اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

هزینه‌کرد درست موقوفات موجب اعتماد بیشتر مردم می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: هزینه‌کرد درست موقوفات موجب اعتماد بیشتر مردم شده و کمک شایانی به افزایش موقوفات می‌کند.

هزینه‌کرد درست موقوفات موجب اعتماد بیشتر مردم می‌شود

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به منظور بهره‌مندی بیشتر از موقوفات موجود در استان اقدام به توسعه و بهره‌‌وری آن‌ها می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد موقوفات استان زنجان قریب به دو هزار و 400 مورد است، عنوان کرد: برخی از موقوفات استان دارای چند رقبه و برخی نیز دارای یک رقبه هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته 25 موقوفه به موقوفات استان اضافه شد، افزود: مسئولان اوقاف در تلاش برای ایجاد وقف جدید هستند.

وی تصریح کرد: در صورتی که مردم در زمینه فرهنگ وقف و آثار و برکات آن در زندگی اجتماعی و فردی آشنا شوند، در آن صورت با رغبت و همچنین آگاهی بیشتری نسبت به انجام عمل وقف اقدام می‌کنند.

باقری با اشاره به نقش تأثیرگذار رسانه‌ها در تبیین مردم در موضوع وقف عنوان کرد:‌ رسانه‌های خبری و گروهی با تبیین مردم در بحث وقف و آثار آن در اجتماع کمک شایانی به آگاه‌سازی مردم در این زمینه می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به محل‌های هزینه‌کرد وقف در اجتماع افزود: ساخت حوزه‌های علمیه، کمک به نیازمندان و ... از جمله مواردی است که وقف در آنجا هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 20 هزار نیت در زمینه هزینه‌کرد موقوفات وجود دارد، عنوان کرد: مسئولان اداره کل اوقاف بر اساس نیات واقفان اقدام به هزینه‌کرد آن می‌کنند.

وی تصریح کرد: هزینه‌کرد درست موقوفات موجب اعتماد بیشتر مردم شده و کمک شایانی به افزایش موقوفات می‌کند.

انتهای پیام/73005/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول