اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خواستار شد

فعال کردن شورای مشترک بازرگانان بین ایران و عمان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با فعال کردن شورای مشترک بازرگانان بین دو کشور ایران و عمان، می‌توان روابط اقتصادی دو کشور را توسعه داد.

فعال کردن شورای مشترک بازرگانان بین ایران و عمان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، مهدی نیک‌پی عصر امروز در نشست میز کشور عمان با حضور مسئولان سازمان توسعه تجارت ایران، مدیرعامل سازمان و تجار و صنعتگران در منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: این نشست با دو هدف عمده بررسی مشکلات و موانع صدور کالا به کشور عمان و همچنین ارائه راهکارهای اجرایی برای حضور در بازار این کشور برگزار شده است.

 

وی افزود: این نشست در راستای ایجاد آمادگی بیش از پیش صنعتگران و تجار به‌منظور معرفی پتانسیل‌ها و امکانات موجود در کشور عمان برای حضور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در این کشور محقق شده است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به برگزاری این نشست، مهمترین مشکلات در راستای پیشبرد مناسبات اقتصادی با کشور عمان را عدم استفاده مطلوب از توان و پتانسیل انجمن‌های تولیدی، صادراتی و فنی مهندسی دانست و تصریح کرد: از دیگر مشکلات، حمل کالاهای صادراتی توسط لنج‌داران و عدم اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب از تولیدات ایرانی در کشور عمان است.

 

وی همچنین عدم شناخت کافی تجار، بازرگانان، فعالان و سرمایه گذاران عمانی با تولیدات و توانایی صادراتی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی ایران را یکی دیگر از ضعف‌های موجود دانست.

 

نیک‌پی به تشریح راهکارهای اجرایی به‌منظور بهبود و حضور پررنگ در کشور عمان پرداخت و گفت: فعال کردن رایزن‌های بازرگانی دو کشور و ارتباط آنها با تجار، بازرگانان و همچنین اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری به صورت ملی و استانی با رویکرد صادراتی و سرمایه‌گذاری در بهبود روابط اقتصادی با این کشور موثر است.

 

وی اعطای یارانه حمل و نقل به کشتیرانی برای حمل محصولات صادراتی به کشور عمان و توسعه همکاری مناطق آزاد ایران و عمان را راهی مناسب برای ورود به بازار این کشور دانست و عنوان کرد: با فعال کردن شورای مشترک بازرگانان دو کشور، تقویت همکاری‌های دو طرفه در حوزه صیادی و شیلات با توجه به پتانسیل‌های موجود، فعال سازی شعب بانک‌ها به‌منظور نقل و انتقال وجوه و برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی و حضور فعال در نمایشگاه‌های تخصصی عمان می‌توان روابط اقتصادی دو کشور را توسعه داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، در این جلسه که دو ساعت به طول انجامید تجار، بازرگانان و صنعتگران به اعلام دیدگاه‌ها و سوالات خود در خصوص کشور عمان پرداختند.

 

همچنین این نشست با حضور تجار، صنعتگران شهرهای آبادان، خرمشهر و استان خوزستان و همچنین مسئولان سازمان توسعه تجارت و مدیران کل بنادر آبادان و خرمشهر برگزار شد.

 

انتهای پیام/72001/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول