اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

کمبود آرد در شهرهای خوزستان نانوایان را با مشکل مواجه کرده است

کمبود آرد در برخی شهرهای خوزستان مردم و نانوایان را با مشکل مواجه کرده است.

کمبود آرد در شهرهای خوزستان نانوایان را با مشکل مواجه کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، کمبود آرد در خوزستان منجر به ایجاد مشکلاتی برای مردم در این شهرها شده و علاوه بر آن نانوایی‌ها را نیز با مشکلاتی از جمله تعطیلی‌های ناخواسته و یا پخت محدود مواجه کرده است.

بروز این مشکل موجب شده است تا مردم در برخی مناطق با مشکلات عدیده‌ای برای تهیه نان مواجه شوند و صف‌های طولانی در برخی نانوایی‌ها ایجاد شود.

سهمیه آرد با مشکل مواجه شده است

یکی از نانوایان در این خصوص گفت: چند روزی است که در زمینه تهیه آرد با مشکل مواجه شده‌ایم.

وی ادامه داد: در حالی که براساس روال سابق سهمیه آرد اختصاصی تعیین شد و شاهد توزیع آن بودیم چند وقتی است که در این زمینه با مشکل مواجه شده‌ایم.

این نانوا تصریح کرد: علت آن را خودمان نیز نمی‌دانیم اما طبق شنیده‌ها ظاهراً در روند توزیع مشکلاتی ایجاد شده که منجر به این مسئله شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و اینکه نان جزو نیازهای ضروری مردم به ‌شمار می‌رود از مسئولان می‌خواهیم در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

آرد توزیعی بر اساس سهمیه شرکت غله و خدمات بازرگانی است

در این خصوص نیز دبیر انجمن صنفی آرد خوزستان نیز گفت: سهمیه آرد هر شهرستان براساس سهمیه‌ای است که شرکت غله و خدمات بازرگانی اختصاص می‌دهد.

حسن‌علی نویدی ادامه داد: در زمینه آرد مشکل و کمبودی وجود ندارد و مشکلاتی که اخیراً در زمینه آرد ایجاد شده ناشی از توزیع نامناسب است.

وی ادامه داد: میزان سهمیه اختصاص یافته به استان‌ها و شهرستان‌ها براساس جمعیت آن‌ها است و در خوزستان برای هر نفر ماهانه هشت کیلوگرم آرد به طور متوسط در نظر گرفته می‌شود.

دبیر انجمن صنفی آرد خوزستان تصریح کرد: باتوجه به اینکه این میزان آرد اختصاص یافته تا پیش از این پاسخگوی نیاز بوده است پس باید گفت که کمبودها به دلیل توزیع نامناسب به‌وجود آمده است.

نویدی عنوان کرد: البته باید به این نکته توجه داشت که میزان مصرف آرد در بخش‌های مختلف متفاوت است و به طور مثال در برخی روستاها مردم نان خود را از شهر تأمین می‌کنند در نتیجه برای جلوگیری از کاهش آرد بخشی از سهمیه آن‌ها به شهرها اختصاص می‌یابد.

وی در پایان ابراز امیدواری‌کرد که با رفع مشکلات موجود در زمینه توزیع، شاهد رفع کمبود آرد باشیم.

البته باید به این نکته نیز توجه داشت که کمبود آرد مختص به همه شهرها نبوده و در برخی از شهرهای استان خوشبختانه این مسئله وجود ندارد و نانوایی‌ها همچون گذشته مشغول پخت‌ و پز هستند.

مشکلی در تأمین آرد آبادان وجود ندارد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان در این خصوص اظهار داشت: در آبادان خوشبختانه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

یعقوب ایزدپناه ادامه داد: این مشکل در برخی شهرها ایجاد شده است اما در آبادان خوشبختانه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

و در پایان ...

براساس بررسی که از شهرهای مختلف استان انجام شده است مشکل کمبود آرد هنوز در کل استان همه‌گیر نشده و فقط در تعدادی از شهرها وجود دارد و مسئولان می‌توانند با بررسی دقیق علت ایجاد آن، زمینه رفع و جلوگیری از سرایت به دیگر شهرها را بگیرند.

انتهای پیام/72008/م30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول