اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمتر از 72 ساعت تا پایان تبلیغات نامزدها

شور رقابت‌های انتخاباتی در همدان اوج گرفت

شور رقابت‌های انتخاباتی همدان در کمتر از 72 ساعت تا پایان تبلیغات رسمی انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا به اوج خود رسیده است.

شور رقابت‌های انتخاباتی در همدان اوج گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از دوم خرداد ماه و تبلیغات انتخابات شورای شهر و روستا از 16 خرداد ماه آغاز شده که هر چه به روزهای پایانی هفته آخر و سرنوشت‌ساز انتخابات نزدیک می‌شویم تب تبلیغات، گرمابخش هر محفلی شده است.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا با بکارگیری شیوه‌های متنوع تبلیغات سنتی و مدرن سعی در جلب آرای مردم به نفع خود دارند به طوری که هر یک از کاندیداها با ایجاد یک ستاد به پخش سرودهایی با مضمون ایران و پخش فایل‌های صوتی کاندیداها مردم را به ستادها فراخوانده و به دنبال جلب آرای آنها هستند.

توزیع شیرینی و شربت از دیگر روش‌هایی است که موجب شلوغی خیابان‌ها و ستادهای انتخاباتی شده و در این میان علاوه بر معرفی کاندیدای مد نظر آنها را در بستری امن و آرام و در سایه حساسیت و هوشمندی ترغیب به خلق حماسه ماندگاری در 24 خرداد ماه می‌کنند.

در میدان اصلی شهر و شش خیابان منتهی به این میدان مملو از تراکت و پوسترهای تبلیغاتی کاندیداهاست و با پخش سخنرانی‌های کاندیداها از ستادهای تبلیغاتی شهر پر از هیاهو و شور و نشاط شده که به گونه‌ای می‌توان گفت صدا به صدا نمی‌‍‌رسد.

بی‌شک این روزها کارگران شهرداری پرکارترین روزهای سال خود را می‌گذرانند زیرا با حجم زیادی از کاغذهای تبلیغاتی که بر روی زمین ریخته شده است، می‌طلبد که هر ساعت این کاغذها از روی زمین جمع شود وگرنه تردد برای شهروندان مشکل خواهد شد.

اکنون فضای عمومی همدان، بخش‌ها و مناطق روستایی با اقلام رنگارنگ تبلیغی نامزدهای انتخاباتی حال و هوایی کاملاً انتخاباتی به خود گرفته است و بحث درباره برنامه‌ها و شخصیت نامزدهای انتخاباتی به موضوع داغ روز بین مردم تبدیل شده و این امر در بین نوجوانان و جوانان از شور ویژه‌ای برخوردار است.

جلسات و تجمعات هواداران نامزدهای انتخاباتی در ساعات پایانی روز در مقابل ستادهای انتخاباتی جالب توجه بود و برخی از کاندیداهای شورای شهر به صورت چهره به چهره با مردم سخن گفته و برنامه‌هایشان را تشریح می‌کنند.

اما در این میان سفر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و حامیان آنها به همدان که بالطبع موجب برگزاری برنامه‌هایی می‌شود بر شور رقابت‌های انتخاباتی افزوده است به طوری که هواداران نامزدها در حمایت از نامزد مورد نظر در محل همایش تجمع کرده و با پخش تراکت و بروشورهای تبلیغاتی علاوه بر شلوغی، ترافیک خیابان‌ها را نیز منجر شده است.

تبلیغات روی اتومیبل‌ها نیز از دیگر بخش‌های جالب توجه این روزها در سطح شهر همدان است که نشان از بلوغ سیاسی و اهمیتی سرنوشت کشور در بین اقشار مختلف جامعه است.

اما در این میان نباید از حضور گروه‌های دانشجویی، نخبگان روحانی و افراد معتمد محله‌ای در تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر چه در مناطق روستایی و چه محله‌های حاشیه‌ای و محروم غافل شد چرا که به صورت تنگاتنگ و چهره به چهره، آرایی را به نفع نامزدها جمع می‌کنند.

اما آنچه در این میان حائز اهمیت است، اینکه نباید در این شور انتخاباتی از اخلاق و اخلاق‌مداری دوری کرد چرا که طی چند روز گذشته تعداد زیادی از پوسترها و تابلوهای تبلیغاتی کاندیداهای انتخاباتی در همدان پاره شده است که این امر به دور از انصاف و اخلاق تبلیغاتی است که هواداران و حامیان کاندیداها باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

به هر حال این روزها و تب و تاب رقابت و تبلیغات به پایان خواهد رسید و آنچه بر لوح سپید تاریخ باقی می‌ماند، سند ماندگار حماسه سیاسی مردم است که بار دیگر عزم و اراده خود را به رخ دشمنان ایران اسلامی کشیده و بر گفته‌های غلط و شوم آنها خط بطلان می‌کشد.

===============

سیده فریده حسینی فرزام

===============

انتهای پیام/89003/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول