اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی خبر داد

اعزام 40 گروه جهادی به مناطق محروم در هفته آینده

مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی گفت: در هفته آینده 40 گروه جهادی شامل 28 گروه خواهران و 12 گروه برادران به مناطق محروم فرستاده می‌شوند.

اعزام 40 گروه جهادی به مناطق محروم در هفته آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، پیام یوسفی عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز طرح هجرت برگزار شد، اظهار کرد: موضوع مهمی که بسیج دانشجویی با آن روبرو است برنامه‌های ابلاغی بسیج مستضعفان است.

وی به طرح هجرت سه اشاره و افزود: بعد از پیروزی شکوهمند اسلامی حضور و شور جوانان نسل اول انقلاب در روستاها در غالب گروه‌های جهادی و همچنین جوانان عضو کمیته امداد و سوادآموزی که برای محرومیت‌زدایی از نظام فعالیت می‌کردند به عنوان گروه‌های طرح هجرت یک نامگذاری شدند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی اضافه کرد: بعد از آغاز جنگ تحمیلی حضور جوانان در جبهه‌های حق علیه باطل و جهاد فی سبیل‌الله طرح هجرت دو آغاز شد.

یوسفی با بیان اینکه هم‌اکنون 25 سال از جنگ تحمیلی می‌گذرد، تصریح کرد: در آستانه بیست و پنجمین سالگرد جنگ تحمیلی طرح هجرت سه آغاز شده و گروه‌های داوطلب بسیجی به مناطق محروم فرستاده می‌شوند.

وی مهمترین هدف اعزام گروه‌های جهادی را خودسازی درونی و معنوی این جوانان دانست و اذعان داشت: تصاویر مناطق محروم اثر شگردی در این بسیجیان می‌گذارد.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی دومین هدف را تاثیری دانست که این گروه‌ها بر مردم و جوانان غیور منطقه می‌گذارد و متذکر شد: گروه‌های جهادی مردم مناطق محروم را به سوی حرکت داوطلبانه سوق می‌دهد.

یوسفی یادآور شد: در سایه حضور جوانان بسیجی مشارکت مردم در انجام طرح‌های به ویژه در روستاها تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته اعزام گروه‌های جهادی 50 درصد نسبت به مدت مشابه خود افزایش داشته است، گفت: امسال با توجه به افزایش پایگاه‌های بسیج و شجره طیبه صالحین گروه‌های بیشتری اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال 90 هزار نفر و در سال گذشته یک هزار و 500 نفر به مدت 15 روز در غالب گروه‌های جهادی اعزام شده‌اند.

یوسفی از سازماندهی 55 گروه جهادی خبر داد و افزود: مسئله مهمی که سعی شده به آن توجه شود این است که حوزه زمانی اعزام گروه‌های جهادی را ویژه تابستان نکنیم و از سایر تعطیلات هم استفاده کنیم.

وی از اعزام 40 گروه جهادی به مناطق محروم در هفته آینده خبر داد و اضافه کرد: این گروه‌ها شامل 28 گروه خواهران و 12 گروه برادران می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیج دانشجویی یک ماموریت خاص نسبت به سایر اقشار دارد، خاطر نشان کرد: ماموریت آن کادر سازی، جذب و تربیت بهترین جوانان در دانشگاه‌ها برای آینده نظام است.

یوسفی به برنامه آموزشی مدیریت تربیت و آموزش بسیجیان اشاره و خاطر نشان کرد: در این برنامه افراد از عضویت در بسیج عمومی به بسیج عادی ارتقاء می‌یابند.

انتهای پیام/69013/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول