اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور جوانان ستاد رضایی در خراسان‌رضوی:

اقتصاد نباید سیاست‌زده باشد

معاون امور جوانان ستاد انتخاباتی رضایی در خراسان‌رضوی گفت: اقتصاد ما نباید سیاست‌زده باشد و بر مبنای کوچکترین تحرکات سیاسی ثبات خود را از دست بدهد.

اقتصاد نباید سیاست‌زده باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین امینیان ظهر امروز در مناظره با نمایندگان عارف و جلیلی در مشهد، ضمن اشاره به الگوهای نامطلوب اقتصادی که در دوره‌های قبل با شعار مقاومت، اصلاحات و پیشرفت اقتصادی روی کار آمدند، اظهار کرد: امروز تورم و فشارهای اقتصادی مردم را در یک تنگنای اقتصادی قرار داده است.

وی افزود: اصلاً در شأن این ملت و مردم نیست که دستشان برای 45 هزار تومان یارانه پیش دولت دراز باشد و بخواهیم با پرداخت یارانه نقدی روی بسیاری از مشکلات غیرمستقیم اقتصادی که گریبانگیر مردم است را بپوشانیم.

امینی یادآور شد: هرچند ایران امروز از لحاظ قدرت دفاعی و امنیت ملی جایگاه مطلوبی در منطقه دارد؛ اما بال دیگر این نظام که فرهنگ و اقتصاد آن است، دچار مشکل شدید شده و ما متوقف مانده‌ایم.

وی با اشاره به الگوی اشتباه سوسیالیستی در دولت احمدی‌نژاد گفت: این الگوی اقتصادی سبب شد، عملاً قشر متوسط از جامعه حذف و مردم به دو دسته خیلی ضعیف و زیر خط فقر و گروهی هم بسیار ثروتمند تبدیل شوند.

وی تصریح کرد: اقتصاد ما نباید سیاست زده باشد و بر مبنای کوچکترین تحرکات سیاسی ثبات خود را از دست بدهد.

معاون امور جوانان ستاد مرکزی محسن رضایی با بیان اینکه تا به حال در هیچ دولتی ما اقتصاد اسلامی نداشته‌ایم، بیان کرد: اجرای یک اقتصاد اسلامی در نظام سیاسی کشور بسیار مشکل، اما قابل اجرا است.

وی افزود: نظام اقتصادی که از سوی دولت رضایی مطرح می‌شود، یک اقتصاد اسلامی بر مبنای سیاست‌های کلی نظام و اصل 44 بوده و حضور مردم در این برنامه اقتصادی یک اصل است.

امینیان یادآور شد: نمی‌شود در یک نظام سیاست خارجی را منهای نحوه اداره کشور ببینیم؛ این دو باید در کنار یکدیگر و موازی با اهداف یکدیگر برنامه‌ریزی شوند.

وی تأکید کرد: مشکلات اقتصادی اخیر شاید 30 درصد آن تحریم‌ها باشد، اما بی‌شک 70 درصد آن مشکلات و معضلات داخلی کشور است.

وی تصریح کرد: کشورهایی مانند برزیل و کانادا با استفاده از تولیدات داخلی خود مانند گوشت و گندم توانسته‌اند جایگاه بین‌المللی خود را تثبیت و خود را به دو کشور تاثیرگذار در فرآیندهای فراملی تبدیل کنند که این خود نشان دهنده برنامه‌ریزی‌های داخلی دقیق و تاثیر آن بر روابط خارجی است.

وی ادامه داد: باید در روابط خارجی خود مبنی در قوائد و اصول اسلامی به نحوی پیش رویم که آینده‌ای روشن برای نسل‌های بعد رقم بزنیم، نه مانند زمان قاجار که با اشتباهات خود امروز ما را دشوار کردند.

انتهای پیام/70005/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول