اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی آبیک:

11 روستای بخش مرکزی آبیک فاقد شورا است

بخشدار مرکزی شهرستان آبیک گفت: از 38 روستای بخش مرکزی شهرستان آبیک، 11 روستا به دلیل نرسیدن به حد نصاب قانونی فاقد شورا است.

11 روستای بخش مرکزی آبیک فاقد شورا است

مرتضی طاهرخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی، 200 نفر در بخش مرکزی برای 96 کرسی شورا در 27 روستای بخش مرکزی شهرستان آبیک رقابت می‌کنند.

وی افزود: از 38 روستای بخش مرکزی شهرستان آبیک، 22 روستا دارای دهیاری و 13 روستا فاقد دهیاری است.

این مسئول ادامه داد: 38 روستای بخش مرکزی شهرستان آبیک، 35 هزار نفر جمعیت دارد.

بخشدار مرکزی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی روستاها با حضور مردم در انتخابات، انتخاب شده و به عنوان نماینده دولت در آبادانی، توسعه و عمران روستاها و نیز رفع مشکلات مردم روستاها نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

طاهرخانی اضافه کرد: خوشبختانه با رویکرد دولت نهم و دهم، اعتبارات تملک دارایی، ارزش افزوده و درآمد مازاد دولت به طور مستقیم به حساب دهیاری‌ها واریز شده که برای از بین بردن چهره محرومیت از روستاها بسیار مؤثر بوده است.

85 درصد روستاها از زیرساخت‌های لازم بهره‌مند هستند

بخشدار مرکزی شهرستان آبیک بیان کرد: 85 درصد روستاهای بخش مرکزی شهرستان آبیک از زیرساخت‌های لازم برق، آب، گاز و تلفن بهره‌مند هستند.

طاهرخانی با اشاره به تکمیل محدوده طرح هادی در مناطق کوهپایه‌ای و توریستی بخش مرکزی افزود: با توجه به ساخت و ساز در مناطق خوش‌نشین، به تجدید نظر و الحاق طرح هادی نیاز داریم که پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به تعهد 467 روزه شرکت گاز استان قزوین مبنی بر تکمیل پروژه‌های گازرسانی در روستاها، امیدواریم با حمایت استاندار قزوین و مسئولان شرکت گاز استان، تا پایان امسال شاهد افتتاح گازرسانی به روستاهای چناسک، زرجه‌بستان و شکرناب باشیم.

این مسئول یادآور شد: کلنگ گازرسانی به روستاهای چناسک، زرجه‌بستان و شکرناب در دهه فجر سال گذشته به زمین زده شد که تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بخشدار مرکزی شهرستان آبیک اذعان داشت: با تصویب اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی امسال شهرستان آبیک، در نظر داریم روستاهایی که از نعمت گاز برخوردار نیستند را در اولویت برنامه گازرسانی قرار دهیم.

طاهرخانی با ذکر اینکه بهسازی معابر اصلی روستاها منتهی به مسجد، مدرسه و خانه بهداشت را در دستور کار قرار داده‌ایم افزود: امسال نیز آسفالت معابر اصلی روستاها منتهی به مسجد، مدرسه و خانه بهداشت را در دستور کار داریم؛ این در حالی است که زیرسازی و جدول‌گذاری لازم انجام شده است.

وی اضافه کرد: بیش از 90 درصد روستاهای بخش مرکزی شهرستان آبیک دارای طرح هادی و دهیاری هستند.

احداث پارک و فضای سبز در روستاها

بخشدار مرکزی شهرستان آبیک از ایجاد فضای سبز و پارک در روستاهای این بخش خبر داد و گفت: تاکنون احداث پارک و فضای سبز و خرید وسایل ورزشی در پنج روستا را در دستور کار قرار داده‌ایم.

طاهرخانی افزود: از مردم روستاها می‌خواهیم که در حفظ و نگهداری پارک‌ها، فضاهای سبز و وسایل ورزشی مشارکت داشته و با شوراها، دهیاران و بخشداری تعامل لازم را داشته باشند.

وی در خصوص شهر شدن روستاهای قشلاق و زیاران توضیح داد: اقدامات اولیه برای شهر شدن این دو روستا انجام شده و پرونده این دو روستا در کمیسیون دفاعی وزارت کشور در حال بررسی است که با پیگیری‌های حوزه سیاسی استانداری قزوین، در آینده نزدیک، شهر شدن این دو روستا از سوی دولت ابلاغ می‌شود.

بخشدار مرکزی شهرستان آبیک بیان کرد: مردم روستاهای بخش مرکزی شهرستان آبیک همگام با همه ملت ایران در 24 خرداد ماه با حضور در پای صندوق‌های رأی با امام راحل تجدید میثاق کرده و با مقام معظم رهبری بیعتی دوباره می‌بندند.

انتهای پیام/77006/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول