اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نقویان:

امام خمینی (ره) اخلاق را به سیاست کشور هدیه داد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام خمینی (ره) اخلاق را به سیاست کشور هدیه داد.

امام خمینی (ره) اخلاق را به سیاست کشور هدیه داد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام ناصر نقویان ظهر امروز در مراسم بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در مصلای نماز جمعه ساری برگزار شد از برنامه رسانه ملی انتقاد کرد و گفت: برنامه‌های حوزه عرفان و دین در صدا و سیما کم شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های طنز و سرگرم‌کننده که هیچ فایده‌ای برای انسان ندارد، افزود: امام خمینی (ره) اخلاق را به سیاست کشور هدیه داد.

استاد حوزه و دانشگاه، ارتحال امام خمینی (ره) را غمی بزرگ بر دل انسان‌های عاشق و مؤمن جامعه اسلامی دانست و ادامه داد: امام خمینی (ره) استقلال و آزادی را برای کشور هدیه آورد.

وی با تأکید بر اینکه انسان‌ها باید در زندگی تقوا پیشه کنند، تصریح کرد: باور انسان‌ها باید نسبت به خدا افزایش یابد.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: شیرینی‌های زندگی دنیوی باور انسان‌ها را نسبت به خداوند کاهش می‌دهد.

نقویان متذکر شد: تقویت ایمان سبب می‌شود تا زندگی‌های دنیوی برای انسان‌های مؤمن و با تقوا دلچسب نباشد.

وی افزایش فقر، آسیب‌های اجتماعی، آمارهای بزهکاری‌های اجتماعی و ... را منوط بر تغییر نگرش انسان‌ها نسبت به تقوای الهی دانست و گفت: امام خمینی (ره) برای احیای اندیشه‌های ناب دینی در مقابل طاغوت قیام کرد.

نقویان اظهار داشت: انقلاب اسلامی با همت مردم ولایتمدار و تبعیت از رهبری به تعالی رسید و این میراث گرانبهای امام راحل باید حفظ شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام خمینی (ره) از سیاسی‌کاری خوشش نمی‌آمد، خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) با این تفکر اخلاق را به سیاست هدیه کرد.

وی افزود: امام راحل سیاست را با اخلاق پسندید تا اینگونه تفکر سیاسی را در جامعه دینی به مفهوم واقعی خود ترویج دهد.

نقویان با بیان اینکه استانی که پیشینه علوی و شیعی دارد نباید شاهد افزایش طلاق باشد، اظهار داشت: متأسفانه مازندران در ردیف استان‌هایی است که آمار طلاقش نگران کننده است.

این استاد حوزه و دانشگاه نقش رسانه‌ها را در شناساندن حوزه‌های معرفتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر دانست و ادامه داد: متأسفانه رسانه ملی به جای پرداختن به برنامه‌های مدون فرهنگی و دینی برنامه‌های خود را به سریال‌های طنز و سرگرم‌کننده صرف کرده است.

به گزارش فارس، مردم ولایتمدار مازندرانی به همراه مسئولان استانی، شهرستانی در کنار نماینده ولی‌فقیه در استان در سالروز ارتحال امام با مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی به سوگ نشستند.

انتهای پیام/86006/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول