اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‎ها در خرداد 92 - 326

سیاه‌بالایی: سبک زندگی شهری نیازمند الگوسازی/ برنامه‎محوری کافی نیست قدرت اجرا مهم است

یک مدرس دانشگاه در گرگان بهره‎گیری از متخصصان دینی در برنامه‎ریزی‎های فرهنگی را ضرورتی مهم خواند و گفت: سبک زندگی شهری نیازمند الگوسازی دینی و اسلامی است.

سیاه‌بالایی: سبک زندگی شهری نیازمند الگوسازی/ برنامه‎محوری کافی نیست قدرت اجرا مهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدقربان سیاه‎بالایی بعد از ظهر امروز در جمع جوانان شهرستان گرگان اظهار داشت: در جامعه‎ای که زندگی می‎کنیم باید جلوه‎های دینی و الگوهای اسلامی ظهور و بروز پیدا کند نه اینکه هر روز شاهد مدهای غربی و رسوخ فرهنگ بیگانه در جامعه خود باشیم.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ اسلامی به کشورمان هویت ملی بخشیده و آن را به الگویی برای جهانیان مبدل کرده است، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ اسلامی را به دنیا صادر کنیم لذا بهره‎مندی از تخصص و توان فکری نخبگان و صاحبنظران بخش‎های مختلف برای ارتقاء فرهنگ دینی و اسلامی در مدیریت شهری اثرات بهینه‎ای خواهد داشت.

جوانان سمبل نشاط و بالندگی کشور هستند

این مدرس دانشگاه؛ تلاش در کاهش شکاف فرهنگی مناطق مختلف شهر را یک ضرورت خواند و افزود: باید زمینه حضور جوانان پویا، فعال و نخبه را به نهادهای فرهنگی افزایش دهیم آن وقت آثار مثبت آن در جامعه هویدا خواهد شد و نیروی جوان جامعه از بسیاری خطرات و آسیب‎ها مصون خواهد ماند.

سیاه‎بالایی با بیان اینکه جوانان بهترین سرمایه‎های هر کشور محسوب می‎شوند، تصریح کرد: جوانان سمبل نشاط و بالندگی کشور هستند، عزت و سربلندی یک جامعه نیز زمانی محقق می‎شود که جوانان آن به تلاش و کوشش مشغول باشند.

وی با اشاره به اینکه جوانان همواره حماسه‎های بزرگی در تاریخ رقم زده‎اند، ابراز داشت: در جنگ تحمیلی زیباترین صحنه‎های ایثار، فداکاری و گذشت از سوی جوانان این مرزو بوم به نمایش گذاشته شد و امروز نیز همین جوانان خالق حماسه‎های بزرگی در کشور خواهند بود.

برنامه‎ریزی صحیح فرهنگی خط بطلانی بر نقشه‎های دشمنان است

این مدرس دانشگاه؛ متذکر شد: دشمنان جوامع دینی همواره در پی فساد جوانان بوده‎اند چراکه فساد و تباهی در این قشر از جامعه باعث عقب‎ماندگی هر کشوری می‎شود، اگر خدای ناکرده این حربه دشمن به وقوع بپیوندد آنگاه جوانان حتی به کشور، ناموس و دین خود بی‎تفاوت می‎شوند.

سیاه‎بالایی افزود: امروزه دشمنان از هر وسیله‎ای اعم از ماهواره، اینترنت، رسانه‎ها و ... درصدد گمراهی جوانان از حق و حقیقت هستند و با تبلیغات دروغ می‎خواهند جوانان را از معنویت دور کنند لذا در این راستا، تنها برنامه‎ریزی صحیح فرهنگی می‎تواند خط بطلانی بر همه نقشه‎های دشمنان باشد.

وی؛ حمایت از تشکل‎های فرهنگی غیردولتی، تقویت فرهنگ دینی و ارزش‎های بومی و منطقه‎ای، توجه به نهادهای ارزشی دفاع مقدس و شهدای گرانقدر، تبلیغ منویات و وصایای امام راحل و رهبر معظم انقلاب، اولویت‎گذاری و طبقه‎بندی مسائل و نیازهای فرهنگی، نظارت بر اماکن، مراکز و آثار فرهنگی شهر را از مهمترین اقدامات مورد نیاز مدیریت شهری برشمرد و گفت: البته باید بدانیم تنها برنامه‎محوری در این راستا کافی نیست بلکه قدرت اجرا مهمتر است.

انتهای پیام/83001/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول