اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

فرمانده طالبان در پاکستان کشته شد

رسانه‌های پاکستانی خبر دادند در آخرین حمله پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی، فرمانده طالبان پاکستان کشته شده است.

فرمانده طالبان در پاکستان کشته شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، حمله جمعه شب پهپاد آمریکایی به منطقه قبایلی «وزیرستان شمالی» پاکستان باعث کشته شدن یک فرمانده ارشد طالبان پاکستان به نام «متقی الیاس بهادار خان» شد.

به گفته مقامات امنیتی، تعدادی از شبه‌نظامیان به رهبری متقی قصد ورود به افغانستان از طریق دره «پشت زیارت» را داشتند که در این منطقه هدف حمله پهپاد آمریکایی قرار گرفتند.

این دره یک مسیر استراتژیک است که مناطق قبایلی وزیرستان شمالی و جنوبی پاکستان را به هم مرتبط کرده و دروازه ورود به افغانستان به شمار می‌رود.

حمله جمعه شب، اولین حمله پهپادهای آمریکایی به پاکستان پس از ادای سوگند «نواز شریف» نخست‌وزیر جدید پاکستان و دومین حمله پس از برگزاری انتخابات سراسری در این کشور بوده است.

حدود 2 هفته پیش نیز پهپادهای آمریکایی با حمله به منطقه قبایلی وزیرستان، «ولی الرحمن» مرد شماره 2 طالبان پاکستان را کشتند که این موضوع موجب کنار کشیدن طالبان از روند مذاکره با دولت پاکستان شد.

به محض اینکه نواز شریف به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان انتخاب شد آمریکا با آغاز دور جدید حمله پهپادهای خود سعی کرد به دولت جدید بفهماند که باید اعتراض به این حملات را کنار بگذارند و از شعار خود برای توقف حمله پهپادها اجتناب کند.

اما برخلاف تصور آمریکایی‌ها، «طارق فاطمی» معاون ویژه نخست وزیر به شدت حمله پهپادها به خاک پاکستان که موجب کشته شدن 7 شهروند این کشور شد را محکوم کرد و «هوگلند» کاردار سفارت آمریکا برای پاسخگویی در این زمینه به دفتر وزارت امور خارجه احضار شد که این امر نشان دهنده نوعی هماهنگی بین ارتش و دولت این کشور در این زمینه است.

این در حالی است که حملات مکرر پهپادهای آمریکایی به پاکستان علاوه بر افزایش موج احساسات ضدآمریکایی در پاکستان، موجب بی‌اعتمادی طالبان به دولت این کشور و اختلال در روند صلح نیز شده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول