اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی خبر داد

تخصیص بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار در بخش مرتعی آذربایجان غربی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: سال گذشته جمعا 2 میلیارد و 380 میلیون ریال اعتبارات در بخش عرصه مرتعی تخصیص یافته است.

تخصیص بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار در بخش مرتعی آذربایجان غربی

علی پیرمرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سال گذشته جمعا 2 میلیارد و 380 میلیون ریال اعتبارات در بخش عرصه مرتعی تخصیص یافته که شامل یک میلیارد و 369 میلیون ریال اعتبارات استانی و یک میلیارد و 11 میلیون ریال اعتبارات ملی در بخش مرتعی بوده است.

وی ادامه داد: در زمینه تثبیت شن‌های روان در منطقه بورالان ماکو نیز که با پدیده شن‌زایی مواجه هستیم سال گذشته 360 میلیون ریال به منظور تثبیت شن‌های روان در بخش مرتع این منطقه اعتبار تخصیص یافته تا حفاظت و احیا شود.

پیرمرادی با بیان اینکه 2 میلیون و 660 هزار هکتار عرصه مرتعی در استان آذربایجان غربی داریم، ابراز داشت: مراتع استان آذربایجان غربی از طریق طرح مرتع‌داری حفاظت می‌شود به طوری که حفاظت توسط مجریان بهره‌بردار انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در بخش روستا بیش از 55 هزار مجری بهره‌بردار داریم، خاطرنشان کرد: این مجریان بهره‌بردار در روستاها برای حفاظت از مراتع هستند.

این مسئول به عمده سیاست‌های سازمان جنگل در زمینه مراتع اشاره کرد و عنوان داشت: عمده سیاست‌های سازمان جنگل مشارکت اهالی روستاها و مجریان بهره‌بردار در حفاظت از مراتع است.

وی افزود: 55 هزار مجری بهره‌بردار در استان آذربایجان غربی وجود دارد که تحت تعلیمات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی بوده که در این زمینه درخواست ارائه و طرح مرتع‌داری به آن‌ها داده شده و مورد تعلیم قرار می‌گیرند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی تصریح کرد: هدف از انجام تعلیمات مورد نظر این است که براساس ظرفیت‌های دامی از این مراتع حفاظت کرده و در زمان بندی مشخص از طریق طرح‌های مرتع‌داری در سطح مراتع اجرا شود.

پیرمرادی اذعان داشت: توسط خود دامداران و مجریان بهره‌بردار همین روستاها این طرح‌ها اجرا شده و حفاظت صورت می‌گیرد و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ناظر بر این قضیه است.

انتهای پیام/61009/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول