اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان‌:

رئیس‌جمهور آینده از عزت ایران در برابر غرب پاسداری کند

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: رئیس‌جمهور آینده باید از اقتدار و عزت ملت ایران در روابط خارجی به خصوص در برابر غرب پاسداری کند.

رئیس‌جمهور آینده از عزت ایران در برابر غرب پاسداری کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: رئیس جمهور آینده نباید در ارتباط با غرب احساس کوچکی و ‌عقب‌افتادگی کند، چراکه نظام اسلامی ما از هر نظر بهتر از سایر کشورهای دنیا است.

وی با اشاره به طرح شعار تنش‌زدایی بیان داشت: ایجاد تنش از سوی دولتمردانی است که جنگ هشت‌ساله  را بر ملت ایران تحمیل می‌کنند و با اشغال سرزمین‌های افغانستان و عراق و توطئه در  سوریه و غصب سرزمین فلسطین به حقوق ملت‌های دیگر تجاوز می‌کنند.

امام جمعه کاشان به اظهارنظر یکی از دولتمردان غربی مبنی بر قبول نداشتن انتخابات ایران نیز اشاره و خطاب به آمریکایی‌ها عنوان کرد: شما تا به حال کدام اقدام ملت ایران را قبول داشته‌اید چراکه اساسا مسیر حرکت انقلاب اسلامی بر خلاف خواسته‌های جبهه استکبار طرح‌ریزی شده است.

نمازی با بیان اینکه روزی که شما راضی باشید نشانه باطل بودن ما است گفت: روزی که شما برای ما هورا بکشید، باید به مسیر خود شک کنیم.

خطیب نماز جمعه کاشان 24 خردادماه را روز خلق حماسه سیاسی ملت ایران نامید و گفت: اگر در دوران دفاع مقدس فرزندان این ملت برای حراست از تمامیت ارضی این سرزمین عملیاتی نظامی و دفاعی انجام می‌دادند، امروز کشور نیاز به عملیات بزرگ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد.

نمازی سپس انتظاراتی که ملت ایران از رئیس جمهور آینده خود دارند را نیز بیان و تصریح کرد: حل کردن مشکل معیشتی مردم، حل نابسامانی اشتغال جوانان، رفع مشکل مسکن و ازدواج، توسعه فرهنگ توحیدی، تشکیل کابینه قدرتمند از افراد متعهد و متخصص، اهتمام به حفظ و توسعه آرمان‌های امام، انقلاب و شهدا، پاسداری از اقتدار و عزت ملت ایران در روابط خارجی، اصلاح نظام بانکی و افزایش قدرت پول ملی و مصمم به جلوگیری از هدررفت بیت‌المال در امور بی‌فایده نظیر همایش‌ها و کنگره‌های غیرضروری از انتظارات مردم از رئیس جمهور منتخب است.

وی در ادامه با تبریک اعیاد شعبانیه، ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) را به جانبازان سرافراز تبریک و شادباش گفت و آنان را سند مظلومیت ملت ایران در برابر استکبار جهانی نام نهاد.

نمازی همچنین با اشاره به سالروز صدور فرمان امام راحل مبنی بر تأسیس جهاد سازندگی، یکی از راه‌های استقلال هر ملت را توسعه کشاورزی و حسن استفاده از سرمایه‌های خدادادی عنوان کرد.

وی در بخش پایانی خطبه‌ها به تحولات منطقه پرداخت و جنایات تروریست‌ها در یکی از مناطق این کشور که به قتل و عام 60 شیعه منجر شد را محکوم کرد.

انتهای پیام/63009/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول