اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

حاکم شدن فرهنگ دینی برطرف‌کننده مشکلات زیست‌محیطی است

نماینده ولی فقیه در کردستان حاکم ‌شدن فرهنگ دینی در جامعه را برطرف‌کننده مشکلات زیست‌محیطی خواند.

حاکم شدن فرهنگ دینی برطرف‌کننده مشکلات زیست‌محیطی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی صبح امروز در دیدار با  کارکنان اداره ‌کل محیط زیست کردستان در سنندج اظهار کرد: دین مبین اسلام بر صرفه‌جویی، حفظ و نگهداری از منابع خدادادی و استفاده به اندازه از امکانات و ممانعت از شکار بی‌رویه حیوانات تاکید کرده است.

وی تصریح کرد: در صورت ترویج و حاکم شدن دین بر جامعه تعادل در همه حوزه‌ها برقرار می‌شود و مشکلات و مسائلی هم‌چون آلودگی‌های زیست‌محیطی برطرف خواهد شد.

وی بر آینده‌نگری، آینده‌پژوهی و برنامه‌ریزی دقیق در رابطه با موضوعات و مسائل زیست‌محیطی جامعه تاکید کرد و بیان داشت: توسعه در حد ضرورت در مجموعه محیط زیست بسیار حائز اهمیت است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در جامعه عنوان کرد: اگر شهرداری‌ها، کارخانجات و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها به وظایف زیست‌محیطی خود به نحو احسن عمل کنند بدون شک قسمت اعظمی از مشکلات این حیطه برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی ادامه داد: هر چند بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی برمی‌گردد به زندگی ماشینی ما انسان‌ها، که رفع این موانع نیازمند برقراری تعادل است.

وی خاطرنشان کرد: آباد کردن کشور به صورت یک دفعه امکان‌پذیر نیست بلکه نیازمند اتخاذ سیاست‌های درست و برنامه‌ریزی‌های دقیق و اصولی است.

وی با بیان اینکه دین اسلام انسان‌ها را امر به معروف و خوبی و مهربانی کرده است، اظهار داشت: تمامی آحاد جامعه وظیفه دارند از مواردی که منجر به آلودگی فردی، اجتماعی و زیست‌محیطی می‌شود خودداری کنند و افراد دیگر را به داشتن جامعه‌ای سالم از هر نظر ترغیب کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: هر جا به شکل غیرمعقولی موجودات حیات وحش را حذف و از بین بردند بشر متضرر شده است.

حجت‌الاسلام شاهرودی بیان داشت: علاوه بر آلودگی‌های زیست محیطی که منجر به بیماری و ضررهایی به اسنان می‌شود آلودگی‌های افکار نیز تخریب‌کننده جوامع بشری است.

وی ادامه داد: در زمان رنسانس جلوی دین و مذهب را گرفتند و بشر را از معنویت و اخلاق محروم کردند و آلودگی‌هایی در افکار مردم اروپا ایجاد کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات 24 خرداد ماه جاری اشاره کرد و گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات نشان از بی اثر بودن تحریم‌ها و فشارهای دشمنان علیه کشورمان است.

وی تصریح کرد: فردا ملت ایران با خلق حماسه سیاسی به جهانیان نشان خواهند داد که هیچ چیزی مانع از پشتیبانی آنها از نظام اسلامی‌اشان نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: مردم باید از میان نازمردهای ریاست جمهوری فردی را که با افکارش بیشترین نزدیکی را دارد انتخاب کنند تا فردی که دارای فاصله زیادی با عقایدشان است پیروز انتخابات نشود.

انتهای پیام/79003/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول