اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سرایان خبر داد

طرح دهگردشی طرحی برای به‌روزرسانی موقوفات

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سرایان گفت: طرح دهگردشی برای به‌روزرسانی موقوفات اجرا می‌شود که گامی مؤثر در اجرای نیات واقفان است.

طرح دهگردشی طرحی برای به‌روزرسانی موقوفات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام جواد طلایی در پی اجرای هشتمین مرحله از طرح دهگردشی سال جاری در روستای بنی‌خانیک شهرستان سرایان و در جمع مسئولان این اداره اظهار کرد: اجرای طرح دهگردشی برای به‌روزرسانی موقوفات، مستلزم توجه جدی مسئولان است.

وی گفت: اجرای طرح دهگردشی گامی مناسب در اجرای نیات واقفان است.

با اجرای طرح دهگردشی مستأجران تجدید قرداد می‌کنند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سرایان ادامه داد: با اجرای این طرح و با تعیین مال‌الاجاره موقوفات روستای بنی‌خانیک که اجاره‌بهای آن برابر کارشناسی جدید به‌روزرسانی شده مستأجران متعهد می‌شوند برای تجدید قرارداد اجاره اقدام کنند.

طلایی با بیان اینکه اجرای طرح دهگردشی با هدف احیا و به‌روزرسانی موقوفات اجرا می‌شود، ابراز داشت: با توجه به اینکه بیشتر موقوفات در روستاها به ‌صورت پراکنده بوده و افراد به‌دلیل عدم اطلاع از قوانین و احکام شرعی وقف حق موقوفات را نمی‌پردازند، طرح دهگردشی فرصتی جدید را برای آگاهی آنان از وقف فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طرح دهگردشی فرصتی مناسب برای به‌روزرسانی موقوفات است، یادآور شد: از طریق این طرح بسیاری از وقف‌هایی که در گذشته انجام شده، ولی اوقاف و مردم از وجود آن بی‌اطلاع هستند، به‌روزرسانی می‌شود.

وقف گران‌بهاترین سنت اسلامی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سرایان افزود: سنت حسنه وقف در اسلام از جایگاه بلند و رفیعی برخوردار است و یکی از گران‌بهاترین و ارزشمندترین سنت‌های اسلامی و نمونه اعلای باقیات و صالحات است.

طلایی متذکر شد: وقف اموال در امور عام‌المنفعه تنها نام واقف آن را زنده نگه نمی‌دارد، بلکه ارزش‌های معنوی، انسانی و مکارم اخلاق همچون نوع‌دوستی، نیکوکاری و تعاون را نیز در جامعه جاودانه می‌سازد و تنها در این راه خوشبختی از آن کسی است که دیگران را خوشبخت سازد.

انتهای پیام/69021/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول