اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

معاون وزیر دفاع آمریکا:

حمله پهپادها ۲۰ سال دیگر ادامه دارد/ تعقیب عاملان حادثه «بوستون» تا پاکستان

معاون وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد برای تعقیب تروریست‌ها در کشورهای اسلامی هیچ حد و مرزی وجود ندارد و واشنگتن عاملان حادثه بوستون را تا مناطق قبایلی پاکستان تعقیب خواهد کرد.

حمله پهپادها ۲۰ سال دیگر ادامه دارد/ تعقیب عاملان حادثه «بوستون» تا پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «مایکل شیهان» معاون وزیر دفاع آمریکا بر ادامه برنامه حملات پهپادهای این کشور تا 20 سال آینده خبر داد.

این موضوع در یک برنامه تلویزیونی با عنوان «از بوستون تا فاتا» مطرح شد.

شخصیت‌های مهمی که در این برنامه شرکت داشتند اعلام کردند که حمله پهپادها به خاک پاکستان تا 20 سال آینده ادامه می‌یابد.

مایکل شیهان معاون وزیر دفاع آمریکا در خصوص عملیات‌های ویژه ضد تروریسم بیان کرد: مبارزه با تروریسم در کشورهای اسلامی تا 10 یا 20 سال آینده ادامه می‌یابد که پاکستان از اهمیت خاصی در این زمینه برخوردار است. وی افزود: استفاده از پهپادها بخش اصلی جنگ مبارزه با تروریسم است و  بنابراین نمی‌توانیم از این تکنولوژی برای تعقیب شبه‌نظامیان به ویژه در مناطق قبایلی پاکستان خودداری کنیم.

معاون وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد: پنتاگون قصد ندارد جنگ مبارزه با تروریسم را که از 12 سال پیش آغاز کرده است پایان دهد زیرا شبکه تروریست‌ها از بوستون تا منطقه فاتا (مناطق قبایلی پاکستان) ادامه یافته است.

وی افزود: بوش برای استفاده از قدرت نظامی علیه تروریست‌ها برنامه ریزی کرد و ما مخفی‌گاه شبکه‌های تروریستی و القاعده را مشخص کردیم بنابراین ریشه تروریسم را می‌خشکانیم و فرقی نمی‌کند شبه نظامیان در سوریه مخفی شده باشند یا در پا‌کستان؛ پهپادهای آمریکایی آنان را نابود می‌کنند.

این مقام ارشد پنتاگون تأکید کرد: حتی اگر طالبان و القاعده از عملیات علیه نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان دست بکشند عملیات آمریکا علیه آنان ادامه خواهد یافت.

وی افزود: حتی اگر دولت افغانستان با ملا عمر کنار بیاید آمریکا رهبر طالبان را نابود خواهد کرد.

اگرچه برخی از اعضای کنگره آمریکا گزینه نظامی را راه‌حل مناسبی برای مبارزه با تروریسم نمی‌دانند اما پنتاگون اصرار دارد که عملیات‌های نظامی خود را در سراسر دنیا به ویژه کشورهای اسلامی گسترش دهد.

این اظهارات در حالی انجام می‌شود که ادامه حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به مناطق قبایلی پاکستان، خشم و اعتراض گسترده مردم و مقامات این کشور را در پی داشته است.

«نواز شریف» پیروز انتخابات پاکستان در اولین سخنرانی خود بعد از پیروزی اعلام کرد که تمام تلاش خود را برای توقف حمله پهپادها به مناطق قبایلی به کار می‌برد.

این در حالی است که «عمران‌خان» رهبر «حزب تحریک انصاف» نیز به بعد از «حزب مسلم لیگ» (شاخه نواز شریف» بیشترین رأی را در پاکستان به دست آورده و دولت ایالتی خیبر‌پختونخواه را در اختیار دارد از مخالفان سر‌سخت حمله پهپادهای آمریکایی به پاکستان است.

اوایل ماه گذشته میلادی وقوع انفجاری در مسیر مسابقه دو در شهر بوستون آمریکا باعث کشته شدن 3 تن و زخمی شدن بیش از 170 نفر دیگر شد که بلافاصله پس از این حادثه، مقامات غربی و آمریکایی انگشت اتهام خود را به سمت مسلمانان نشانه رفتند و از این رویداد به‌عنوان دستاویزی برای ادامه سیاست‌های ضداسلامی خود استفاده کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول