اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل مطرح کرد

عشایر شاهسون وفادارترین قشر به انقلاب هستند

امام جمعه اردبیل گفت: عشایر شاهسون وفادارترین قشر به انقلاب هستند.

عشایر شاهسون وفادارترین قشر به انقلاب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: متأسفانه برخی کاندیداها با پیش‌بینی‌های ساختگی و دروغین ادعای برگزاری جشن پیروزی در روز شنبه را کردند که این خود نوعی تحریک طرفداران و آسیب به اعتماد و وثوق ملت به نظام است.

وی تصریح کرد: کاندیدایی که خود را از هم‌اکنون پیروز حتمی انتخابات می‌داند و خلاف این امر را نوعی تقلب تلقی می‌کند در حقیقت خائن به ملت و نظام بوده و سعی می‌کند با هر ابزار کثیف خود را پیروز نهایی خطاب کند.

عاملی با یادآوری اینکه انتخابات در کشور ما از شاخصه‌ها و بارزه‌های ممتاز در حضور گسترده مردم و اعتماد و وثوق کامل ملت به آرمان نظام و خط ولایت برخوردار است، تصریح کرد: در هیچ نظامی به اندازه جمهوری اسلامی ایران شاهد حضور سیل‌آسای مردم و رکوردشکنی در عرصه دموکراسی حقیقی نیستیم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: ملت با بصیرت ما دشمن را در صحنه رویارویی حقیقی و نمایش قدرت حضور در صحنه خلع سلاح کرده به طوریکه این ملت با 98 درصد آرای مثبت به نفع جمهوری اسلامی ایران یک رفراندوم تمام عیار از اعتماد و اعتقاد قلبی به جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

وی رشد و توسعه سیاسی جمهوری اسلامی ایران و نهادینه شدن مردم‌سالاری دینی را از بارزه‌های دیگر بلوغ سیاسی ایرانیان توصیف کرد و ادامه داد: ما در چند شاخص در عرصه مردم‌سالاری با نظام غرب تفاوت داریم که اولین تفاوت مربوط به اعتقاد همبستگی دین و سیاست و جداناپذیری این رکن حقیقی است.

عاملی دومین شاخصه را حضور آگاهانه مردم در صحنه و بروز و ظهور صلابت آنها در یک عرصه رقابت سالم توصیف کرد و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران سبب شده است تا 1.5 میلیارد مسلمان در دنیا حقیقت حضور خود را به بروز برسانند و منافع دشمن را به خطر اندازند.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: برجستگی دیگر انقلاب اسلامی در مقایسه با غرب برجستگی نهراسیدن و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است چرا که ملت ایران به ویژه جوانان این مرز و بوم شهادت را سعادت ابدی می‌دانند و در نمایش توان خود از هیچ کوششی دریغ نکردند.

شاهکار انقلاب اسلامی اعتراف غرب به اشتباهات تاریخی خود است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه‌های نماز بیان کرد: حضور ملت به معنای واقعی یک پشتوانه عظیم برای انقلاب اسلامی است و در برابر این حقیقت آمریکای جهانخوار در یک دروغ تاریخی مدعی است که انتخابات ایران را قبول نمی‌کند که این سخن در واقع این واقعیت را اثبات می‌کند که غرب به حضور ملت ایران بی‌تفاوت است.

عاملی گفت: شاهکار انقلاب اسلامی در آن است که دشمن را وادار کرده تا از اصل خود استعفا دهد و بسیاری از جنبه‌های شیطنتی غرب برای این ملت رو شود.

وی در ادامه افزود: کشور آمریکا در عین اینکه انتخابات ایران را قبول ندارد اما در رفتاری عجیب از طریق سایت‌ها و رسانه‌های خود از کاندیدای خاص حمایت می‌کند.

شخصی که سیستم نظارتی انتخابات را ناسالم می‌داند، نباید ثبت‌نام می‌کرد

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: البته انتخابات در کشور ما لوازمی دارد که هر کس به این لوازم پایبند نباشد و به تشخیص ملت دهن‌کجی کند نباید در صحنه انتخابات حاضر باشد.

عاملی خاطر نشان کرد: کسانی که همسو با کانال‌ها و خبرگزاری‌های خارجی با احساسات و عواطف ملت بازی کرده و نتیجه انتخابات را به نفع خود پیشگویی می‌کنند افراد غیر پایبند به اصول و مبانی انقلاب هستند که بدون پذیرفتن این قانونمندی پا به عرصه انتخابات گذاشتند.

وی اضافه کرد: شخصی که وارد انتخابات می‌شود باید سیستم اخذ رأی و صحت رأی‌گیری را قبول کند چرا که محال امر است در سیستم انتخاباتی ما که نظارت‌ها بسیار قوی است، حتی یک رأی نیز جابجا شود.

عاملی بیان کرد: جابه‌جایی رأی در نظام غرب مرسوم است و چنین خصیصه‌ای در انقلاب اسلامی محال است که رخ بدهد و همه باید مراقب باشیم تا در دام دشمن گرفتار نیاییم.

وی یادآور شد: اگر برخی سخنان احساسی جوانان را در رأی آوردن یا نیاوردن کاندیدای طرفدارش قبول داشته باشیم که شاید ناشی از احساسات و عواطف جوانی است اما سخن از تقلب از زبان یک فرد با تجربه و مدیر کاردان برای خود او عیب و عار است چرا که متهم کردن نظام به تقلب در انتخابات بزرگ‌ترین خیانتی است که حتی به وثوق ملت نیز ضربه وارد می‌کند.

امام جمعه اردبیل گفت: چنین افرادی قطعاً نااهل و نامحرم به انقلاب هستند و همان‌گونه که امام راحل گفت نامحرمان در این نظام جایی ندارند.

اختلاف سم مهلکی است که نباید به آن دامن زد

عاملی افزود: استکبار جهانی انتخابات امسال را فرصت طلایی برای خود تلقی کرده است و به هر ترتیبی شده می‌خواهد برای این نظام و ملت هزینه درست کند اما ما با بصیرتی کامل این حرکت دشمن و فرصت طلایی آنها را به فرصت شکست تبدیل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: هر‌کس رئیس جمهور شود برای همه این ملت رئیس جمهور است و همه باید خیرخواه او باشیم.

این مسئول اختلاف را سم مهلک خواند و خاطر نشان کرد: اختلاف انرژی کشور را به هدر می‌دهد و هزینه سنگینی را برای ملت و نظام درست می‌کند.

عاملی در ادامه روز شنبه را روز همبستگی، وحدت، مودت برای عموم مردم، جریان‌های سیاسی، حزبی، گروهی و طرفداران کاندیداها توصیف کرد و ادامه داد: ملت ما به حدی به بلوغ سیاسی رسیده است که با کنار گذاشتن تمام رقابت‌ها صحنه رفاقت را رقم بزند که امیدواریم مرحله حساس اعلام نتایج انتخابات را نیز بدون حادثه و نگرانی خاص سپری کنیم و کشور را روز به روز به مرز عزت و سرفرازی سوق دهیم.

عشایر شاهسون وفادارترین قشر به انقلاب هستند

امام جمعه اردبیل در ادامه به کوچ عشایر و توان بالای آنها در تولید محصولات متنوع اشاره کرد و یادآور شد: خدمتی که امروز در سنگر تولید در بخش صنعت و کشاورزی می‌شود خدمتی ماندگار و بی‌ادعا است.

عاملی با قدردانی از همت عشایر شاهسون به عنوان قطب تولید استان و کشور اضافه کرد: عشایر امروز با تولید 152 هزار تن محصولات متنوع لبنی و دامی سردمدار خلق حماسه اقتصادی هستند.

وی به تاریخ حماسی عشایر و تقدیم شهدای گران‌سنگ از سوی جامعه عشایری اشاره کرد و گفت: مجلس و دولت باید در صحنه قانون‌گذاری و ارجاع حساب ویژه‌ای را برای خدمت‌رسانی بی‌منت به جامعه عشایری قائل شوند.

عاملی همچنین فضیلت ماه شعبان را در سه فضیلت روزه‌داری، استغفار و صدقه دادن توصیف کرد و افزود: ماه شعبان ماه آمادگی برای ضیافت الهی است که تطهیر، احسان و صدقه را نباید در این ماه از یاد برد.

وی در پایان خطبه‌های نماز به عطش کاذب و هیجانات دروغین ایجاد شده در سایه موسیقی مطرب اشاره کرد و اظهار داشت: ‌این هیجانات گاه در قالب احتکار در بازار، گاه در قمار و بازی با زندگی مردم و گاه در تغییر ذائقه ملت ظهور و بروز پیدا می‌کند به طوریکه برازندگی یک ملت را می‌توان در ذائقه آن بهتر شناخت.

انتهای پیام/62003/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول