اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه:‌

شعله‌های خشم علیه حکومت ستم‌شاهی از 15 خرداد آغاز شد

استاد حوزه علمیه قم گفت: نخستین شعله‌های خشم و نفرت مردم‌ علیه حکومت ستمشاهی از 15 خرداد سال 42 آغاز شد.

شعله‌های خشم علیه حکومت ستم‌شاهی از 15 خرداد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام ‌حجت جسمانی شامگاه چهارشنبه در جمع فرهنگیان کوهبنان با اشاره به حدیثی از امام کاظم (ع) اظهار داشت: این بزرگوار بیان داشتند که مردی از اهل قم مردم را به حق فرا می‌خواند و گروهی چون پاره‌های آهن استوار پیرامون او گرد می‌آیند که این حدیث مستند و مورد تائید است‌.

وی ابراز داشت: چند نکته از این حدیث از جمله بر حق بودن این شخص‌، حمایت وی از دین خدا‌، یقین به دین خدا به چشم می‌خورد در حالی که حق همان اسلام ناب محمدی (ص) است که در مورد ‌امام خمینی (ره) غیر این حدیث نورانی وجود ندارد، پس بنا بر شواهد و روایات گوش به فرمان ولایت و رهبری بر حق بودن سعادت انسان را رقم می‌زند.

جسمانی تصریح کرد: وقتی امام بر حق است پس مردمی که از وی حمایت می‌کنند نیز بر حق هستند و انقلاب او چون حق است، لذا حکومتی که برپا کرده‌ حق‌ و هر کس علیه این انقلاب و حکومت و امام باشد، باطل است.

وی عنوان کرد: حضرت امام راحل نعمت بزرگی بود که خداوند به مردم ایران اسلامی عنایت کرد و ایشان کار بزرگی انجام داد، لذا همه ما باید شکر این نعمت را به جای بیاوریم‌.

این مدرس حوزه علمیه به اخلاص‌ امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: چون ایشان برای خدا قدم برداشت، مطیع امر خدا بود و اخلاص در عمل ‌و هدفش بود، لذا ‌مهر و محبت خدا بر دلش نشست و در قلب مردم جهان جای گرفت.

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) ‌به معنای واقعی بنده ‌خدا بود و‌ در برابر علما و مردم متواضع بوده و با شجاعت از احکام الهی و دین خدا دفاع می‌کرد، لذا با ایمان و شجاعت تمام و کمال قیام خود را از سال 42 آغاز کرد و تا سال 57 که انقلاب به پیروزی رسید از آرمان خود که استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی بود دست برنداشت‌.

جسمانی با تسلیت ایام شهادت حضرت موسی‌بن جعفر (ع) به گوشه‌ای از زندگانی هفتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت اشاره کرد و بیان داشت: چون عده‌ای تاب تحمل ولایت و رهبری ‌این بزرگوار را نداشتند، حضرت را به زندان انداختند و مدت 14 سال این بزرگوار را در سخت‌ترین شرایط نگه داشتند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد گفت: نخستین شعله‌های خشم و نفرت مردم‌ علیه حکومت ستمشاهی از 15 خرداد سال 42 آغاز شد و خون‌های زیادی در راه پیروزی انقلاب ریخته شد تا حکومت اسلامی در ایران ‌توسط‌ امام راحل تشکیل شود، لذا باید با تمام وجود در کنار رهبر متفکر و فرزانه انقلاب از آرمان‌های بلند‌ امام و شهیدان همیشه سرافراز دفاع کنیم. 

انتهای پیام/80012/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول