اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دیرباز در گفت‌وگو با فارس:

بینش سیاسی عمیق از ویژگی‌های اعضای مجلس خبرگان است

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان غربی گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اعضای مجلس خبرگان رهبری برخورداری از بینش سیاسی عمیق در مسائل داخلی و خارجی است.

بینش سیاسی عمیق از ویژگی‌های اعضای مجلس خبرگان است

آیت‌الله عسگر دیرباز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اعضای مجلس خبرگان رهبری و کسانی که برای پذیرفتن این مسئولیت کاندید می‌شوند، باید از بینش سیاسی عمیق در امور داخلی و خارجی برخوردار بوده و بتوانند اوضاع احوال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی کشورمان و جهان را تحلیل کنند.

وی اشراف داشتن بر موقعیت کشور در جهان همچنین داشتن برآورد صحیح از موقعیت ایران اسلامی را از جمله خصیصه‌های یک کاندید و عضو مجلس خبرگان رهبری دانست و افزود: علاوه بر این کاندیداها باید از بینش فقهی برخوردار بوده و در علوم اسلامی در سطح بالایی قرار بگیرند، لیکن چنانچه اقشار مختلف مردم جمع شدن این ویژگی‌ها در هر یک از کاندیداها را ببینند، باید به وی رای دهند.

دیرباز در تشریح وظایف اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: نمایندگان مردم در این مجلس برای نظارت بر عملکرد رهبری و بیت رهبری از طرف دیگر برای انتقال مشکلات مردم به ولی فقیه تلاش می‌کنند همچنین نقطه نظرات و انتظارات رهبری را به مردم منتقل می‌کنند به طوری که اعضای مجلس خبرگان در طول سال‌های گذشته در همه این زمینه‌ها تلاش‌هایی کرده‌اند، ولی در بعضی زمینه‌ها توفیق‌هایشان بیشتر است.

این نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان غربی در ارتباط با شاکله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: نظام حاکم بر کشور ما نه جمهوری مطلق است و نه استبداد رای در آن دیده می‌شود، بلکه این نظام به موازین دموکراتیک و ضوابط اسلامی به طور توام مقید شده است و خدمتگزاران ملت از رهگذر آرا انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ریاست دانشگاه جامع دولتی قم را بر عهده دارد، افزود: در این مجموعه 8 هزار و 500 دانشجو در حال تحصیل بوده، 250 هیئت علمی و 400 کارمند وجود دارد، همچنین بیش از 5 هزار نفر دانشجوی خارجی از اتباع کشورهای پنج قاره بزرگ دنیا در این مرکز علمی در حال تحصیل علم و معرفت هستند.

عسگر دیرباز ریاست عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، پژوهش در زمینه فلسفه علم و اسلامی‌سازی علوم و علم اقتصاد، مسئولیت انجمن معرفت‌شناسی حوزه علمیه قم، عضویت اتاق فکر سازمان صدا و سیمای مرکز قم، تدریس در طرح ضیافت اندیشه اساتید و دانشجویان، عضویت مجمع عالی حکمت اسلامی حوزه علمیه قم را در سوابق خود دارد.

انتهای پیام/61002/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول