اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مناظره نمایندگان جلیلی و قالیباف در مشهد

جلیلی به دنبال پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی است / قالیباف تهران را بدون پول نفت مدیریت کرد

نمایندگان محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی با حضور در حسینیه قرآن و عترت مشهد به بیان نظرات و دفاع از دیدگاه‌های کاندیدای مورد نظر خود پرداختند.

جلیلی به دنبال پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی است / قالیباف تهران را بدون پول نفت مدیریت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نمایندگان محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی صبح امروز با حضور در حسینیه قرآن و عترت مشهد به بیان نظرات و دفاع از دیدگاه‌های کاندیدای مورد نظر خود پرداختند.

در این مناظره که به همت فعالان فرهنگی شهر مشهد و در قالب سلسله نشست‌های بصیرت‌افزایی برگزار شد، نمایندگان این نامزدها در بخش‌های سیاسی و اقتصادی از مواضع کاندیدای مورد نظر خود دفاع کردند.

در ابتدای این مناظره امیر زلتی، نماینده قالیباف با بیان اینکه عملکرد دولت فعلی در بخش اقتصادی قابل دفاع نیست، اظهار کرد: قالیباف معتقد است که منابع انسانی موجود در کشور یک ثروت بزرگ است و در کنار دیگر امکانات می‌توان وضع اقتصادی موجود را بهبود بخشید.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت ناکارآمد سبب فرصت‌سوزی می‌شود، امروز ایجاد رفاه حداقلی برای مردم نیاز کشور و شهروندان آن است.

زلتی با طرح دیدگاه‌های اقتصادی قالیباف یادآور شد: به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید کشور، رفع و محدود کردن تحریم‌ها، جلوگیری از فساد اقتصادی و مردمی کردن اقتصاد از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی قالیباف است.

جلیلی به دنبال پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی است

در ادامه علی جعفرنژاد، نماینده ستاد سعید جلیلی اقتصاد را مهم‌ترین مسئله روز کشور عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران از بدو پیدایش به اهداف مهم خود دست یافت و جنگ امروز ما جنگ پشت خاکریزهای اقتصادی است.

وی با بیان اینکه دولت جلیلی پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی را پیگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی باید از درون مقاوم باشد و اگر این اتفاق بیفتد ما دیگر با نوسانات نرخ ارز دچار مشکلاتی که هم‌اکنون برای اقتصاد کشور افتاده است نمی‌شویم.

نماینده جلیلی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از شرایط فعلی کشور است، مقاومت عامل پیشرفت است و جلیلی و همفکرانش برای تحقق این آمادگی کامل دارند.

در ادامه نماینده قالیباف از نماینده جلیلی سابقه اقتصادی جلیلی را سئوال کرد که جعفرنژاد در پاسخ به این سئوال گفت: شورای عالی امنیت ملی با ایجاد پرتال ارزی در کشور برای ساماندهی اقتصاد تلاش کرد، همچنین با توجه به حیطه مسئولیت‌های این شورا بعد از اعمال تحریم‌ها شورا با تشکیل کارگروه ویژه برای بی‌اثر کردن آن اقداماتی را انجام داد.

وی در ادامه به تهیه لیست بدهکاران بانکی توسط این شورا اشاره کرد و افزود: امروز در کشور 70 هزار میلیارد دلار معوقات بانکی داریم که این تنها دست شش نفر است و آنها 51 شرکت را ثبت کرده‌اند که تنها یکی از آنها تولیدی است.

قالیباف شهرداری تهران را بدون پول نفت مدیریت کرد

در ادامه نماینده جلیلی از نماینده قالیباف برنامه امنیت غذایی مردم را پرسید که زلتی در پاسخ به سئوال گفت: قالیباف در طول هشت سال شهرداری تهران کمتر از پنج درصد از بودجه دولت هزینه کرد، او در طول این سال‌ها شهرداری تهران را بدون پول نفت چرخاند و این نشان می‌دهد در کشور ظرفیت‌های زیادی برای تامین نیازهای مردم وجود دارد.

این مناظره با بحث در بخش سیاست داخلی و خارجی دو طرف ادامه یافت، نماینده قالیباف با دفاع از مدرک دکترای نامزد خود گفت: من شاهد هستم که جلسه دفاع رساله دکترای ایشان چهار ساعت طول کشید.

مدیرگروه رشته جغرافیای دانشگاه فردوسی مشهد که این پاسخ را در واکنش به حرف‌های نماینده آقای جلیلی مطرح کرد، افزود: ما با آقای قالیباف هم‌دانشگاهی بودیم، وی در همه کلاس‌های درسی حضور داشت و تدریس در دانشگاه تهران و عملکرد وی در شهرداری تهران گواه بر علم ایشان است.

نماینده جلیلی در حوزه سیاست خارجی خاطرنشان کرد: جلیلی یک نظریه‌پرداز سیاست خارجی است، وی معتقد است در سیاست خارجی باید به خط قرمزها اهمیت داد.

انتهای پیام/70005/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول