اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ترافیک سنگین مردم یزد را کلافه کرده است

خیابانی سرگردان در پیچا پیچ وعده مسئولان

به دنبال تاکید شهردار یزد برتکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهر، امتداد خیابان آیت‌الله کاشانی یعنی حدفاصل میدان شهدای محراب تا میدان ابوذر با گذشت چند سال از تعریض ناقص آن از مشکلات زیادی رنج می‌برد.

خیابانی سرگردان در پیچا پیچ وعده مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، با تعریض این خیابان در چند سال گذشته و نیز وعده‌ها برای تکمیل آن، هنوز هم شهروندان یزدی شاهد خلف وعده مسئولان در تکمیل این طرح چند ساله، در مسیر ورودی شهر یزد هستند.

گرچه شهردار یزد هم پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از جمله برنامه‌های شهرداری را اولویت در تکمیل طرح‌های نیمه تمام اعلام کرده بود اما گویی با گذشت یک سال از فعالیت شهردار یزد، این وعده‌ها به دست فراموشی سپرده شد و طرح‌های نیمه تمام نیز در بین پیمانکاران سرگردان شده‌اند.

با ارائه و تصویب طرح عمرانی تعریض امتداد خیابان آیت‌الله کاشانی، کار تملک و آزادسازی عرضی خیابان نیز آغاز شد و در مدت کوتاهی عملیات عمرانی این طرح آغاز شد اما به دلیل عدم توان شهرداری در تملک تمامی مسیر بنا به دلایل مختلف از سوی شهردار وقت، این طرح به صورت ناقص و در حد عبور و مرور شهروندان اجرایی و تکمیل آن به زمان دیگری موکول شد.

در ابتدای کار، تعریض پل به خوبی صورت گرفت و این مسیر با جدول‌گذاری به صورت بلوار آماده ارائه خدمت شد اما کمترین امکانات در این مسیر دیده نشد.

* خیابانی فاقد نام، بدون پیاده‌رو و حریمی برای عبور عابران و خودروها

حدفاصل میدان شهدای محراب تا میدان ابوذر که خروجی استان به سمت جنوب محسوب می‌شود نام و نشانی ندارد اما برخی، از این خیابان ها به بهانه اینکه تا پیش از وجود زیرگذر شهدای محراب امتداد خیابان آیت‌الله کاشانی بوده است، این خیابان را با همین نام می‌شناسند.

برخی دیگر هم از این خیابان با نام‌هایی همچون خیابان ژاندارمری، منابع طبیعی و یا پل 15 خرداد یاد می‌کنند اما مشکلات این خیابان فقط به نداشتن نام و نشان ختم نمی‌شود و دارای مشکلاتی بزرگتر و بیشتر از این است.

نداشتن پیاده‌رو و مشخص نبودن حریم خیابان از محل عبور عابرین پیاده هم از جمله این مشکلات است که از ماه‌های پایانی سال گذشته تاکنون با وجود وعده‌های مکرر مسئولان، این معضلات به قوت خود باقی است.

خط کشی‌های نامناسب و ناپیدا و البته وجود چاله‌هایی که به دلیل کم‌کاری پیمانکاران در این خیابان به تازگی تعمیر شده است، از دیگر مشکلات این مسیر است.

وجود ایستگاه اتوبوس در نزدیکی میدان ابوذر و نداشتن خط کشی عابر پیاده با توجه به اینکه منطقه مسکونی است و خودروهایی که با سرعت بالا در این مسیر تردد می‌کنند خطری جدی برای شهروندان و ساکنان منطقه به شمار می‌رود.

عدم مشخص بودن حریم پیاده‌رو و خیابان هم برای خود معضلی جدی شده است به طوری که به دلیل نبود پیاده‌رو، رفت و آمد عابران دچار مشکل شده و باعث توقف نامناسب و حتی پارک دوبله خودروها در طول این مسیر است.

از سوی دیگر، توقف دست‌فروشان و میوه‌فروشان دوره‌گرد در حاشیه این خیابان خطرات جدی را برای جان شهروندان و تصادفات احتمالی در این خیابان رقم می‌زند.

علاوه‌ بر این، عرض کم خیابان در حوالی اداره کل منابع طبیعی، این محدوده را به گلوگاهی برای بروز تصادفات متعدد تبدیل کرده است که در زمان اوج ترافیک به ویژه نزدیک غروب، شدت بیشتری پیدا می‌کند.

* ترافیک این مسیر اجتناب‌ناپذیر است/شهروندان از مسیر جایگزین استفاده کنند

از همه این مسائل که بگذریم و نادیده بگیریم، نمی‌توان از خلف وعده مسئولان گذشت. اواخر سال گذشته بود و شاید یکی دو ماه به پایان سال هم باقی مانده بود که شهردار منطقه دو یزد از مراحل تکمیلی این طرح خبر داد و گفته بود طی یکی دو هفته آینده کار پیاده‌رو سازی در این مسیر آغاز و در مدت دو ماه به پایان خواهد رسید اما با گذشت بیش از دو ماه از سال جدید هم خبری از پیاده‌رو در این مسیر نیست.

جعفر امین مقدم اما ماه گذشته نیز از مراحل تکمیلی طرح و تصویب بودجه خبر داد و گفت: به زودی کار پیاده‌روسازی آغاز می‌شود که هنوز هم از این کار خبری نیست.

وی با اشاره به شلوغی مسیر و ترافیک این خیابان اظهار داشت: ترافیک در این نقطه اجتناب‌ناپذیر است و باید از مسیرهای جایگزین استفاده کرد.

این در حالیست که این مسیر حکم ورودی شهر را دارد و البته مسیری برای جایگزینی رفت و آمد شهروندان وجود ندارد که بخواهند از آن استفاده کنند.

کسانی که از حمیدیاشهر و منطقه رحمت آباد به شهر یزد وارد می‌شوند به خوبی بر این نکته واقفند که مسیری به غیر از این وجود ندارد و حتی کسانی که قصد دارند از منطقه صفائیه به خیابان آیت‌الله کاشانی و بلوار آیت‌الله مدرس بروند، نمی‌توانند از مسیر دیگری استفاده کنند چرا که به نوعی باید لقمه را دور سر بچرخانند.

اخیرا اما شورای شهر یزد در ششصد و سی و سومین جلسه خود طرحی را برای احداث زیر گذر در میدان ابوذر یزد تصویب کرده تا شاید مانند اجرای نادرست سایر زیرگذرها گره از ترافیک این منطقه که باز نمی‌کند هیچ، چیزی جز اصراف از بیت‌المال و بودجه عمومی که باید برای همه شهر مصرف شود در بر نداشته باشد.

* گزارش‌های زنجیره‌ای فارس از مشکلات ترافیکی یزد

امید است مسئولان امر و کارشناسان خبره شهرداری با دقت نظر بیشتری نسبت به طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی اقدام کنند.

این گزارش دومین گزارش خبرگزاری فارس است که از حوزه مسائل شهری است و این خبرگزاری در استان یزد آمادگی دارد تا مشکلات ترافیکی که مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفته‌اند را از طریق اطلاعات مردمی منتشر کند.

انتهای پیام/90004/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول