اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری‌های فارس از حضور احمدزاده‌کرمانی در کرج

ادعای تقلب در انتخابات 88 چیزی جز جرزنی بازنده‌ها نبود

حضور روح‌الله احمد‌زاده‌کرمانی کاندیدای دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری در جمع دانشجویان کرجی حاشیه‌های جالبی داشت.

ادعای تقلب در انتخابات 88 چیزی جز جرزنی بازنده‌ها نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حاشیه‌های خواندنی حضور روح‌الله احمد‌زاده‌کرمانی در جمع دانشجویان کرج جالب توجه است که در زیر آمده است:

 * هفتمین سلسله‌ نشست آگاهی برای حماسه بعدازظهر روز سه‌شنبه با همت بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و با حضور روح‌الله احمدزاده کرمانی استاندار سابق فارس و معاون سابق رئیس جمهوری برگزار شد.

* این جلسه قرار بود راس ساعت 14:30 برگزار شود، اما با تاخیر حدود یک ساعته همراه بود.

* برخی از دانشجویان در مقاطعی از جلسه اقدام به کف زدن کردند که مجری با بیان اینکه امروز روز شهادت امام هادی (ع) است، از دانشجویان خواست تا تشویق‌های خود را با بیان صلوات اعلام کنند.

* زمانی که مجری جلسه احمدزاده‌کرمانی را تحت عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد معرفی کرد، برخی از دانشجویان با این پرسش که "کدام واحد" خواستار توضیحات بیشتر شدند اما مجری اعلام کرد، مسائل ریز را از خود آقای احمد‌زاده بپرسید.

* احمدزاده‌کرمانی در بخشی از جلسه اقدام به قرائت یک بیت شعر کرد که در هنگام خواندن مصرع دوم شعر فوق را فراموش کرد و هر چه به ذهن خود فشار آورد، نتوانست مصرع دوم را به یاد بیاورد.

* احمدزاده در سخنان خود بارها به انتقاد از دولت هاشمی رفسنجانی، دوره اصلاحات و دولت‌های نهم و دهم پرداخت و تاکید کرد که انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، دوره نقد گفتمان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی است.

* وی همچنین به انتقاد از برخی ائتلاف‌های سیاسی در آستانه انتخابات پرداخت و گفت: ائتلاف‌هایی مثل "2 + 2" ، "3 + 6" ، "5 + 9" به چه معنی است؟ این ائتلاف‌ها به دنبال عدالت نیستند و آخر هم همه آنها کاندیدا می‌شوند.

* احمدزاده بارها خاطراتی از دوران استانداری فارس بیان کرد. در بخشی از این خاطره‌گویی‌ها گفت: استان فارس گنده‌کاری‌های سیاسی زیادی دارد که اکثرش هم زیر سر آقازاده‌های همان استان است. وقتی آنجا رفتم دیدم یکی از اینها اراضی ملی را به مردم فروخته و پول مردم را گرفته بود. تازه وقتی رفتم فارس می‌خواست از من باشگاه برق شیراز را بخرد و بعد می‌گفت هتل به من بفروشید. به او گفتم برو آقا! اول پول مردم را از گلویت می‌کشم بیرون.

* وی در خاطره دیگری گفت: وقتی استاندار فارس شدم دستور دادم از هزینه‌های اضافی بپرهیزند. حتی گفتم میوه و شیرینی زیادی نخرید، وقتی مردم پول نان شب ندارند. اتفاقاً یکی از آقایان آمد و به من گفت "این کارها را برای چه می‌کنی. بر فرض ما 100 کیلو شیرینی در سال بخوریم و تازه می‌شود 150 هزار تومن. 150 هزار تومن که پولی نیست." به او گفتم این سئوال را برو از امیرالمومنین علی (ع) بپرس که فرمود، مسئول حکومت اسلامی باید نوک قلم‌‌ خود را آنقدر تیز کند که در مصرف جوهر صرفه‌جویی کرده باشد. علی (ع) برای امروز ما و امثال شماها این مطالب را بیان فرمودند.

* در بخشی از جلسه یکی از دانشجویان پرسید که شرایط امروز به همان صورتی است که در انتخابات 88 و 84 از سوی برخی پیش‌بینی می‌شد که احمد‌زاده در پاسخ گفت: من این نهضت "دیدین گفتم" را قبول ندارم. امروز عده‌ای راه افتادند و مدام می‌گویند "دیدین گفتم"

* احمدزاده‌کرمانی در طول جلسه سعی می‌کرد که نامی از رقبای خود از جمله هاشمی رفسنجانی و یا رحیم مشایی نیاورد، اما نشانه‌هایی می‌داد که معلوم بود نظرش رو به چه کسانی است. نکته جالب هم این بود که از هاشمی به عنوان فردی که در آخرین دهه عمر خود به سر می‌برد یاد می‌کرد و می‌خواست 80 ساله بودن هاشمی رفسنجانی را به این صورت بیان کند.

* یکی از مهمترین انتقادهای احمدزاده‌کرمانی به شخص احمدی‌نژاد درباره ولایت‌مداری او بود. در جایی از سخنان خود نیز گفت، وقتی می‌خواهند به حضرت آقا نامه بنویسند،‌ اول می‌نویسند بر اساس بند فلان و فلان قانون اساسی گزارش می‌دهم. یعنی اینکه اگر در قانون ولایت فقیه نیامده بود، ما به شما گزارش نمی‌دادیم. بعد روزی صد بار می‌گویند ولایت، ولایت اما یک بار نمی‌گویند ولایت فقیه. اینها انحراف است.

* و بالاخره اینکه وی به شدت تقلب در انتخابات سال 88 را رد کرد و گفت: ما استاندار بودیم. به خدا نمی‌شود تقلب کرد. آن هم نه هزار تا و صد هزار تا بلکه چند میلیون. معلوم است که آنها می‌خواستند جرزنی کنند.

انتهای پیام/2302/و40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول