اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کری: عملیات پهپادهای آمریکایی «قانونی» و «بی عیب و نقص» است

وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام پشتیبانی از سیاست مبارزه با تروریسم دولت واشنگتن که همواره انتقادهای زیادی را از سوی جامعه بین الملل برانگیخته است، مدعی شد که عملیات پهپادها قانونی و بی عیب و نقص است.

کری: عملیات پهپادهای آمریکایی «قانونی» و «بی عیب و نقص» است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک روز گذشته (جمعه) خود با «گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان، با حمایت از حملات هوایی هواپیماهای بدون سرنشین کشورش بعد از کشته شدن یکی از اعضای اصلی طالبان توسط سیا، اعلام کرد که آمریکا در جنگ با القاعده و طالبان به سر می برد و بنابراین، حملات پهپادها «قانونی» هستند.

وزیر خارجه آمریکا گفت که سیاست مبارزه با تروریسم آمریکا از جمله حملات پهپادها قانونی و کارآمد هستند و نه تنها شبه نظامیان را حذف کرده اند بلکه منجر به اختلال در چندین توطئه تروریستی نیز شده اند.

کری مدعی شد که آمریکا جنگ را با هدف دفاع از خود به راه می اندازد و به عنوان آخرین چاره به آن متوسل می شود.

این مقام ارشد آمریکایی با اشاره به اینکه کشورش ترجیح می دهد تروریست ها را بازداشت و تعقیب قانونی کند و صرفا برای نجات جان مردم به اقدامات کشنده متوسل می شود، مدعی شد: با وجود اینکه اولویت اول ما حبس و محاکمه تروریست هاست، اما گاهی اوقات اقدامات مرگبار نیز به منظور حفاظت از جان مردم آمریکا ضرورت پیدا می کند و ما به قانونی بودن و بی عیب بودن اساس چنین تصمیمی اعتقاد داریم.

این در حالیست که روز چهارشنبه هفته گذشته یکی از معاونان طالبان در پاکستان در حمله هوایی پهپادها توسط سیا کشته شد.

آسوشیتدپرس نوشت که سیاست عملیات پهپادهای دولت آمریکا رو به روز تحت موشکافی بیشتری قرار می گیرد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که پهپادها ده ها نفر از فرماندهان بسیار آموزش دیده القاعده، مربیان، بمب سازان و عملیات کنندگان آن را کشته است و منجر به ایجاد اختلال در توطئه های برنامه ریزی شده علیه سیستم های حمل و نقلی آمریکا، شهرهای اروپایی و نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان شده است.

در این خبر به نقل از کری نوشته شده است که: حملات پهپادها جان خیلی ها را نجات داده است.

این خبر در شرایطی گزارش می شود که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا نیز اخیرا با وعده شفافیت بیشتر در این سیاست، مدعی شد که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی صرفا تهدیدات قریب الوقوع علیه امنیت ملی آمریکا را هدف می گیرند.

مقامات آمریکایی درحالی مدعی قانونی بودن سیاست عملیات پهپادها هستند که جامعه بین الملل این سیاست را ناقض قوانین بین المللی می داند. عملیات پهپادها منجر به مرگ بسیاری از غیر نظامیان در کشورهایی شده است که بعضا آمریکا در جنگ علنی با آنها به سر نمی برد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول