اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خبر داد

حضور هنرمندان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ملی صنایع دستی در تهران

معاون صنایع اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: هنرمندان صنعتگر این استان در نمایشگاه ملی صنایع دستی که در تهران برگزار می‏‌شود، شرکت می‌کنند.

حضور هنرمندان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ملی صنایع دستی در تهران

مهرداد رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: هنرمندان صنایع دستی این استان در نمایشگاه ملی صنایع دستی که در تهران برگزار می‏‌شود، شرکت می‌کنند.

وی افزود: هنرمندان صنعت‌گر این استان آثار خود را در قالب 12 غرفه در معرض نمایش علاقمندان به هنر این مرز و بوم قرار می‌‎دهند.

رئیسی از برگزاری بازارچه تابستانه در استان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم چندین نمایشگاه‌ و بازارچه به صورت موقت در سطح استان برپا کنیم تا بازدیدکنندگان و گردشگران علاوه بر آشنایی بیشتر با صنایع دستی استان از این بازارچه‌ها خرید کنند.

وی افزود: در حال حاضر در سطح استان دو بازارچه دائمی در شهرستان بروجن و شهر چالشتر فعال است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرکت هنرمندان استان در دو نمایشگاه بین‌المللی، گفت: در سال‌جاری هنرمندان استان در نمایشگاه صنایع دستی لبنان شرکت کردند، در سال گذشته نیز به کمک سازمان همیاری شهرداری‌های استان صنایع دستی استان در کشور چین به معرض نمایش گذاشته شد.

وی از برپایی دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در استان خبر داد و افزود: نخستین نمایشگاه صنایع دستی کشور نیز سال گذشته در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

رئیسی ساخت احجام فلزی را یکی از هنرهای صنایع دستی نوین و پرطرفدار در این استان برشمرد و خاطرنشان کرد: این هنر نوین به وسیله ضایعات و قطعات ماشین آلات و خودروها ایجاد می‎‏شود که در حال حاضر به یک هنر بی‌بدیل در استان تبدیل شده است، بطوریکه موفق به دریافت نشان بین‌المللی یونسکو شد.

این آموزش رشته‌های مختلف صنایع دستی را از برنامه‌های این معاونت در سال‌جاری برشمرد و اذعان داشت: در نظر داریم با تأمین اعتبارات لازم به‌منظور غنی سازی ایام فراغت جوانان با همکاری شرکت‌های تعاونی، سازمان فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های خصوصی آموزش‌های لازم را در این خصوص ارائه دهیم.

انتهای پیام/68006/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول