اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر:

مردم با وجود مشکلات اقتصادی تا پای جان از ولایت فقیه حمایت می‌کنند

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: مردم با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌هاى بین‌المللی تا پای جان از رهبرى، ولایت فقیه، آرمان‌های امام و انقلاب و ارزش‌های آن حمایت می‌کنند.

مردم با وجود مشکلات اقتصادی تا پای جان از ولایت فقیه حمایت می‌کنند

به گزارش  خبرگزاری فارس از بوشهر، محمود خدری از چهره‌های فعال سیاسی استان بوشهر و معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی استان گفت: مردم عزیز ایران اسلامى یک بار دیگر با حضور خود پای صندوق‌های رأی ثابت خواهند کرد که مردم با وجود همه مشکلات اقتصادی و تحریم‌هاى بین‌المللی تا پای جان از رهبرى، ولایت فقیه و آرمان‌های امام و انقلاب و ارزش‌های آن حمایت و دفاع کرده و حماسه سیاسی برپا خواهند کرد.

خدری معتقد است با حماسه حضور مثال‌زدنى مردم امید دشمنان داخلى و خارجی به یأس مبدل خواهد شد تا یک بار دیگر مردم پیروز واقعی این حماسه بزرگ باشند.

مشروح گفت‌وگوی فارس با وی را می‌خوانید:

فارس: نظرات و افکار امام خمینی (ره) چه تاثیری در مناسبات امروز جهان دارد؟

خدری: امروز به وضوح برای تمام جهانیان روشن شده است که افکار و نظرات هوشمندانه امام امت (ره) در بسیاری از کشورها خصوصا کشورهای مسلمان و آزادی‌بخش به عنوان مبانی سیاست آنها به شمار می‌رود. امامی که در صراط معنویت، عقلانیت، جهاد و علم تواما قدم‌های مفیدی برداشته است، به‌طوری که امروز در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی از وی به عنوان نماد مبارزه با استکبار و الگوی ویژه و بی‌نظیر نام می‌برند.

فارس: برای زنده نگه داشتن نام و ایده‌های امام چه باید کرد؟

خدری: در شرایط حساس تاریخی امروز انقلاب شکوهمند اسلامی، زنده نگه داشتن ایده‌های امام (ره) تثبیت کننده ارزش‌های اسلامی است. تاثیر تفکر و ایده‌های امام راحل به روشنی در سه بیداری اسلامی، سیاسی و انقلابی که امروز در مناطق مسلمان‌نشین شاهدیم، همه برگرفته از انقلاب شکوهمند اسلامی است که همه آنها به امام راحل بر می‌گردد. امامی که خود را بارها خدمتگزار مردم می‌دانست و توجه به فقرا و مساکین سرلوحه برنامه کاری او بود، باید در بین اکثریت کشورها و تمامی کشورهای مسلمان ایده‌ها و افکار وی حکمفرما باشد.

فارس: مهمترین ویژگی‌های امام (ره) چه بوده است و چگونه می‌توان برای پیشبرد اهداف نظام از آن بهره جست؟

خدری: حضرت امام (ره) جامع تمام ویژگی‌ها و کمالات اخلاقی و حسنه است. احیای اسلام ناب محمدی (ص) در مقابل اسلام آمریکایی که با انقلاب آن را برای مردم مسلمان به ارمغان آورد مهم‌ترین ویژگی امام راحل (ره) است. همه بر این باور هستیم که شالوده شخصیتی امام (ره) برگرفته از تمام ویژگی‌های اخلاقی، عرفانی، فلسفی و علمی است. امروز حرکت‌های آزادی‌خواهانه‌ای را در دنیا و بیداری اسلامی شاهدیم که شکی نیست که از اندیشه‌های ناب و والای حضرت امام (ره) در ابعاد مختلف نشأت گرفته است، چرا که اندیشه او جهانی و فرا منطقه‌ای است، ولی در کل مهم‌ترین ویژگی حضرت امام (ره) احیای تفکر ناب اسلام محمدی (ص) در داخل و خارج از کشور است.

فارس: آثار حضور پرشور در مراسم سالگرد امام (ره) چیست؟

خدری: بیعت مجدد با امام و آرمان‌های حضرت امام (ره) و رهبری مهمترین آثار حضور پرشور مردم در سالگرد رحلت حضرت امام (ره) است. وحدت کلمه از دیگر آثار حضور مردم در مراسم سالگرد حضرت امام (ره) است. همانطور که عزاداری برای حضرت امام حسین (ع) زنده کردن شعائر اهل بیت علیهم السلام است، عزاداری و حضور در حرم امام (ره) نیز می‌تواند شعائر اسلامی و انقلابی ما را زنده کند. شکرگزاری و تشکر مردم از حرکت انقلابی حضرت امام (ره) می‌تواند به عنوان یک اثر از آثار حضور در سالگرد امام (ره) باشد.

فارس: نقش قیام خونین 15 خرداد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

خدری: 15 خرداد 42 نقطه عطف در آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی است. خاستگاه این قیام از نقش و جایگاه روحانیت شیعه در جامعه ایران و پیروی مردم از آنها ناشی می‌‌شود، زیرا در این قیام روحانیت به عنوان رهبر مهمی نقش اصلی را در قیام 15 خرداد داشتند که به خوبی مردم را در جهت انقلاب هدایت کردند.

فارس: نقش علما و روحانیون در قیام 15 خرداد چیست؟

خدری: اگر چه در طول انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام (ره) پیشوایی و رهبری نهضت اسلامی را بر عهده داشتند، ولی بدون حضور شجاعانه روحانیت انقلابی که در زمینه بیداری مردم و آگاهی دادن به آنها فعالیت می‌نمودند، غیر ممکن بود که شاه سرنگون شده و انقلاب اسلامی به وقوع بپیوندد. نقش روحانیون و علما در نهضت اسلامی ایران به قدری پررنگ و برجسته است که چندین بار امام راحل (ره) در سخنانشان از این قشر فرهیخته، به خاطر مجاهدت‌های انقلابی شان تشکر کرده است، نمونه‌ای از اینها را در سخنرانی‌های مقام معظم رهبری نیز شاهدیم.

وی گفت: ویژگی روحانیت شیعه از ابتدا تاکنون را می‌توان در موفقیت این قشر در پیشوایی دینی مردم و جامعه اسلامی خلاصه کرد که حوادث تاریخی این مطلب را، به خوبی اثبات می‌کند. روحانیت شیعه و اصیل و انقلابی این افتخار را دارد که هیچ وقت سندی را که به نوعی خیانت به اسلام و انقلاب باشد، امضا نکرده است.

فارس: پیام شهدای 15 خرداد چیست؟

خدری: شهدای انقلاب اسلامی خصوصا شهدای 15 خرداد پیام‌های زیادی دارند. دفاع از دین و مذهب و ولایت، مبارزه با استکبار، رسیدگی به محرومان، وحدت کلمه، ساده‌زیستی خصوصا در بین مسئولان، عمران و آبادی کشور، بالا بردن وضعیت معیشتی و اقتصادی محرومین و مستضعفین و رفاه حال مردم در جامعه از جمله پیام‌های 15 خرداد هستند.

انتهای پیام/66006/ب40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول