اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با خلق حماسه سیاسی تا انتخاب اصلح

رأی اولی‌ها هم آمدند/ رئیس‌جمهور آینده به وعده خود عمل کند

امروز رأی اولی‌ها مانند همه اقشار مردم آمده‌اند تا رأی دهند و نخستین سال تکلیف سیاسی خود را جشن بگیرند.

رأی اولی‌ها هم آمدند/ رئیس‌جمهور آینده به وعده خود عمل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امروز مردم همدان در کنار هموطنان خود در سراسر کشور باز حماسه‌ای دیگر را رقم زدند؛ همه آمده بودند با هر سن و سالی در این ملک عاشقان فرقی نمی‌کند که 18 ساله باشی یا 90 ساله، همه می‌آیند. 

انتخابات در هر کشوری نشانی از دموکراسی و تصمیم‌گیری مردم در تعیین مدیران اجرایی و نمایندگان خود در مجالس است و در کشورهایی که انتخابات برگزار می‌شود، مردم با مشارکت پایینی فقط برای انتخاب افرادی به نمایندگی از سوی خود رأی می‌دهند.

انتخابات در ایران با دیگر کشورها تفاوت‌های اساسی دارد چون ایرانی‌ها برای رسیدن به دموکراسی تلاشی 100 ساله کردند، ایران سرافراز 34 سال پیش با رهبری مردی از تبار خردورزی دینی برای استقرار نظامی اسلامی با رعایت اصول دموکراسی برخاست و موفق شد. 

مردم در ایران انتخابات را فراتر از یک وظیفه ملی دانسته و به عنوان یک حق و تکلیف دینی قلمداد می‌کنند که با حضور در پای صندوق‌های رأی با انتخاب افرادی متدین، متعهد، متخصص و کاردان امور اجرایی کشور را در سطوح مختلف به نمایندگان شایسته خویش می‌سپارند.

در این میان یکی از گروه‌های که همواره شوق زیادی برای شرکت در انتخابات دارند رأی اولی‌ها هستند که سعی می‌کنند حضور خود در انتخابات را به رخ بکشند و بگویند که ما هم بزرگ شدیم و در تعیین سرنوشت کشور نقش ایفا می‌کنیم و این فرصتی است که نظام اسلامی به نوجوانان این مرز و بوم داده تا در مدیریت کشور مشارکت کنند.

رأی اولی‌ها در میان صفوف رأی‌دهندگان مقابل شعبات اخذ رأی با جنب و جوشی که دارند و بحث‌هایی که می‌کنند به وضوح قابل شناسایی هستند و عجله دارند که مردم زودتر آرای خود را به صندوق بیندازند تا نوبت آنها برسد.

در یکی از شعبات اخذ رأی در شهرک مدنی محمد حسنی که تازه پیش‌دانشگاهی را در رشته ریاضی تمام کرده در خصوص حسش برای حضور در انتخابات گفت: دیشب تا صبح حس خاصی داشتم، برای اینکه به کاندیدای مورد نظرم رأی بدهم به احمد و رضا زنگ زدم و سه تایی برای رأی دادن آمدیم.

وی افزود: من امروز نخستین تجربه حضورم در انتخابات است و امیدوارم فردی که به او رأی دادم، رئیس جمهور شود.

برخی از رأی اولی‌ها می‌گفتند که امسال برای اینکه تجربه بیشتری به دست بیاورند در ستاد انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری فعالیت می‌کردند.

میلاد عرفان که به همراه دوستانش آمده بود و همگی روبان‌های بنفش به دست بسته بودند و مشخص بود که به چه کسی می‌خواهند رأی بدهند، گفت: من سال 90 در انتخابات مجلس نهم هم با ستاد یکی از کاندیداها فعالیت می‌کردم و برای آنها پوستر می‌چسباندم و به کارهای انتخاباتی علاقه زیادی دارم چون هر روز چیز تازه‌ای از دنیای سیاست به من آموزش می‌دهد.

در شعبه دیگری دختر 21 ساله‌ای را دیدیم که می‌گفت دوره قبل بیمار بوده و نتوانسته رأی بدهد و امروز نخستین رأی خود را در حمایت از یکی از کاندیداهای اصولگرایی به صندوق انداخته است.

وی که دانشجوی مهندسی معماری است گفت: من از رئیس جمهور آینده انتظار دارم راهکاری برای حل بیکاری جوانان بیندیشد و شوراهای شهر بیشتر به فکر ایجاد شهری با ساختارها و استانداردهای شهرسازی روز دنیا باشند و از شعارزدگی پرهیز کنند.  

به هر حال رأی اولی‌ها با همه دغدغه‌ها و خواسته‌های کوچک و بزرگی که از کاندیداهای شورای شهر و رئیس جمهور آینده دارند آمدند تا رأی دهند، اما بزرگ‌ترین خواسته‌هایی که در بین صحبت همه آنها دیده می‌شود، این است که کاندیداها به قول‌ها و وعده‌های خود عمل کنند.

نوجوانان هم در کنار بزرگ‌ترها امروز ثابت کردند با اینکه سن آنها به روزهای اول انقلاب قد نمی‌دهد اما برای آینده این سرزمین که متعلق به خودشان هستند، حساسند و می‌خواهند در آبادانی و پیشرفت آن سهیم باشند.

انتهای پیام/89019/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول