اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی:

امام خمینی احیاگر حماسه مقاومت اسلامی در جهان امروز است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: امروز حماسه مقاومت اسلامی در جنوب لبنان، غزه، در نقاط مختلف عراق، سوریه و افغانستان رقم می‌خورد و این روحیه را امام خمینی(ره) احیا کردند.

امام خمینی احیاگر حماسه مقاومت اسلامی در جهان امروز است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد ظهر امروز در مراسم گرامیداشت بیست ‌و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در تکیه ابوالفضلی نیشابور، اظهار داشت: در 50 سال پیش کشورهای متحد عربی در مقابل ارتش کوچک رژیم جعلی صهیونیستی شکست خوردند، اما هم‌اکنون این رژیم خونخوار مقابل مقاومت اسلامی کم می‌آورد و ارتش بزرگ آمریکا پس از 10 سال مجبور به ترک عراق شد و این نشان می‌دهد پس از ده‌ها سال دوباره مسلمانان عزت پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی از امام به یادگار ماند و در ایران و جهان اسلام به ثبت رسید، ادامه داد: از این کارهای بزرگ می‌توان به احیای اسلام، اعاده روح و عزت به مسلمانان، احساس درک امت اسلامی، برکناری رژیم پهلوی به‌عنوان ژاندارم منطقه و حکومتی دست‌نشانده و پایه‌گذاری حکومت بر پایه اسلام اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی از ایجاد نهضت اسلامی در جهان، ایجاد نگرشی جدید در فقه شیعه، تغییر باور غلط مردم در زمینه رفتارهای حاکمان، احیای روحیه غرور و خودباوری در مردم ایران، به‌عنوان دیگر خدمات بزرگ امام نام برد که در ایران و جهان اسلام به ثبت رسید.

گنابادی‌نژاد با اشاره به روایتی از امام کاظم(ع) از مردم دعوت کرد دین را با منابع اصیل و استدلالش یاد بگیرند و افزود: اگر فهم درستی از دین داشته باشیم بصیرت پیدا می‌کنیم، در غیر اینصورت به شکل ظاهری دین‌داری می‌کنیم و دیگر به مرتبه‌های والای معنوی نمی‌رسیم.

وی اضافه کرد: برتری فقیه به عابد مثل امتیاز نسبت خورشید به ستاره‌ها است و البته ستاره‌ها نور خود را مدیون خورشید هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی اذعان کرد: علما در تمام قرون، مجاهدت‌های فراوانی برای حاکمیت اسلام کردند، اما موفق نشدند؛ اما امام توانست با مدیریت الهی خود این آرزو را تحقق بخشد.

گنابادی‌نژاد تأکید کرد: امام با اتصال به زندگی توحیدی، الگوگیری از زندگی ائمه اطهار(ع) و کسب معارف دینی در همه عرصه‌ها توانست شخصیتی مجاهد، وارسته، عالم، مفسر، متکلم، فیلسوف، عارف و عابد شود.

وی در پایان با اشاره به حاکمیت 10 ساله امام راحل بر ایران که هشت سال آن به دفاع مقدس گذشت، ابراز داشت: در تشییع پیکر ایشان بالغ بر 10 میلیون نفر شرکت کردند که در تاریخ بی‌نظیر است.

انتهای پیام/70003/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول