اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کاشان:

272 شعبه اخذ رأی منتظر حضور حماسی کاشانی‌هاست

فرماندار کاشان از وجود 272 شعبه اخذ رأی در شهرستان کاشان خبر داد و گفت: از این تعداد شعبه اخذ رأی در کاشان 262 شعبه ثابت و 10 شعبه سیّار است.

272 شعبه اخذ رأی منتظر حضور حماسی کاشانی‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی  دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به همان میزانی که انتخاب اصلح برای ریاست جمهوری می‌تواند در آینده کشور نقش داشته باشد باید به همان نسبت نیز به انتخاب افراد اصلح برای اداره امور شهری که به مدت چهار سال در اختیار 13 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر قرار می‌گیرد دقت نظر داشت.

وی افزود: مردم برای انتخاب اصلح اعضای شورای شهر باید همان معیارهایی را که برای انتخاب اصلح ریاست جمهوری لحاظ می‌کنند را برای انتخاب 13 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر مد نظر قرار دهند. 

معاون استاندار اصفهان با تأکید بر لزوم مهیا بودن شناسنامه‌‌ها و همچنین کارت ملی برای شرکت در انتخابات روز جمعه 24 خردادماه ابراز داشت: چنانچه شناسنامه و یا کارت ملی افراد مفقود و یا با مشکلاتی همراه باشد طی مدت باقیمانده تا آغاز انتخابات نسبت به رفع آن اقدام کنند تا بتوانند به راحتی در انتخابات شرکت داشته باشند.

جوادی با بیان اینکه داشتن شناسنامه لازمه شرکت در انتخابات پیش رو است، کارت ملی را نیز جزو مدارک لازم برای حضور در انتخابات ذکر و تأکید کرد: افرادی که 24 خردادماه در قالب شیفت کاری، نیروی وظیفه و یا دانشجو هستند باید نسبت به آماده کردن کارت ملی و شناسنامه خود برای حضور در انتخابات اقدام کنند.

رئیس‌ ستاد انتخابات شهرستان کاشان، از شهروندان خواست تا در مهلت باقی مانده تا شروع انتخابات با جمع‌بندی خود از نامزدهای ریاست جمهوری و شورای شهر، نسبت به انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری و  13 نفر عضو شورای شهر اقدام کنند تا به این طریق ضمن رفع تردیدها، اضطراب و نگرانی برای انتخاب نامزد اصلح از ازدحام در شعب اخذ رأی نیز جلوگیری شود.

جوادی اذعان داشت: آمادگی شهروندان در انتخاب نامزدهای اصلح، قبل از آغاز انتخابات می‌تواند از شلوغی و ازدحام در شعب اخذ رأی به شدت جلوگیری کرده و در تسهیل و تسریع در امر رأی‌گیری مؤثر باشد.

فرماندار شهرستان کاشان همچنین تأکید کرد: همکاری با نماینده فرماندار و محافظان حاضر در شعب اخذ رأی و رعایت نظم و انضباط در برقراری سلامت انتخابات کمک شایانی می‌کند.

جوادی در ادامه با اشاره به اینکه انتخابات نیز مانند فریضه نماز واجب عینی است خواستار حضور به موقع و اول وقت در این فریضه شرعی و ملی شد و بیان داشت: حضور به موقع در انتخابات و موکول نکردن آن به ساعات پایانی کار رأی‌گیری علاوه بر اینکه به مانند نماز اول وقت دارای اجر و پاداش معنوی ویژه است می‌تواند از ازدحام زیاد در ساعات پایانی رأی‌گیری جلوگیری کند.

وی با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات شوراها و ریاست جمهوری انتخاب افراد اصلح در این دو عرصه را نیازمند صرف زمان بیشتر دانست و گفت: برای جلوگیری از ازدحام در شعب اخذ رأی، مردم نباید انجام این فریضه را به ساعات پایانی کار رأی‌گیری موکول کنند.

فرماندار کاشان گفت: عوامل اجرایی صندوق‌های اخذ رأی در شهرستان کاشان هفت نفر و در شهرها و روستاها پنج نفر خواهند بود که کار رأی‌گیری از مردم را بر عهده خواهند داشت و علاوه بر این تعداد، عوامل نظارت شورای نگهبان، نماینده فرماندار، نمایندگان نامزدها و محافظان صندوق‌ها نیز در شعب اخذ رأی حضور فعال دارند.

جوادی در ادامه، با اشاره به افزایش 93 شعبه اخذ رأی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرستان کاشان نسبت به انتخابات گذشته یادآور شد: در مجموع 272 شعبه اخذ رأی در منطقه کاشان پیش‌بینی شده است که از این تعداد 219 شعب اخذ رأی ثابت و سیار در شهرستان کاشان و بخش مرکزی، 15 شعبه در بخش برزک، 22 شعبه در بخش نیاسر و 16 شعبه اخذ رأی در بخش قمصر در نظر گرفته شده است.

رئیس ‌ستاد انتخابات شهرستان کاشان متذکر شد: از این تعداد شعبه اخذ رأی در کاشان 262 شعبه ثابت و 10 شعبه سیّار است.

همزمان با سراسرکشور یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 6 شهر و 56 روستای شهرستان کاشان در روز جمعه 24 خردادماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2406/ط40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول