اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی خبر داد

مشارکت 270 میلیارد ریالی مردم نیکوکار آذربایجان‌غربی برای کمک به نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی گفت: سال گذشته کمیته امداد آذربایجان غربی، شاهد مشارکت بی‌سابقه 270 میلیارد ریالی مردم نیکوکار استان برای کمک به نیازمندان و محرومان بوده است.

مشارکت 270 میلیارد ریالی مردم نیکوکار آذربایجان‌غربی برای کمک به نیازمندان

جلال حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه به مشارکت بی‌سابقه مردم نیکوکار آذربایجان غربی به نیازمندان در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی، شاهد مشارکت بی‌سابقه 270 میلیارد ریالی مردم نیکوکار استان برای کمک به نیازمندان و محرومان بوده است.

وی با اعلام اینکه در سال 90 حجم مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی 151 میلیارد ریال بود، از افزایش 90 درصدی مشارکت‌های مردمی این نهاد در سال 91 خبر داد و گفت: این میزان در سال 91 به رقم بی سابقه 270 میلیارد ریال رسید.

حسین‌زاده میزان زکات جمع‌آوری شده در سال 91 را 95 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: 50 درصد این مبلغ به عنوان سهم فقرا برای رفع مشکلات نیازمندان هزینه شد که مابقی نیز برای احداث 134 پروژه عمرانی عام‌المنفعه در مناطق محروم استان به کار گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال گذشته، 191 هزار صندوق صدقه در سراسر استان وجود داشت، تصریح کرد: از این تعداد صندوق در سال گذشته، 37 میلیارد ریال صدقات جمع‌آوری شد که با رعایت موازین شرعی در راستای رفع مشکلات محرومین و نیازمندان استان هزینه شد.

حسین‌زاده ضمن تشکر از مردم خیر و نیکوکار استان در راستای کمک‌های خالصانه شان به نیازمندان در مناسبت‌های مختلف در طول سال، از مردم خواست تا وجوهات شرعی و صدقات خود را به کمیته امداد، به عنوان بزرگترین نهاد حمایتی شناخته شده در کشور، تحویل دهند تا با رعایت اصول شرعی برای رفع مشکلات محرومین هزینه شود.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری شهروندان در تخلیه صندوق‌های صدقات خانگی از سوی افراد فرصت طلب، گفت: امدادگرانی که برای تخلیه صندوق‌های صدقات به منازل و اماکن مراجعه می‌کنند، باید علاوه بر به تن داشتن لباس فرم مخصوص با آرم کمیته امداد، دارای حکم ماموریت رسمی برای این کار نیز باشند.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: افرادی که فاقد مشخصات اعلام شده باشند، صلاحیت باز کردن و تخلیه صندوق‌های صدقات را ندارند و در صورت مشاهده چنین اقداماتی، لازم است شهروندان ضمن تماس با پلیس 110 و یا با شماره تلفن 2257011، مراتب را برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و حوادث احتمالی دیگر به مبادی ذی‌ربط و همچنین کمیته امداد امام خمینی(ره) اطلاع دهند.

انتهای پیام/61009/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول