می‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد برخورد شدید با متخلفان بوده به طوریکه تنها در دو ماه اخیر از چهار هزار و 152 مورد بازرسی از نانوایی‌های استان برای 410 نانوایی پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی یادآور شد: ‌این نانوایی‌ها به پرداخت هشت میلیارد ریال جریمه محکوم شدند که تعزیرات حکومتی در حال بررسی وضعیت تخلفاتی آنها است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه با همکاری دستگاه‌های مختلف هیچ مشکلی در ذخیره‌سازی گندم، تولید آرد و قرار گرفتن آرد مرغوب در اختیار نانوایان وجود ندارد، ادامه داد: اگر نانوایان احساس کنند که به آرد بیشتری نیز نیاز دارند با توجه به در پیش بودن فصل گردشگری آماده تأمین آن هستیم.

عزیزی گفت: سعی می‌کنیم چرخه کامل تولید و توزیع آرد و گندم به شکل دقیق مورد رصد قرار گیرد تا در این زمینه عده‌ای سوءاستفاده کننده به فکر بهره‌برداری نامناسب به نفع خود نباشند.

وی با در این ادعا که سرانه آرد مصرفی کاهش یافته است، افزود: نه تنها کاهشی را شاهد نبودیم بلکه افزایش سرانه هم نسبت به استان‌های همجوار صورت گرفته و در برخورد با برخی نانوایی‌های متخلف متوجه شدیم که آرد خارج از شبکه فروخته می‌شد که پرونده متخلفان برای رسیدگی در اختیار دستگاه‌های ذیربط گذاشته شده است.

 

روند فعالیت نانوایان عادی است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،  فرماندار اردبیل مدعی است روند فعالیت نانوایان در اردبیل به شکل عادی می‌باشد.

کاظم دبیر تصریح کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه کمبودی در عرضه آرد و نان نداریم و نانوایانی که تقاضای افزایش سهمیه آرد خود را به دلیل تقاضای مردم داشتند، افزایش می‌یابد و مشکلی در این باره وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت نان وجود ندارد و همشهریان نباید نگران این موضوع باشند.

دبیر با اشاره به تعطیلات پیش رو و پیش‌بینی ورود مسافران در این ایام به مرکز استان اضافه کرد: ‌تمهیدات لازم برای ارائه و دسترسی آسان و ارائه نان به مسافران با هدف راحتی آنها اندیشیده شده است.

فرماندار اردبیل از توزیع آرد به اندازه کافی در روستاهای اردبیل با هدف رفاه حال کشاورزان خبر داد و گفت: بخشداران و دهیاران موظف به نظارت در امر توزیع و پخت نان با کیفیت و ارائه آن به مردم در روستاها هستند.

دبیر در ادامه به تخلف برخی نانوایان در مورد وزن کم، چونه، افزایش خودسرانه قیمت و یا تعطیلی خودسرانه هشدار داد و افزود: به شدت با این نانوایان متخلف برخورد قانونی شده و پرونده آنها به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

انتهای پیام/62004/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول