اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از حال و هوای انتخابات شوراها در خوزستان گزارش می‌دهد

از عکس‌های هنری نقش بسته بر دیوارها تا وعده‌های خوش رنگ و لعاب

این روزها حال و هوای انتخابات شوراها در خوزستان از زمان آغاز تبلیغات کاندیداها گرم‌تر شده است.

از عکس‌های هنری نقش بسته بر دیوارها تا وعده‌های خوش رنگ و لعاب

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، این روزها شهر مملو از کاغذ شده است کاغذهای رنگارنگی که جای جای فضای شهر را گرفته و هر یک با رنگ و لعاب‌هایی درصدد افزایش جلب توجه‌ها به خود هستند.

کاغذهایی که گاهاً حقیقت را آن‌قدر وارونه می‌کند که باید خود آن‌ها را وارونه بخوانی تا در باورت بگنجد آنچه برخی کاندیداها در آن‌ها در باب فضایل و ویژگی‌ها و توانمندی‌های بی‌پایان خود نگاشتند.

خلاصه این روزها کمتر جایی است که بروی و یک یا چند کارت ویزیت یا برگه تبلیغاتی دستت ندهند، و تو هم مجبوری بپذیری و لاجرم پس از دیدن عکس کاندیدا مابقی زحمت کار را به کارکنان شهرداری واگذار کنی.

با توجه به گرم شدن تنور تبلیغات کاندیداهای شوراها گفت‌وگویی را با تعدادی از شهروندان در خصوص نظر آن‌ها در مورد تبلیغات کاندیداهای شوراها انجام دادیم.

* هزینه زیاد نشانه برتری نیست

یکی از شهروندان ماهشهری در این خصوص گفت: به نظر من اینکه یک نفر برای معرفی خود و به اصطلاح جمع‌آوری رای دست به تبلیغات پر هزینه بزند کار درستی نیست.

محمدحسن 29 ساله ادامه داد: البته تبلیغ برنامه‌های خود در مدت زمان قانونی کار بدی نیست  اما روی آوردن به هزینه‌های بسیار در این شرایط اقتصادی از سوی کاندیداها امری مذموم است.

وی تصریح کرد: کاندیداها می‌توانند با سخنرانی‌های خود در ستادهای انتخاباتی برای مردم از برنامه‌های خود بگویند و نیازی به چاپ انواع تراکت‌ها و ویژه‌نامه‌ها نیست.

*مردم به برنامه رای می‌دهند نه تبلیغات

یکی دیگر از شهروندان در این خصوص گفت: اعتقاد دارم که انجام تبلیغات پرزرق و برق نه‌تنها نمی‌تواند ضامن پیروزی باشد بلکه ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.

محدثه از دزفول معتقد است اینکه با انجام هزینه‌های بالا بخواهند خود را پیروزی انتخابات کنند مشخص می‌شود که در واقع آن کاندیدا برنامه‌ای ندارد و صرفاً به تبلیغات اکتفا کرده است.

وی تصریح کرد: در حالی که کسی که قرار است یکی از کرسی‌های اجرایی شهر را بر عهده بگیرد باید با مطالعه و برنامه وارد شود.

این شهروند اضافه کرد: مردم نیز قطعاً رای به تبلیغات نمی‌دهند بلکه به کارنامه و برنامه افراد رای می‌دهند.

* تبلیغات پرهزینه با شعار خدمت‌کردن برای مردم منافات دارد

یکی دیگر از شهروندان مردی 45 ساله است که می‌گوید: این هزینه‌های زیاد برای تبلیغات به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

اسماعیل ادامه داد: همه افرادی که برای انتخابات شوراها کاندیدا شده‌اند، هدف خود را خدمت به مردم معرفی می‌کنند در حالی که اگر کسی واقعاً به قصد خدمت آمده باشد این همه هزینه معنایی نمی‌تواند داشته باشد.

وی تصریح کرد: نمی‌توان این هزینه‌های فراوان را تنها به حساب احساس تکلیف و خدمت کاندیداها گذاشت و مردم نیز با دقت نظر این تناقض در گفتار و عمل را می‌بینند.

* کاندیداها در تبلیغات انصاف را رعایت کنند

یکی دیگر از شهروندان در این خصوص گفت: کاندیداها باید در زمینه تبلیغات انصاف را رعایت کنند.

حکیم از آبادان ادامه داد: برخی کاندیداها بدون توجه به اینکه در سمت عضو شورای شهر دارای اختیارات قانونی محدودی هستند به دادن وعده‌هایی روی می‌آورند که امکان تحقق آن‌ها زیر صفر است.

وی تصریح کرد: این افراد یا از قانون اطلاع ندارند یا تنها برای رای آوردن اینگونه قول‌هایی را می‌دهد که در هر دو صورت غیر قابل قبول است.

این شهروند اضافه کرد: کاندیداها باید با توجه به ظرفیت شهر، توانایی‌های خود و حدود اختیارات و وظایف به ارائه دیدگاه‌ها و دادن وعده بپردازند.

* در پایان...

هستند تعداد اندک شماری که قاعده انصاف را چه در هزینه و چه در بیان برنامه‌ها و وعده‌های خود رعایت کرده و با خلوص نیت آنچه را که می‌توانند و می‌دانند که برای شهرهای خود در شورا باید انجام شود را در طبق اخلاص قرار داده  و برای ادای تکلیف آمدند.

مردم نیز قطعاً با موشکافی و بررسی مناسب در بین کاندیداها به این افراد که همان انتخاب اصلح هستند دست یافته و سکان امور اجرایی شهر را به آن‌ها خواهند سپرد.

گزارش از امید زباری

انتهای پیام/72008/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول