اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

انتخاب مجلس خبرگان در سال 68 یک هدایت الهی بود

نماینده‌ ولی‌فقیه در کاشان، انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای در سال 68 به عنوان رهبر انقلاب را هدایتی الهی قلمداد کرد.

انتخاب مجلس خبرگان در سال 68 یک هدایت الهی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمن پس از رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی بر این باور بود که پرونده این نظام نیز مختومه می‌شود اما آنها غافل از این نکته بودند که همان اراده و تدبیری که این انقلاب را به پیروزی رساند از این شجره طیبه محافظت می‌کند و پشتیبان همیشگی آن است.

وی با اشاره به برگزاری مجلس خبرگان همزمان با مراسم سوگواری رحلت امام خمینی(ره) و زیارت بدن مطهر ایشان توسط مردم بیان داشت: پس از بحث‌ها و پیشنهادات مختلف پیرامون فرد شایسته رهبری کشور پس از رحلت امام امت در نهایت هدایت الهی به دل‌ها و ذهن‌ها این مطلب را متبادر ساخت که تنها کسی که می‌تواند سکان سفینه انقلاب را به دست گرفته و این سفینه را از میان امواج متلاطم اقیانوس تهدیدها و تهاجمات به ساحل نجات رهنمون سازد فقط سید علی خامنه‌ای است.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه با انتخاب احسن رهبری پس از امام راحل تمام آرزوها، ایده‌ها و نقشه‌های شوم جبهه استکبار نقش بر آب شد ابراز داشت: پرونده مقام معظم رهبری از سال 68 تا کنون سرشار از کفایت، درایت، حکمت، قدرت و قاطعیت است.

نمازی در ادامه فرا رسیدن 15 خرداد سالروز قیام تاریخی مردم شهرهای مختلف ایران در اعتراض به دستگیری حضرت امام خمینی(ره) در سال 42 را نیز گرامی داشت و گفت: در این روز تعداد زیادی از هموطنان توسط دژخیمان رژیم ستم‌شاهی به شهادت رسیدند و گرچه آمار دقیقی از تعداد شهدای 15 خرداد موجود نیست اما آمارهای مختلف از 5 هزار تا 15 هزار شهید را برای این روز ذکر کرده‌اند.

وی همچنین با گرامیداشت 25 رجب‌ سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) نمازگزاران را به پیروی از تعالیم ارزشمند اهل بیت(ع) سفارش کرد.

خطیب نماز جمعه کاشان در بخش دیگری از خطبه‌ها از فقه، اخلاق و قانون انتخابات به عنوان سه عنصر ضروری برای پیاده‌سازی صحیح و نتیجه‌گیری کامل از این عرصه نام برد و گفت: در فقه انتخاباتی با واجبات و حرام‌ها و یا به عبارت دیگر با بایدها و نبایدها سر و کار داریم که مخاطبان آن از یک سو مردم و از سویی دیگر کاندیداها، ستادها و هواداران آنها محسوب می‌شوند.

نمازی با تأکید بر نقش اساسی مردم در عرصه انتخابات، حضور آنها در این صحنه مهم را یک فریضه سیاسی عینی قلمداد و تصریح کرد: حضور در انتخابات واجبی کفایی نیست که با ادای آن توسط دیگران از گردن افراد ساقط شود بلکه واجبی عینی است که برای هر فردی که واجد شرایط رأی دادن است یک فریضه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در انتخابات پیش رو نباید دنبال منافع فردی، حزبی و یا گروهی بود عنوان کرد: در انتخاب فرد اصلح نباید هیچ ملاحظه‌ای صورت گیرد و دوستی‌ها و سایر قرابت‌ها را جایگزین معیارهای تعیین شده توسط مقام معظم رهبری کرد.

نمازی همچنین به اظهار نظر یک پژوهشکده آمریکایی در مورد انتخابات آینده ایران نیز اشاره کرد و هوشیاری مردم را در برابر توطئه‌ها و این نقشه‌های شوم خواستار شد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از دانشکده افسری امام حسین(ع)، فرازهایی از رهنمودهای ایشان در مورد انتخابات را بیان کرد.

نمازی در بخش پایانی خطبه‌ها با ذکر برخی از حوادث منطقه، عاملان اصلی انفجارهای اخیر صورت گرفته در کشور عراق را آمریکا و صهیونیزم جهانی و نیز برخی از مهره‌های به جای مانده از رژیم صدام دانست.

وی همچنین با انتقاد از رفتار دوگانه غرب در قبال مسئله سوریه عنوان کرد: چگونه استکبار از یک سو از طریق مصوبه اتحادیه اروپا نسبت به ارسال سلاح بیشتر برای تروریست‌ها اقدام می‌کند و از یک سو از در اختیار گذاشتن موشک‌های s300 توسط روسیه به ارتش سوریه عصبانی می‌شود؟

انتهای پیام/63009/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول