اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

دو تخلف عمده نانوایان کهگیلویه و بویراحمد/سیاستگذاری‌ها‌ ‌بر‌اساس منافع مردم است‌

رئیس صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیاست‌گذاری‌های کلان در بخش بازرگانی این استان بر اساس منافع عموم مردم است نه شرکت‌ها، تعاونی‌ها و برخی افراد ذی‌نفوذ؛ از همین‌رو هر تصمیمی ممکن است نارضایتی‌هایی هم ایجاد کند.

دو تخلف عمده نانوایان کهگیلویه و بویراحمد/سیاستگذاری‌ها‌ ‌بر‌اساس منافع مردم است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، داریوش دیودیده عصر امروز در نشست مدیران تعاون روستایی، شرکت غله، اتحادیه‌های بخش خصوصی، امور عشایر و برخی مدیران میانی سازمان صنعت و معدن که با هدف ساماندهی موضوع آرد و تخلفات نانوایان برگزار شد، اظهار کرد: کسر آرد سهمیه‌ای نانوایان از جمله برخوردهایی است که سازمان صنعت، معدن و تجارت با نانوایان متخلف خواهد داشت و در این برخورد نیز مماشاتی نخواهد بود.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در کنار سیاست‌های تنبیهی، اهرم‌های تشویقی را نیز در دستور کار داریم، افزود: نانوایانی باید خود را با وضعیت فعلی آرد تطبیق دهند و بر‌اساس شرایط فعلی واحدهای نانوایی خود را اداره کنند.

دیودیده ادامه داد: از آنجا که نان و کیفیت آن از دغدغه‌ها و موارد حساس است، گشت‌های نظارتی در همه روزهای ایام هفته با حضور مأموران صنعت و معدن، فرمانداری، اداره غله و اتحادیه نانوایان صورت می‌گیرد تا تخلفات این حوزه رصد و برخورد شوند.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد وزن کم‌چانه و تعطیلی‌های غیرمجاز را دو تخلف عمده نانوایان این استان برشمرد و گفت:‌ اگر مدیر یک نانوایی احساس می‌کند با این وضعیت، اداره یک نانوایی صرفه اقتصادی ندارد باید هر چه زودتر آن را تعطیل کند زیرا اختصاص آرد تنها برای پخت نان و تحویل آن به مردم است نه فروش آرد.

وی داشتن یک مسئول فنی پاسخگو در هر نانوایی را ضروری دانست و بیان کرد: در هر نانوایی یک نفر از دست‌اندرکاران باید به مسائل فنی نانوایی و مسائل پیرامون آن آگاه باشد که بتوانند پاسخگوی مأموران نظارتی و اجرای مشاوره‌ها و اخطارهای گشت نظارتی باشد.

دیودیده در بخش دیگری از صحبت‌هایش تأکید کرد: سیاست‌گذاری‌های کلان بخش بازرگانی و بازار در این استان بر اساس منافع عموم مردم است نه شرکت‌ها، تعاونی‌ها و برخی افراد ذی‌نفوذ؛ از همین‌رو هر تصمیمی ممکن است نارضایتی‌هایی هم ایجاد کند ولی مهم مصلحت مردم و شهروندان است.

*بازار آرد و نان باید سامان بگیرد

به گزارش فارس، قاسم شجاعی نیز در این نشست هدف ما سامان دادن به وضعیت نانوایی‌ها و سهمیه آرد اختصاصی به آن‌ها است که بدون شک با برگزاری چنین جلساتی به یک تصمیم درست خواهیم رسید.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خود و همکارانش را وارث مشکلات گذشته‌ای دانست که باید برای برطرف کردن آن‌ها تلاش کرد تا تولید نان در کمیت و کیفیت به سطح قابل قبولی برسد.

وی ادامه داد: اکنون جا افتاده است که مرجعی وجود دارد که به تخلفات نانوایان از جمله جابجایی آن‌ها، فروش بدون ضابطه و تخلفات صنفی رسیدگی می‌شود و این موضوع نوید دهنده سامان گرفتن بازار نان و آرد در این استان است.

شجاعی تأکید کرد: بدون شک اعمال سیاست‌های کنترلی و سخت‌گیری‌ها برای نانوایانی که عملکرد درستی دارند هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند و از طرفی نیز نباید میدان برای جولان نانوایان متخلف باز باشد که هر کاری که می‌خواهند انجام دهند.

به گزارش فارس، مدیر تنها مجتمع نان شهر یاسوج نیز در این نشست به دست‌اندرکاران این صنف پیشنهاد داد که نسبت به شناسنامه‌دار کردن افراد شاغل در این حرفه با سطح مهارت مختلف اقدام شود تا نانوایان ملزم به به کار گرفتن نیروهای شناسنامه‌دار ماهر در نانوایی‌های خود شوند.

انتهای پیام/82005/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول