اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد

راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی زهکشی در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بزودی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی ایستگاه تحقیقاتی زهکشی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی زهکشی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا صفری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بزودی ایستگاه تحقیقاتی زهکشی در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: این ایستگاه توسط مؤسسه تحقیقات تهران، وزارت جهاد کشاورزی و دانشگاه امام خمینی(ره) انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی ایستگاه تحقیقات زهکشی در کشور و منطقه بی‌نظیر است، ابراز کرد: با تحقق این امر اطلاعات مورد نیاز کشاورزان در زمینه‌های مختلف در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا بتوانند به موقع محصولاتشان را کشت، برداشت، و سمپاشی کنند و کمیت و کیفیت محصولات‌شان را ارتقا دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به اینکه سال گذشته سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به دلیل تحریم‌های اقتصادی دشمنان با کمبود منابع مواجه بود، اذعان داشت: مسئولان مربوطه در این سازمان با مدیریت و تصمیم‌گیری درست توانستند پروژه‌های کشاورزی را با سرمایه‌گذاری برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه دو سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی 2 هزار میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: امسال با توجه به فرآیند تحریم‌های اقتصادی، این سرمایه‌گذاری به 4 هزار میلیارد تومان افزایش یافت که این از جمله موفقیت‌های این سازمان در توسعه کشاورزی بوده است.

صفری با بیان اینکه در سطح ملی کارگروه کشاورزی تشکیل شده است، بیان کرد: سال گذشته جهاد کشاورزی استان قزوین با جذب 109 میلیارد تومان اعتبار در بخش جذب کشاورزی توانست رتبه نخست کشوری را کسب کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین ادامه داد: جهاد کشاورزی قزوین برای اجرای یک هزار و 500 پروژه در بخش‌های مختلف کشاورزی این اعتبار را جذب کرد که با عملیاتی کردن این پروژه‌ها برای یک هزار و 834 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته 3 هزار تن ماهی سردآبی در 156 واحد استخر تولید شده است، ابراز داشت: 124 واحد از این استخرها دو منظوره و 32 استخر منفرد بوده است.

رتبه نخست تولید قارچ در قزوین

صفری با بیان اینکه استان قزوین در تولید قارچ رتبه نخست کشور را دارد، عنوان کرد: تاکنون این محصول 8 هزار و 500 تن تولید شده که بزودی 4 هزار تن نیز به آن اضافه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه استان قزوین ظرفیت 300 هزار تن تولید کمپوست را دارد، اذعان داشت: این استان از رتبه‌های برتر در تولید این محصول در کشور است که بزودی 30 هزار تن نیز به تولید این محصول افزوده می‌شود.

وی مبارزه با آفات و بیماری‌ها در کشاورزی را از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان و بیان کرد: 15 هزار هکتار از باغ‌ها و اراضی کشاورزی این استان برای مبارزه با ملخ، سمپاشی شدند تا از این آفت نجات یابند.

این مسئول متذکر شد: در 47 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان با هدف پیشگیری از خسارت به محصولات با سن گندم مبارزه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه 7 هزار و 600 تن محصولات گیاهی کشاورزی صادرات شده است، اظهار داشت: برای صادرات محصولات ارگانیک و سالم 15 پرونده تشکیل شده که 11 مورد مربوط به محصولات سالم و چهار مورد آن مربوط به محصولات ارگانیک بوده است.

انتهای پیام/77009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول