اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‌ها در خرداد 92 – 249

تحقق عدالت آزاد کردن همه ظرفیت‌ها است

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در گلستان گفت: تحقق عدالت با آزاد کردن همه ظرفیت‌های موجود انسانی و تجهیزاتی محقق می‌شود.

تحقق عدالت آزاد کردن همه ظرفیت‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد محمدخانی بعد از ظهر امروز در جمع اعضای ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در گلستان اظهار داشت: با توجه به اینکه دهه‌ای که در آن حضور داریم دهه عدالت و پیشرفت است، با عنایت به اینکه عدالت مقدمه پیشرفت است و هیچ پیشرفتی بدون توجه به عدالت ممکن نیست لذا یک پارامتر برای رئیس جمهور آینده توجه ویژه به عدالتی است که منطبق با اسلام ناب محمدی باشد.

وی ادامه داد: تعریفی که از عدالت در جامعه امروز وجود دارد با تعریفی که در اندیشه اسلامی است متفاوت بوده چرا که در اندیشه دینی عدالت به منزله تقسیم مساوی پول و امکانات نیست و در اینجا تعریف از عدالت به معنای تقسیم منابع و امکانات به اندازه ظرفیت و منابع منطقه‌ای و انسانی است.

محمدخانی ابراز داشت: آنچه که در این مبحث باید به آن توجه کرد این است که تحقق عدالت با آزاد کردن همه ظرفیت‌های موجود انسانی و تجهیزاتی محقق می شود.

توجه به عدالت اسلامی اقتصاد و سیاست را از سردرگمی نجات می‌دهد

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در گلستان متذکر شد: این بدین معنا است که منابع نیروی انسانی از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین و از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین باید مورد لحاظ قرار گرفته و بستر برای رشد همه افراد فراهم شود و این مقدمه‌ای برای توسعه ظرفیت بخش نیروی انسانی کشور است که استعدادها، مسائل آموزشی، مسکن، بهداشت و ... در آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

محمدخانی با اشاره به ابعاد گوناگون واژه عدالت خاطرنشان کرد: از دیگر مباحث در حوزه عدالت، توجه به ظرفیت‌های سخت افزاری است که این معنای تقسیم مساوی تجهیزات نمی‌باشد بلکه تقسیم سرمایه‌های تجهیزاتی به تناسب ظرفیت منطقه است که اگر به این معنا توجه نشود اقتصاد و سیاست دچار سردرگمی خواهد شد.

عدالت هیچ‌گاه با توسعه قابل جمع نیست

وی افزود: باید در نظر داشته باشیم که بین واژه پیشرفت و توسعه که در دوران اصلاحات زیاد از آن نام می‌بردند تفاوت‌های چشمگیری وجود دارد و عدالت هیچ‌گاه با توسعه قابل جمع نیست و تنها معادلی که می‌تواند با عدالت همراه شود پیشرفت است چرا که پیشرفت، توسعه را نیز در بر می‌گیرد و تنها واژه‌ای است که در کنار عدالت مفهوم پیدا می‌کند.

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در گلستان تصریح کرد: پیشرفت‌های زیادی تاکنون در جمهوری اسلامی ایران تا این زمان حاصل شده اما هنوز ما در این عرصه به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم و در حال حاضر کشور ما در پیچ تاریخی قرار گرفته که با عبور از «حماسه سیاسی» 24 خرداد در این مقوله تا اندازه‌ای زیاد رو به جلو حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ملت ما در 34 سال از پیروزی انقلاب تاکنون دچار مسائل و مشکلاتی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شده تصریح کرد: هجمه‌هایی که دشمنان برای ملت ما رقم زده‌اند هر بار با حضور چشمگیر مردم در صحنه خنثی شده و امروز ما همه پیروزی‌ها و بهار عربی که در منطقه اتفاق افتاده است حاصل خون شهدا و حمایت حضرت امام (ره) و نکته‌سنجی هوشمندانه رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای و از همه مهمتر پایداری و ایستادگی این ملت بزرگ در طول تاریخ است.

انتهای پیام/83004/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول