اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‌ها در خرداد 92 – 24

گرائیلی: همه باید به مر قانون عمل کنند / آموزش شرط اصلی احاطه بر قانون است

مسئول کمیته آموزش انتخابات استان گلستان گفت: تاکید امام و رهبری و همه دست‎اندرکاران کلان انتخابات بر این است که مطابق مر قانون عمل کنند و لازمه‎اش این است افرادی که در رابطه با انتخابات کار می‎کنند بر قانون احاطه داشته باشند.

گرائیلی: همه باید به مر قانون عمل کنند / آموزش شرط اصلی احاطه بر قانون است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین گرائیلی ظهر امروز در نخستین همایش آموزشی توجیهی بازرسی انتخابات شهرستان و بخش‎های تابعه استان گلستان در انتخابات ضمن تسلیت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: مردم چه به عنوان انتخاب شونده، چه انتخاب کننده و هیئت‎های نظارت باید نسبت به قانون احاطه داشته باشند.

وی شرط اصلی احاطه به قانون را در آموزش دانست و تصریح کرد: اگر آموزش‎ها دقیق، کامل و جامع انجام شود یقینا احاطه به قانون پدید می‎آید و قانونی که همه به دنبال اجرای آن هستیم ایجاد خواهد شد.

انتخابات مظهر حماسه سیاسی، مردمسالاری دینی، اقتدار ملی و اراده نظام است

مسئول کمیته آموزش انتخابات گلستان با تاکید بر اینکه انتخابات مظهر حماسه سیاسی، مردمسالاری دینی، اقتدار ملی و اراده نظام است، یادآور شد: انتخابات ریاست جمهوری به صورت مستقیم، عمومی و با رای مخفی خواهد بود.

گرائیلی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری با کسب اکثریت مطلق آرا باید از نصف آرا بیشتر باشد، متذکر شد: چنانچه انتخابات ریاست جمهوری دو مرحله‎ای شود مرحله دوم در هفته بعد انجام خواهد گرفت.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها همزمان برگزار می‎شود و وزارت کشور موظف است تمهیدات لازم را برای انتخابات فراهم کند.

خرید و فروش رای جزو جرایم و تخلفات انتخاباتی است

مسئول کمیته آموزش انتخابات گلستان در خصوص آرای باطل ماخوذه و غیرماخوذه بیان داشت: با تائید هیئت نظارت یا نماینده وی برگه‎های رای باطل ولی جزو آرای ماخوذه مصوب و مراتب در صورتجلسه قید و آرای مذکور ضمیمه خواهد شد.

گرائیلی؛ آرای غیر قابل خواندن و آرای سفید را جزو آرای باطله ماخوذه برشمرد و اذعان کرد: صندوق‎های فاقد لاک و مهر انتخابات نیز باطل است همچنین آرا زائد بر تعداد تعرفه، آرای کسانی که به سن قانونی رای دادن نرسیده باشند، آرایی که با شناسنامه افراد فوت شده یا غیرایرانی داده شده باشد، آرای تکراری و آرایی که با شناسنامه غیر و یا جعلی انجام شده باشد جزو آرای باطله است که ماخوذه نیست.

وی اظهار داشت: خرید و فروش رای، تقلب و تزویر در اوراق تعرفه، تهدید یا تطمیع در امر انتخابات، رای با شناسنامه جعلی، رای دادن بیش از یک بار، اخلال در امر انتخابات، کم و زیاد کردن آرا، تقلب در رای‎گیری و شمارش آرا، رای گرفتن با شناسنامه کسی که حضور ندارد را جزو جرایم و تخلفات انتخاباتی است.

انتهای پیام/83001/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول