اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

تولید گوجه در قزوین از میانگین کشوری بالاتر است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 15 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین زیر کشت گوجه بوده که این آمار از میانگین کشوری بالاتر است.

تولید گوجه در قزوین از میانگین کشوری بالاتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا صفری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 15 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین زیر کشت گوجه است، اظهار داشت: این استان در تولید و کشت این محصول جزو پنج رتبه برتر کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین به دلیل برخوردار بودن از آب،‌ نور، خاک و تجربه خوب کشاورزان، کشت گوجه مطلوبی دارد، اذعان داشت: این استان 500 هزار تن گوجه به کشورهای همسایه صادر می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین متذکر شد: با انتقال دانش کشاورزی به کشاورزان، کشت مکانیزه و افزایش تولید صنایع می‌توان بازار صادرات محصولات کشاورزی را در استان قزوین تقویت کرد.

صفری اذعان داشت: استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی تشکل‌ها، تعاونی‌ها و صنف‌های کشاورزی و سرمایه‌گذاران می‌توان کمیت، کیفیت و ارزش افزوده تولید محصولات کشاورزی استان قزوین را ارتقا داد.

این مسئول با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی اقدامات با ارزشی در داربست کردن انگور استان قزوین انجام داده است، بیان کرد: در گذشته داربست کردن انگور در باغ‌های این استان 40 هکتار بوده و اکنون این آمار به یک هزار و 50 هکتار رسیده است که این مطلب بیانگر روشن موفقیت این سازمان در تحقق این اقدام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی قزوین 391 مجوز مشاغل خانگی در 17 حوزه کشاورزی صادر کرده که تحقق این مهم، برای 447 نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

وی تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی جهاد کشاورزی استان قزوین به قراردادی را از مهم‌ترین اقدامات این سازمان در سال 92 عنوان و بیان کرد: آزمون این تغییر وضعیت در استانداری برگزار شده که تا پایان خرداد ماه پذیرفته‌شدگان این آزمون اعلام می‌شود و نیروهای جدید جذب این سازمان خواهند شد.

صفری با بیان اینکه اقدامات چشم‌گیری در توسعه کشاورزی در دولت نهم و دهم در استان قزوین اتفاق افتاده است، ابراز داشت: سال 84 آبیاری زیر فشار از اراضی کشاورزی این استان شش هزار هکتار بوده و اکنون این آمار به 35 هزار هکتار رسیده که این آمار بیانگر افزایش شش برابری آبیاری زیر فشار از اراضی کشاورزی این استان در دولت نهم و دهم نسبت به دولت‌های گذشته بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه سال گذشته دو هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین در سیستم آبیاری زیر فشار قرار گرفته است، اضافه کرد: آبیاری زیر فشار در محصولاتی مانند هندوانه با پول کشاورزان در 10 هزار هکتار از مزارع صورت گرفته که این اقدام بیانگر افزایش سطح دانش در بین کشاورزان قزوینی است.

صفری با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با کمک مدیریت بحران استانداری قزوین از 800 هزار هکتار زمین عکسبرداری هوایی با دقت 10 سانتی‌متر انجام داده است، اذعان داشت: تحقق این مهم از موفقیت‌های این سازمان در کشور بوده است.

وی با بیان اینکه صادرات تخم‌مرغ استان قزوین از وضعیت خوبی برخوردار است، ابراز داشت: این تخم‌مرغ‌ها با کیفیت و در بسته‌های استاندارد بسته‌بندی شده که به کشورهای عراق، گرجستان و افغانستان صادر می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه بازرسان مواد غذایی که در مرزها مستقر هستند در بازرسی از این محصولات تنها گواهی دامپزشکی و نام تولیدکننده استان قزوین برای آنها قابل قبول است، اظهار داشت: تولید با کیفیت محصولات مطلوب تولیدکنندگان تخم‌مرغ این استان موجب اعتمادسازی بین مشتریان در سایر کشورها شده است.

انتهای پیام/77009/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول