اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کردستان عنوان کرد؛

تقدیم 9 هزار جانباز سرافراز کردستانی به انقلاب/ بهره‌مندی 2800 جانباز از خدمات اشتغال

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: مردم غیور و ولایتمدار کردستان بیش از 9 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

تقدیم 9 هزار جانباز سرافراز کردستانی به انقلاب/ بهره‌مندی 2800 جانباز از خدمات اشتغال

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمد سلیمانی ظهر امروز در دیدار با جانبازان شهرستان سنندج با نماینده ولی فقیه کردستان در سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس بزرگ علمدار دشت کربلا اظهار کرد: باید جانبازان با تاسی از فضایل و خصایص شخصیت حضرت عباس رهرو راه آن حضرت باشند.

وی افزود: اگر چه امروز 25 سال از دوران جنگ تحمیلی می‌گذرد اما هنوز آثار و بقایای جنگ بر تن و جان جانبازان مانده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان بیان کرد: از 9 هزار جانباز استان، به موجب قانون 2 هزار و 809 جانباز از خدمات اشتغال بنیاد بهره‌مند هستند و یک‌هزار و 117 جانباز از خدمات مستمری بگیری برخوردار هستند.

سلیمانی با بیان اینکه 722 جانباز استان در سنین جوانی به دلیل عوارض بر جای مانده جنگ تحمیلی جان خود را از دست داده‌اند، تصریح کرد: هم‌اکنون 787 جانباز بالای 50 درصد، جانبازان 20 درصد صرف شیمیایی و اعصاب و روان به تنهایی قادر به زندگی روزمره نیستند و از حق پرستاری برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی شاهد توجهات بیشتر مسئولان استان برای ارائه خدمات به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم، اظهار کرد: در چند سال اخیر در سایه توجهات نظام اسلامی به همان اندازه که به فرزندان شهدا رسیدگی شده به فرزندان جانبازان بالای 70 درصد نیز رسیدگی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان به دیگر خدمات ارائه شده به جامعه ایثارگری و جانبازان اشاره کرد و گفت: در زمینه سهمیه استخدامی نیز بخشی از این سهمیه‌ها به فرزندان جانبازان بالای 25 درصد تسری یافته است.

سلیمانی یادآور شد: در زمینه ارائه خدمات آموزشی و آموزش عالی نیز هم‌اکنون فرزندان جانبازان بالای 25 درصد از شهریه معاف هستند و این سهمیه نیز مشمول فرزندان جانبازان زیر 25 درصد نیز شده است.

اضافه کرد: در زمینه ارائه خدمات به جانبازان زیر 25 درصد زمینه مستمری و اشتغال برای این افراد فراهم شده و حتی درمان این افراد در قالب بیمه‌های تکمیلی و همگانی و بیماری‌های خاص انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با استناد به فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه جانبازان رهبران این نهضت هستند، خاطر نشان کرد: جانبازان انقلاب اسلامی با انگیزه الهی در جبهه‌های حق علیه باطل جنگیدند و با جان و مالشان در راه خداوند معامله کردند.

سلیمانی روز جانباز را زمینه‌ای برای تجلیل و تقدیر از جانبازان و معرفی بیش از پیش آنان به جامعه به‌ویژه جوانان دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری محتوایی برنامه‌های این روز در افزایش شناخت جوانان از ایثار و فداکاری جانبازان نقش مهمی دارد.

مدیرکل  بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در پایان از جانبازان به‌عنوان شهدای زنده انقلاب اسلامی نام برد و خدمت به آنان را توفیقی الهی برای همه فعالان این عرصه دانست.

انتهای پیام/79005/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول