اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ورزش بازیچه تبلیغاتی برخی کاندیداهای شورای شهر

توجه و اهتمام به ورزش و اوقات فراغت جوانان از مسائلی است که این روزها برای کسب آرا در بین مردم توسط برخی کاندیداهای شورای شهر مطرح می‌شود که وقتی به عمل می‌رسد چیزی برای عرضه وجود ندارد.

ورزش بازیچه تبلیغاتی برخی کاندیداهای شورای شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، این روزها اگر کمی از خبرهای انتخاباتی ریاست جمهوری فارغ شویم، روشن است که بازار تبلیغات کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا هم رونق ویژه‌ای دارد تا برای اینکه از روز 16 خرداد به صورت رسمی بتوانند تبلیغات محیطی و شهری خود را شروع کنند.

از جمله روش‌های تبلیغاتی غیر مستقیم نامزدهای انتخابات به خصوص پیش از شروع رسمی تبلیغات انتخابات، توجه به موضوعات مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و غیره است و کاندیداهای محترم به انحاء مختلف با توجه دادن ذهن مردم به این موضوعات، خود را به آن الصاق می‌کنند.

از جمله یکی از این موارد توجه بیشتر کاندیداهای داوطلب برای این دوره شورای اسلامی به ورزش است و این طور به نظر می‌رسد که جدا از مسائل شهری به ورزش هم علاقه خاصی دارند و در هر نشست و جمعی که حرفی به میان می‌آید جوانان و ورزش قهرمانی و همگانی را بارها به زبان می‌آورند.

در شورای سوم از سوی اعضای 9 نفره که قبل از ورود به شورای شهر همدان وعده و وعیدهای زیادی برای ارتقاء ورزش شهر همدان که به کلان شهر هم تبدیل شد دادند، اتفاقات ناخوشایندی در حوزه ورزش قهرمانی همدان افتاد که تا این لحظه هیچ کدام از اعضای شورای سوم - به دلیل آن که احتمالاً ورزش به شورای شهر ربطی ندارد! - جواب قاطع کننده برای اصحاب رسانه، ورزشی‌نویسان و مردم ورزش دوست همدان نداشتند.

در شش سال حضور اعضای شورای شهر همدان باید بتوانیم خروجی خوبی از عملکرد ورزشی از اعضای این شورا داشته باشیم اما هرچه در اقدامات انجام شده کنکاش می‌شود به جز وظایف ذاتی اعضای این شورا در بعد پرداختن ورزش همگانی، چیز دیگری در این ارتباط یافت نمی‌شود.

سال 86 تیم والیبال شهرداری همدان با خون دل‌های فراوان موفق شد در لیگ یک به عنوان نایب قهرمانی دست یابد و با سرمربی‌گری فرهاد داخم، محمد خمسه، مسلم زمانی و سرپرستی عباس شفیعیان با کش و قوس‎های فراوان و با پیگیری حسن محمدی به عنوان ریاست وقت هیئت مدیره باشگاه شهرداری برای نخستین بار پا به بالاترین سطح والیبال کشور و لیگ برتر گذاشت.

بلاتکلیفی 9 ماهه در تعیین شهردار از شورای سوم و آمدن علیقلی‌زاده از تهران و دادن وعده‌های عمل نشدنی وی به عنوان شهرداری در زمینه همکاری و حمایت این تیم سال سختی را بر تنها تیم والیبال لیگ برتر غرب کشور تحمل کرد.

کسب عنوان پنجمی در لیگ برتر توسط شاگردان فرهاد داخم و معرفی پدیده‌های جوان و بومی از همدان مثل آرمین تشکری و محمدرضا اسمی به والیبال ایران حاصل تیم‌داری شهرداری‌چی‌های همدانی در لیگ برتر بود.

سال دوم حضور شهرداری همدان در لیگ برتر والیبال کشور با تغییرات کادر فنی و استفاده از امین‌الله برق‌لشگری به عنوان سرمربی و استفاده از رضا فتوت و نادر شوندی از مربیان صاحب عنوان و بومی همدان آغاز شد و با تغییرات در هیئت مدیره و مدیرعاملی باشگاه نوید خوبی برای حضور پرقدرت در لیگ برتر سال 87 داشت.

اما بی‌توجهی بیاناتی رئیس وقت هیئت مدیره و همچنین عدم اشراف مدیریتی اکبر رنجبران مدیر عامل وقت باشگاه همدان و عدم حمایت شورای شهر همدان از تیم والیبال این باشگاه به دلیل مشکلات فراوان در زمینه مالی در هفته نوزدهم در حالی که 4 برد و 14 باخت حاصل کار برق‌لشگری و همکارانش بود این تیم لیگ برتری در یک چشم بر هم زدن منحل شد و هیچ کدام از اعضا و مدیران استان جوابی برای این انحلال نداشتند.

این اتفاق در حالی صورت گرفت که سید احمد حسنی‌حلم رئیس شورای سوم چند سال بعد از این انحلال و اتفاق ناخوشایند ورزشی به دلیل عدم اطلاعات دقیق و درست از ورزش مجموعه تحت مدیریت شورای شهر، در حالی که 5 بازیکن و کادر فنی و سرپرستی کاملاً بومی در اختیار این تیم بوده است، دلیل انحلال تیم والیبال شهرداری همدان را استفاده از نیروهای غیر بومی دانست و گفت: اگر اقدام به انحلال این تیم از لیگ برتر کشور کردیم به دلیل عدم برخورداری از پتانسیل بومی بود.

وی اضافه کرد: معتقدیم اگر قرار است هزینه عوارضی که از شهروندان دریافت می‌شود را صرف تیمداری حرفه‌ای کنیم باید به جیب استعدادهای بومی برود.

شاهکار دوم شورای شهر همدان در زمینه ورزش قهرمانی انحلال تیم فوتبال لیگ دو شهرداری همدان بود که با کوشش و تلاش فراوانی از لیگ استانی با استفاده از مربیان و بازیکنان بومی به این مرحله صعود کرده بود.

شورای شهر بعد از انحلال تیم والیبال لیگ برتر شهرداری دست به انحلال تیم فوتبال این باشگاه که نماینده فوتبال استان در لیگ دسته دوم کشور بود زد تا تنها روزنه برای پرداختن به ورزش قهرمانی و رشته‌های که تماشاگر دارد را به کلی خاموش کنند.

شاید بودن تیمی به نام الوند همدان  که در لیگ آزادگان امسال نتایج خوبی گرفت مدیون اعضای شورای شهر همدان است که اگر تصمیم به انحلال گرفته نمی‌شد این تیم و واگذاری آن به تیم پاس و نامگذاری پاس نوین و بعد تغییر نام به الوند منجر به ورود بخش خصوصی و تیم‌داری نمی‌شد.

پرداختن به ورزش محلات و آن هم در رشته فوتبال به نظر می‌رسد از بهترین کارهایی بوده که در سال‌های اخیر توسط شهرداری همدان شاهد بودیم که با علاقه‌مندی حسن محمدی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و محمود کرمی و رضا خانلر از پیشکسوتان فوتبال که در این سازمان شاغل هستند پیگیری و امروز به نتیجه رسیده است.

اما نباید غافل شویم که این‌ها جزو اقدامات ذاتی همه شهرداری‌ها در راستای پرداختن به ورزش همگانی بوده و اتفاق بزرگ ورزشی صورت نگرفته است و اگر بخواهیم منصفانه نقد کنیم توسعه ورزش محلات تنها درصدی از فعالیت سازمان‌های ورزشی شهرداری‌ها در تمام کشور محسوب می‌شود.

هر چند باید اعتراف کرد که با تغییرات در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در سال‎‌های اخیر، شهرداری همدان و حمایت مالی از هاکی، وشوو، تیراندازی با کمان، دوچرخه سواری، شمشیربازی در دو بخش آقایان و بانوان و در کل در تیم‌داری حرفه‌ای پیشگام بوده است اما اقدام شورای شهر در تاریخ ورزش همدان از نظر انحلال دو تیم پرطرفدار اتفاق تلخی بوده که در حافظه ورزشی شهروندان همدانی حک شده است.

این اظهار نظرهای غیرکارشناسی اعضای شورای سوم همدان در حالی به گوش می‌رسید که در سایر شهرهای کشور که حتی اسم کلان شهر هم یدک نمی‌کشند در سطوح و رشته‌های مختلف ورزشی شاهد تیم‌داری شهرداری‌ها بوده و هستیم.

شهرداری‌های تبریز، یاسوج، بندرعباس، اراک، اردبیل، کرمان، لنگرود، دزفول، کامیاران، نورآباد ممسنی، بم در رشته فوتبال؛ شهرداری ارومیه، تبریز، زاهدان، نهبندان، دزفول، سیرجان در رشته والیبال؛ شهرداری ارومیه، تبریز، زرند کرمان، ایوان در رشته هندبال و شهرداری گرگان، سنندج، زنجان و لاهیجان در رشته بسکتبال تنها گوشه‌ای از تیم‌داری شهرداری‌‌ها در کشور است که از 4 رشته توپی پرطرفدار حمایت کرده‌اند.

در رشته کشتی در سال‌های اخیر شهرداری ملایر، شهرداری اردبیل، شهرداری اسلامشهر، شهرداری سرعین، شهرداری اراک، شهرداری بابل و شهرداری نهاوند در سطوح مختلف تیم‌داری کرده‌اند.

با رفتن بهروز مرادی استاندار وقت از همدان به عنوان مهم‌ترین و بزرگترین حامی ورزش همدان تمام آورده‌های استان در زمینه تیم‌داری حرفه‌ای بر باد رفت و متوالیان ورزشی در همدان نتوانستند به خوبی از داشته‌های خود در رشته‌های فوتبال و والیبال به خوبی محافظت کنند.

اینها شاید تنها گوشه‌ای از حقایق تلخ ورزش همدان است که در این 7 سال حضور شورای شهر در دور سوم صورت گرفته و در آستانه شروع فعالیت شورای چهارم و ارتقای 9 به 15 نفر اعضای این شورا همه مردم همدان منتظر تغییر روش در حمایت بیشتر از ورزش را از منتخبان خود هستند.

در روزهای داغ تبلیغاتی امیدواریم که ورزش بازیچه و وسیله برای جلب نظر مردم و جوانان که بیشترین سهم جمعیت را دارا هستند و با وعده‌های غیر عملی در راستای کسب آرا توسط کاندیداهای شوراهای شهر و روستا نباشیم.

برای تحقق شعار حماسه سیاسی باید در برخورد با مردم و ارائه برنامه‌ها، صداقت گفتار بیش از هر نکته‌ای در دستور کار کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا قرار بگیرد تا مردم و جوانان با رغبت بیشتری در روز جمعه 24 خرداد حضوری پررنگ داشته باشند.

----------------------

فرشید گل‌محمدی

----------------------

انتهای پیام/89020/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول