اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار یزد خبر داد

پایان فرصت معرفی نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

فرماندار یزد گفت: امروز فرصت معرفی نمایندگان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برای روز 24 خرداد در پای صندوق‌های رای به پایان می‌رسد.

پایان فرصت معرفی نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

عزیزالله سیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: روسای ستادهای انتخابات و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فقط تا پایان امروز، 19 خرداد ماه فرصت دارند تا نمایندگان خود را برای روز رای گیری و حضور در پای صندوق‌های رای معرفی کنند.

وی با اشاره به قانون در نظر گرفته شده برای تعداد نمایندگان از سوی کاندیداها بیان کرد: بر اساس قانون اگر تعداد کاندیداها بیشتر از شش نفر باشد، هر کاندیدا می‌تواند به ازای هر دو صندوق، یک نماینده را معرفی کند.

سیفی عنوان کرد: با توجه به اینکه در این دوره از انتخابات تعداد کاندیداهای ریاست جمهوری هشت نفر هستند، هر کاندیدا می‌تواند به ازای هر دو صندوق یک نماینده انتخاب کند.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان یزد یادآور شد: هر کاندیدا باید حداقل پنج روز قبل از زمان برگزاری انتخابات، نماینده خود را به فرمانداری معرفی کند و معرفی نامه نمایندگان نیز باید حداقل 48 ساعت قبل از روز رای گیری، به مسئول ستاد تبلیغات نامزد مربوطه در شهرستان ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان نامزدها می‌توانند روز انتخابات در شعب اخذ رأی اعم از ثابت و سیار، بدون دخالت در انجام وظایف مجریان برگزاری انتخابات، حضور داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف، مراتب را به صورت کتبی به ناظران شورای نگهبان و هیئت نظارت شهرستان و استان مربوطه و ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام کنند.

سیفی با اشاره به برخی قوانین حضور نمایندگان کاندیداها در پای صندوق‌های رای عنوان کرد: نمایندگان کاندیداها باید از تجمع و هر اقدامی که منجر به شلوغی شعبه اخذ رای شود، خودداری کنند.

وی تصریح کرد: رعایت قوانین و مقررات برای نمایندگان نامزدها الزامی بوده و در صورت سرپیچی، با شخص خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/2464/ب20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول