اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از انتظارات مردم پس از انتخابات

رئیس‌جمهور منتخب به وعده‌های خود عمل کند

رئیس‎جمهور باید به همه مشکلات جامعه اشراف داشته و به وعده‌های خود در قبال مردم عمل کند.

رئیس‌جمهور منتخب به وعده‌های خود عمل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با حضور گسترده مردم در انتخابات 24 خرداد و تحقق حماسه سیاسی مورد تاکید مقام معظم رهبری، مردم نشان دادند که در تعیین سرنوشت خود حساس بوده و همچنان پای آرمان‌های امام، رهبری و شهدا ایستاده‌اند.

مردم زنجان یک‌بار دیگر با مشارکت گسترده در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا دین خود را به نظام و اسلام ادا کردند.

مردم استان زنجان با دیگر شعور سیاسی خود را پای صندوق‌های رای به نمایش گذاشتند و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان زدند.

اما باید دید با انتخاب رئیس‎جمهور آینده از سوی مردم، مردم از رئیس‎جمهور منتخب خود چه انتظارات و توقعاتی دارند؟ برای جویا شدن از انتظارات مردم به سراغ آنان رفته و توقعاتشان را از رئیس‎جمهور آینده می‌پرسیم.

یک کارمند دولت در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به اینکه وضعیت معیشتی مردم در حال حاضر مطلوب نیست، افزود: رئیس‎جمهور باید برنامه اقتصادی برای حل مشکلات مردم داشته باشد.

حسن پرویزی خلق حماسه سیاسی از سوی مردم را ارزشمند عنوان کرد و گفت: استفاده از نخبگان در مدیریت جامعه باید از برنامه‌های رئیس‎جمهور باشد.

این شهروند زنجانی؛ بیکاری و تورم بالا را از دیگر مشکلات کشور دانست و گفت: باید رئیس‎جمهور برنامه شفاف و روشن برای مهار تورم داشته باشد تا با زمان‌بندی درست مشکلات مردم حل شود.

وی با بیان اینکه اگرچه به کسی که رای داده‌ام رئیس‎جمهور نشد اما از منتخب ملت ایران انتظار می‌رود به همه مشکلات اشرافیت داشته باشد.

یک راننده تاکسی نیز از خوشحالی خود برای انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‎جمهور آینده می‌گوید و انتظار دارد رئیس‎جمهور مشکلات کلان جامعه را در چارچوب قانون حل کند.

حسن محمدی کاهش قیمت کالاهای اساسی مردم و نظارت بر قیمت‌ها و تنظیم بازار را از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‎جمهور می‌داند و معتقد است حل مشکلات مردم باید از اولویت‌های رئیس‎جمهور باشد.

وی رسیدگی به وضعیت کارگران از جمله تاکسیرانان تاکید کرد و گفت: ما شبانه‎روز کار می‌کنیم، اما درآمد کمی داریم.

یک بانوی خانه‌دار نیز از حضور مردم در پای صندوق‌های رای ابراز خوشحالی می‌کند و می‌گوید مشکلات جوانان در امر ازدواج، بیکاری و مسکن باید مورد توجه رئیس‎جمهور باشد.

عزیزی با بیان اینکه رئیس‎جمهور آینده باید با مردم صداقت داشته باشد، گفت: قیمت بالای خودرو و مسکن بیداد می‌کند.

وی توجه به وضعیت عفاف و حجاب را از خواسته‌های خود از رئیس‎جمهور عنوان کرد و گفت: باید رئیس‎جمهور وضعیت حجاب را در جامعه ساماندهی کند.

یک ورزشکار زنجانی نیز رسیدگی به امور ورزش و جوانان را از خواسته‌های خود از رئیس‎جمهور دانست و گفت: با چنین وضعیتی نمی‌شود مشکلات جامعه حل شود.

حسن مرادی با بیان اینکه رئیس‎جمهور باید از افراد متخصص، متعهد و متدین در امور کشور استفاده کند، افزود: بسیاری از افراد تاثیرگذار جامعه در دولت باید بکارگیری شوند.

وی بر ضرورت توجه به شایسته‎سالاری در دولت جدید تاکید کرد و گفت: از افراد شایسته در پست‌های مهم کشوری باید استفاده شود.

یک هنرمند زنجانی نیز از رئیس‏‎جمهور آینده خواست به وضعیت هنری و فرهنگی کشور توجه ویژه داشته و حمایت از برنامه‌های فرهنگی را از برنامه‌های خود بداند.

محمد قاسمی مسائل و مشکلات فرهنگی را به ویژه در عرصه سینما و تئاتر جدی دانست و گفت: باید برای رفع مشکلات این حوزه برنامه‌ریزی مناسبی داشت.

وی پایه‌ریزی فرهنگی کشور را مناسب نداست و گفت: برای حل مشکلات فرهنگ باید حماسه‏‎سازی صورت گیرد که امیدواریم مردم که حماسه سیاسی را خلق کردند، رئیس‏‎جمهور نیز حماسه فرهنگی را رقم بزند.

یک دانشجوی زنجانی نیز آشنایی به توطئه‌های دشمنان را از توقعات خود از رئیس‎جمهور عنوان کرد و گفت: رئیس‌جمهور باید در مسئله هسته‌ای ایران کوتاه نیاید.

این دانشجوی دوره دکتری حق ایران را دستیابی به همه پیشرفت‌های جهان دانست و گفت: ملت ایران حق دارد به همه پیشرفت‌ها دست یابد.

حسن ذوالقدر با بیان اینکه مردم‌سالاری دینی از ویژگی‌های نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: مردم پای صندوق رای آمدند و به احزاب و گروه‌های مختلفی که برای ریاست جمهوری شرکت کرده بودند، رای دادند که این امر نشان از وجود دموکراسی واقعی در کشور است.

وی توجه به اسناد بالادستی را از دیگر توقعات و انتظارات خود عنوان کرد و گفت: قانون در ایران مترقی‌ترین قانون در جهان است که باید توجه ویژه‌ای به این اسناد شود.

یک پیرمرد 67 ساله نیز حضور مردم را بی‌نظیر عنوان می‌کند و معتقد است، مردم چشم دشمنان را با حضور در پای صندوق‌های رای کور کردند.

علی‎اصغر بیگدلی رسیدگی به وضعیت اقشار کم درآمد جامعه را خواستار شد و گفت: از رئیس‎جمهور درخواست دارم یارانه‌ها را که کمک به مردم است را قطع نکند.

وی با بیان اینکه رئیس‎جمهور باید بر مواضع نظام اسلامی تاکید کند، افزود: رئیس‎جمهور باید تابع مقام معظم رهبری باشد.

این شهروند زنجانی گفت: رئیس‎جمهور نباید ثروت‌اندوز باشد، بلکه باید مشکلات اقتصادی مردم را حل کند.

گفتنی است، مردم استان زنجان یک‌بار دیگر با حضور در پای صندوق‌های رای شور و شعور سیاسی خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/73003/ط40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول