اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ حدادعادل در جمع مردم قم:

ولایت فقیه نماد دینی بودن حکومت و عامل وحدت ملت است

کاندیدای ریاست جمهوری ولایت فقیه را نماد دینی بودن حکومت دانست و گفت: ولایت فقیه در حقیقت عامل وحدت میان ملت ایران است.

ولایت فقیه نماد دینی بودن حکومت و عامل وحدت ملت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، غلامعلی حداد عادل امشب در همایش اندیشه روح‌الله که در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد با اشاره به ارتباط همه حوادث مهم دهه‌های اخیر در کشورهای منطقه با انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: وقایعی چون بیداری اسلامی در واقع از حرکت امام خمینی(ره) تأثیر پذیرفته است.

وی، قیام خونین 15 خرداد را مورد توجه قرار داد و افزود: شهدای این روز تاریخی 15 سال پیش از پیروزی انقلاب جان خود را فدا کرده و غریبانه جان سپردند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برافراشتن پرچم نهضت اسلامی توسط امام خمینی(ره) بیان داشت: در سال 42 سال آخر دبیرستان بودم و در بازار تهران در متن درگیری میان مردم و دژخیمان رژیم بودم؛ خود را فرزند انقلاب می‌دانم، چراکه چشم گشودن من به جامعه و دانشگاه همزمان با آغاز قیام امام خمینی(ره) صورت گرفت.

وی ادامه داد: در دانشگاه تهران به همراه دانشجویانی که پیرو عقاید مارکسیستی بودند، مباحثاتی داشتیم و آنها عقیده داشتند مکتبشان نیمی از جهان را به تسخیر خود درآورده است و در مقابل اسلام را مورد هجمه قرار می‌دادند، در آن زمان ما سر را به زیر می‌انداختیم و از خداوند می‌پرسیدیم که آیا روزی می‌رسد که اندیشه‌های امام راحل تحقق یابد؟

حدادعادل خود را وامدار امام خمینی(ره) دانست و یادآور شد: همه نیت من این است که آنچه را در توان دارم در طبق اخلاص نهاده و برای انقلاب اسلامی هزینه و از میراث امام راحل پاسداری کنم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شعار خود را دولت تقوا و تدبیر معرفی و اظهار کرد: از نخستین روزهای پیروزی انقلاب پی برده‌ام که مشکلات کشور ناشی از بی‌تقوایی و بی‌تدبیری هستند؛ همه گرفتاری‌ها به این دو مسئله باز می‌گردند.

وی ابراز کرد: دولتی باید بر سر کار بیاید که باتقوا و مدبر باشد؛ چند روز پس از پیروزی انقلاب به توصیه استاد شهیدم علامه مطهری به صدا و سیما رفتم و کارم این بود که برای رادیو و تلویزیون مطلب بنویسم؛ پس از چند هفته بازهم به توصیه شهید مطهری در کابینه دولت موقت به معاونت وزارت منصوب شدم و چهار دوره هم به نمایندگی مجلس رسیدم و یک دوره هم ریاست مجلس را برعهده داشتم.

حدادعادل با بیان اینکه اسلام راه نجات بشر و تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت انسان‌هاست، گفت: معتقد هستم به وسیله دین می‌توانیم هم به پیشرفت مادی برسیم و هم سعادت اخروی خود را تأمین کنیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: زمانی که آگاهی جوانان امروز را با افکار جوانان تحصیل کرده 100 سال پیش مقایسه کنیم پی به تفاوت‌های عظیم میان این دو دوره می‌شویم؛ در آن دوران جوانان خودباخته و مبهوت غرب بودند، چراکه کسانی پیدا می‌شدند که می‌گفتند ایرانی‌ها باید از فرق سر تا ناخن پا فرنگی شوند و این جریان فکری نفوذ زیادی در میان تحصیل‌کردگان داشت.

وی با اشاره به پیشرفت فراوان ملت ایران طی سال‌های پس از انقلاب عنوان داشت: با این حال تحصیل کردگان ایرانی نسبت به دعاوی دنیای غرب شک دارند و به آنها انتقاد دارند زیرا غرب در دهه‌های اخیر امتحان خود را پس داده است.

حدادعادل با بیان اینکه 100 سال از شروع جنگ جهانی اول می‌گذرد، ابراز کرد: دنیای غرب طی این 100 سال هیچ سالی را بدون جنگ و خونریزی نگذرانده است؛ از پایان جنگ دوم جهانی از سال 1945 تاکنون هیچ سالی را نمی‌توان یافت که دولتمردان غربی نبردی را به راه نینداخته بودند؛ غرب که همه مردم را به تمدن دعوت می‌کرد، امروز هم با بشریت معاصر سر جنگ دارد و نمونه بارز آن در کشورهای همسایه ایران دیده می‌شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به دخالت آمریکا و کشورهای غربی در کشورهایی چون سوریه، بحرین، عراق، افغانستان و پاکستان اذعان داشت: غربی‌ها از 100 سال پیش تاکنون شعار حقوق بشر و انسان دوستی سر می‌دهند، اما همه این حرف‌ها در امتحانی عملی باطل شده است.

وی با بیان اینکه جوامع اسلامی این تجربه را دارند که ادعاهای دنیای غرب باطل بوده است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) از آسمان دریچه‌ای به سمت دنیای بی‌خدای عصر خویش گشود و مردمی را که از دروغ و جنگ خسته شده بودند به شنیدن ندایی آسمانی و الهی فرا خواند.

حدادعادل، ولایت فقیه را نماد دینی بودن حکومت دانست و متذکر شد: ولایت فقیه در حقیقت عامل وحدت میان ملت ایران است و من براساس دین این اصل قانون اساسی را قبول دارم، چراکه ولایت فقیه در واقع ولایت ائمه اطهار(ع) و رسول الله(ص) است.

انتهای پیام/78004/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول