اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی کاشان خبر داد

شرکت 900 دانش‌آموز کاشانی در اردوهای طرح هجرت 3

فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی کاشان از حضور 900 دانش‌آموز دختر و پسر این شهرستان در اردوهای طرح هجرت 3 در سال جاری خبر داد.

شرکت 900 دانش‌آموز کاشانی در اردوهای طرح هجرت 3

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، غلامحسین عزیزی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک 17 اردیبهشت سالروز تأسیس بسیج سازندگی اظهار داشت: از این تعداد دانش‌آموز شرکت کننده در اردوهای طرح هجرت سه در شهرستان کاشان 500 نفر دانش‌آموز پسر و 400 نفر دانش آموز دختر هستند.

این مسئول همچنین از برگزاری اردوهای یک روزه دانش آموزی طرح هجرت سه خبر داد و گفت: امسال 5 هزار و 830 نفر دانش‌آموز کاشانی در اردوهای یک روزه طرح هجرت سه در مناطق محروم با محورهای فعالیتی که برای آنها تعریف شده است فعالیت دارند.

به گفته وی، سال گذشته  2 هزار و 540 نفر شامل 950 نفر دانش آموز دختر و یک‌هزار و 100 نفر دانش آموز پسر در طرح هجرت سه شهرستان کاشان در زمینه رنگ‌آمیزی مدارس، تعمیر و ساخت و ساز، جدول‌کشی زمین‌های ورزشی، ساخت آبخوری، تعمیر نمازخانه، چیدمان کتابخانه، شعارنویسی مدارس، ایزوگام و لوله‌کشی و تعمیرات مدارس مناطق محروم شهرستان فعالیت داشتند.

فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی کاشان در ادامه، محرومیت‌زدایی از مناطق محروم، ارائه تسهیلات بانکی اشتغال‌زا، برگزاری کلا‌س‌های آموزشی، برگزاری اردوهای جهادی و طرح هجرت سه را از مهم‌ترین برنامه‌های بسیج سازندگی اعلام کرد.

عزیزی همچنین، از پرداخت حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان وام اشتغالزایی و 570 میلیون تومان وام مشاغل خانگی به متقاضیان مناطق محروم در سال گذشته خبر داد و افزود: جذب تسهیلات بانکی هدفمند با هدف ایجاد اشتغال و کسب درآمد در مناطق محروم یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی کاشان در سال جاری است.

وی، یکی از مأموریت‌های بسیج سازندگی را تحقق اقتصاد مقاومتی در سپاه اعلام کرد و گفت: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، فعالیت در عرصه‌های کشاورزی و دامداری و محصولات زراعی است. 

عزیزی اضافه کرد: معرفی اشتغال جدید برای جوانان جویای کار و حمایت و پشتیبانی به ویژه در طرح‌های تولید کود کمپوست، تولید گوشت قرمز با استفاده از دام‌های سبک و سنگین، پرورش شتر مرغ  و مرغ گوشتی در دستور کار بسیج سازندگی است و تا کنون 20 هزار قطعه جوجه‌ریزی در این زمینه انجام شده است.

وی از برگزاری 160 دوره کلاس آموزشی در حوزه سلامت برای پیشگیری از ایدز و اعتیاد و 28 دوره کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شامل دوره‌های آموزشی فیلمبرداری، عکاسی، پرورش قارچ، گلدوزی، سفره‌آرایی و... خبر داد.

فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی کاشان همچنین به کلنگ‌زنی و آغاز عملیات احداث دو خانه عالم همزمان با 17 اردیبهشت سالروز بسیج سازندگی در منطقه کامو و باریکرسف مشهد اردهال اشاره و عنوان کرد: برای این دو پروژه که طی مدت دو ماه احداث می‌شود 40 میلیون تومان اعتبار توسط قرارگاه بسیج خاتم الانبیاء اختصاص داده شده است.   

عزیزی برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بسیج سازندگی کاشان، حضور در نماز جمعه، برگزاری دوره‌های مشاوره، روان‌شناسی و اعتیاد، برگزاری جلسات ستادهای طرح هجرت سه، کلنگ زنی پروژه دو خانه عالم، نصب بنرهایی با موضوعات اقتصاد مقاومتی، تجلیل از نیروهای برتر اردوهای هجرت و جهادی و پروژه‌های بسیج سازندگی و دیدار با خانواده معظم شهدا را از جمله برنامه‌های هفته بسیج سازندگی شهرستان اعلام کرد.

 

انتهای پیام/2406/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول