اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان:

زنجان 1300 واحد نانوایی فعال دارد

مدیرعامل شرکت غله زنجان با بیان اینکه آمارهای اولیه بیانگر فعالیت هزار و 475 واحد نانوایی در استان است، گفت: بعد از تطبیق اطلاعات موجود با گذشته تعداد این واحدها به هزار و 300 واحد کاهش یافت.

زنجان 1300 واحد نانوایی فعال دارد

رسول منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده طی چند وقت اخیر برای جمع‌آوری آمار نانوایی‌های استان در راستای شفاف‌سازی اطلاعات آنها اظهار کرد: با این اقدامات تعداد نانوایی‌های فعال استان به صورت واقعی مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه آمارهای اولیه بیانگر فعالیت هزار و 475 واحد نانوایی در استان زنجان بود، افزود: بعد از تطبیق اطلاعات موجود با گذشته تعداد این واحدها به هزار و 300 واحد کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اختلاف آماری 170 واحدی نانوایی‌های استان با آمارهای قبلی تصریح کرد: تعدادی از صاحبان این واحدها اقدام به تغییر شغل خود کرده و در این مدت سهمیه آرد خود را هم دریافت می کرده‌اند که با تکمیل اطلاعات این روند اصلاح می‌شود.

وی به راه‌اندازی سامانه خرید آرد در شرکت غله اشاره کرد و افزود: این سامانه ابتدا در زنجان به صورت پایلوت عملیاتی شده و از سه‌شنبه هفته گذشته در همه شهرستان‌ها به اجرا درآمده است.

منصوری اضافه کرد: بر اساس اطلاعات بازیابی شده از سامانه تاکنون 856 واحد اقدام به خرید هزار و 764 تن آرد از زمان راه‌اندازی سامانه خرید کرده‌اند.

وی اضافه کرد: با همکاری شوراهای روستایی و بخشداری‌ها مشکل خانه‌پزان هم برای تامین آرد به زودی حل می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله زنجان از وجود ظرفیت در سامانه راه‌اندازی شده برای افزایش سهمیه واحدهای نانوایی استان خبر داد و افزود: اگر واحدهای نانوایی بیش از این مقدار آرد نیاز داشته باشند به آنها اختصاص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از کارخانه‌های تولید آرد در استان موفق به تهیه 75 درصد از نیازهای آرد نانوایی‌های استان شده است، ادامه داد: بقیه کارخانه‌ها فقط 25 درصد از نیازهای نانوایی‌ها را در اختیار دارند که حتی مراجعاتی هم در این مورد به شرکت غله داشته‌اند.

منصوری تصریح کرد: واحدهای نانوایی که پروانه کسب کار ندارند فقط تا پایان خرداد‌ماه فرصت دارند نسبت به دریافت این پروانه اقدام کنند.

وی از فروش 3 هزار و 650 تن گندم طی یک هفته گذشته خبر داد و تصریح کرد: میزان گندم ماهانه مورد نیاز استان زنجان 9 هزار و 750 تن است.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان ادامه داد: شرکت غله هزار تن اضافه بر نیاز و 9 هزار و 750 تن ماهانه درخواست خرید کرده است.

وی بر لزوم دقت در نرخ‌گذاری گندم مورد نیاز صنف صنعت تاکید کرد و گفت: اگر نرخ اعلام شده کاهش نیابد این صنف اقدام به تامین گندم مورد نیاز خود از واحدهای نانوایی می‌کند.

منصوری به ظرفیت‌های ایجاد شده در سطح استان زنجان برای خرید و ذخیره‌سازی گندم در بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: در مجموع بخش خصوصی در استان توان ذخیره‌سازی 400 هزار تن گندم را دارد.

وی به توافقات انجام شده با 20 شعبه بانک سپه اشاره کرد و گفت: مبلغ گندم خرید شده از کشاورزان در کوتاه‌ترین زمان به حساب آنها واریز می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان به ممنوع شدن خروج گندم از کشور اشاره کرد و ادامه داد: این اقدام در آستانه برداشت گندم خوب بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت موجود در استان 2 هزار تن برنج برای ذخیره‌سازی در حال حمل به استان است.

منصوری میزان برنج ذخیره سازی شده در استان را هزار و 800 تن اعلام کرد و گفت: با حمل 2 هزار تن برنج خریداری شده در انبارهای استان مجموع برنج ذخیره‌سازی شده به حدود 4 هزار تن طی این ماه می‌رسد.

انتهای پیام/73004/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول