اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به اذعان مسئولان در مورد کندی عملیات اجرایی بزرگراه بستان‌آباد ـ سراب

آیا وعده مسئولان عملی خواهد شد؟

نماینده مردم سراب گفت: در ملاقات‌ها و مکاتباتی که با وزیر و معاونان و نیز مدیرکل راه و شهرسازی داشته تلاش شده تا نسبت به تخصیص اعتبارات لازم اقدامات سریعی صورت گیرد تا ضمن پیشرفت کار عقب‌ماندگی‌ها نیز جبران شود.

آیا وعده مسئولان عملی خواهد شد؟

مهناز بهمنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سراب اظهارکرد: با بازدیدی که از روند اجرایی بزرگراه بستان‌آباد ـ سراب داشته از روند پیشرفت کار راضی نیست.

وی با بیان اینکه احداث بزرگراه سراب ـ بستان‌آباد از طرح‌های مهر ماندگار است، اظهارکرد: دولت وعده داده که پروژه‌های مهرماندگار را تا پایان کار دولت به اتمام برساند، در حالی که اگر حرکت جهشی در این زمینه صورت نگیرد بهره‌برداری کامل از این بزرگراه را پیش‌بینی نمی‌کند.

بهمنی یادآورشد: در ملاقات‌ها و مکاتباتی که با وزیر و معاونان و نیز مدیرکل راه و شهرسازی داشته تلاش شده تا نسبت به تخصیص اعتبارات لازم اقدامات سریعی صورت گیرد تا ضمن پیشرفت کار عقب‌ماندگی‌ها نیز جبران شود.

وی تصریح کرد: این جاده پر ترافیک و پرحادثه دیگر جوابگو نیست و همه ما در این مورد مسئول هستیم. 

بهمنی با طرح این سئوال که چرا از پیمانکاران با بنیه مالی بالا برای طرح‌های این چنینی استفاده نمی‌شود، ابراز داشت: برای اخذ اعتبارات لازم قول‌های مثبتی داده شده و از آنجایی که تخصیص و واریز اعتبارات به زمان خاصی نیاز دارد باید پیمانکار منتظر واریز مبلغ ریالی نباشد و کارها را آغاز کند.

از سوی دیگر سیدبهلول حسینی نماینده میانه و عضو کمیسیون عمران مجلس نیز خواستار اخذ اعتبارات برای ادامه طرح مزبور شد.

سیدبهلول حسینی گفت: متاسفانه اعتبار مناسب و قابل توجهی به این پروژه اختصاص داده نشده و این میزان محدود اعتبار پاسخگوی اجرای عملیات نیست. 

عضو کمیسیون عمران افزود: ‌سال 91 برای بودجه‌های مالی و عمرانی کشور ‌سال مناسبی نبود و میزان تخصیص بودجه پروژه‌ها در کل کشور بسیار ناچیز بود.

نماینده مردم میانه احداث باند دوم جاده بستان‌آباد ـ سراب را عامل مهمی‌ در کاهش حجم ترافیک عنوان کرد و گفت: متاسفانه این طرح در مجموع کمتر از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 مسعود سعادتی فرماندار سراب نیز در جریان بازدید از طرح به خبرنگار فارس در سراب گفت: حجم ترافیک در این مسیر بالاست به طوری که در ایام تعطیلات و فصل تابستان در ساعات اوج ترافیک در طول شبانه روز بیش از 35 هزار خودرو در این محور تردد دارند. این محور با درجه راه اصلی، با عرض 11 متر و دو خط عبوری، دارای ظرفیت و کشش لازم برای عبور و مرور این تعداد خودرو نیست و همین مسئله باعث بروز حوادث و تصادفات ناگوار رانندگی می‌شود.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات و تلفات جانی در این محور، تسریع در روند اجرایی احداث باند دوم جاده بستان‌آباد - سراب را ضروری دانست و اظهار کرد: این پروژه در لیست طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفته و انتظار می‌رود تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسد.

بیگی استاندار آذربایجان‌شرقی چند ماه قبل در مصاحبه با خبرنگاران از تحویل پروژه مورد اشاره تا پایان خرداد 92 خبر داده بود. 

حال باید به انتظار نشست و دید که آیا مسئولان خواهند توانست به وعده خود عمل کرده و با تحویل به موقع پروژه، مهر ماندگاری را به مردم تقدیم کنند؟ به یاد داشته باشیم ساعت 9 صبح 12مرداد عمر دولت به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/60010/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول