اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت خبر داد

تفویض اختیار رسیدگی به تخلف کاندیداها به بخشداری‌های رشت

فرماندار رشت از تفویض اختیار رسیدگی به تخلف کاندیداهای شهر و روستا به بخشداری‌های این شهرستان خبر داد.

تفویض اختیار رسیدگی به تخلف کاندیداها به بخشداری‌های رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید ولی‌الله عظمتی بعد از ظهر امروز در جلسه توجیهی نامزدهای شوراهای شهر در این شهرستان با تسلیت ایام ارتحال امام (ره) اظهار کرد: انتخابات در تمام جوامع مهم و حساس جلوه می‌کند.

وی برگزاری انتخابات در ایران برای دوست و دشمن را مهم خواند و افزود: دشمن به دنبال مایوس کردن ملت است و می‌خواهد مردم را نسبت به انتخابات بی‌رغبت کند.

عظمتی انتخابات در نظام اسلامی به دلیل مردمی و اسلامی بودن آن نسبت به دیگر جوامع مهم‌تر خواند و تصریح کرد: امسال ملت ایران حماسه بزرگی را خلق می‌کند بنابراین انتخابات باید جدی گرفته شود.

فرماندار رشت حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای را اولویت نخست انتخابات خواند و بیان کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات نخستین وظیفه کاندیداها است.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران مسلمان هستند و نسبت به ارزش‌های اسلامی تعهد دارند، یادآور شد: خلق حماسه عظیم سیاسی در کشور را یک تکلیف می‌دانیم.

عظمتی امانتداری، قانون‌مداری، عدالت‌محوری و حضور گسترده مردم را شعار مسئولان و کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد.

فرماندار رشت با بیان اینکه 75 درصد مردم مرکز استان در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 شرکت کردند، خاطرنشان کرد: صد درصد مردم سنگر در انتخابات مذکور شرکت کردند و در مجموع 94 درصد مردم گیلان در انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته مشارکت داشتند.

وی بر رعایت قانون تاکید کرد و یادآور شد: بسیاری از پرده‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری گذشته پایین کشیده شده بود زیرا رعایت امانتداری تاکید رئیس جمهور بود.

*کاندیداها همدیگر را تخریب نکنند

عظمتی خواستار برگزاری سالم انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در شهرستان رشت شد و اظهار کرد: کاندیداها از تخریب همدیگر پرهیز کرده و برنامه‌های خود را اعلام کنند.

فرماندار رشت به آغاز فعالیت‌های اجرایی انتخابات شوراهای شهر و روستا از 21 فروردین سال جاری اشاره کرد و افزود: مسئولان امانتدار نظام و مردم هستند.

وی اعضای هیئت‌های اجرایی شهرستان رشت را با تجربه خواند و تصریح کرد: صلاحیت کاندیداها با استعلام چهارگانه و بررسی‌های محلی انجام شده است.

عظمتی با اشاره به آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری، بیان کرد: اسامی کاندیداهای شهر و روستا 15 خرداد جاری اعلام می‌شود و نامزدها از شانزدهم خرداد می‌توانند تبلیغات رسمی خود را آغاز کنند.

فرماندار رشت بر تعطیلی ستادهای انتخاباتی کاندیداها 24 ساعت مانده به انتخابات تاکید کرد و گفت: کاندیداهای شورای شهر رشت تنها می‌توانند پنج ستاد برای برادران و پنج ستاد برای خواهران دایر کنند و از دایر کردن بیش از 10 ستاد جلوگیری می‌شود.

به گفته وی کاندیداهای شهرهای لولمان، سنگر، خشکبیجار، لشت‌نشاء، کوچصفهان و خمام تنها می‌توانند دو ستاد برای برادران و خواهران دایر کنند.

عظمتی اضافه کرد: اگر کاندیداهای شورای شهر رشت حتی ائتلاف 15 نفری تشکیل دهند، طبق قانون بیش از 10 ستاد نمی‌توانند دایر کنند.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه مسئولان و کاندیداها باید قانون را رعایت کرده و مطیع آن باشند، بیان کرد: جلوی عدم پایبندی به قانون باید گرفته شود.

*رد صلاحیت‌ها تا روز قبل از برگزاری انتخابات وجود دارد

وی تائید صلاحیت‌ها را موقتی دانست و اظهار کرد: تائید و رد صلاحیت‌ها تا روز قبل از برگزاری انتخابات وجود دارد.

عظمتی از تفویض اختیار رسیدگی به تخلف کاندیداهای شورای شهر و روستا به بخشداری‌های شهرستان رشت خبر داد و افزود: تبلیغات پیش از موعد مقرر، علنی و خلاف قانون توسط کاندیداها ممنوع است.

فرماندار رشت قانون بد را بهتر از بی‌قانونی دانست و گفت: همه باید از قانون تبعیت کنیم.

انتهای پیام/84001/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول