اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی:

ورزش همگانی استان مرکزی توسعه می‌یابد

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی از عقد تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل آموزش و پرورش استان به منظور توسعه ورزش همگانی خبر داد.

ورزش همگانی استان مرکزی توسعه می‌یابد

عباس محمدی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: توسعه ورزش همگانی باید به یک مقوله فراگیر در جامعه تبدیل شود.

وی تصریح کرد: توسعه و گسترش رشته همگانی را نباید تنها وظیفه اداره کل ورزش دانست، بلکه باید آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، صنایع، شهرداری‌ها و دیگر نهادهای فرهنگی در راستای توسعه این ورزش همکاری کنند.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: در توسعه ورزش همگانی نقش آموزش و پرورش بیش از سایر دستگاه‌هاست که به همین دلیل هیئت ورزش همگانی استان اقدام به عقد تفاهم‌نامه همکاری با این نهاد کرده است.

محمدی با اشاره به مفاد این تفاهم‌نامه گفت: همکاری دو طرف در برگزاری جشنواره‌ها، ارتقای سطح آگاهی اولیا و سلامت اجتماعی در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جشنواره‌های فرهنگی آموزشی، برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری با همکاری دو طرف،‌ شناسایی دانش‌آموزان مستعد از طریق اجرای طرح استعدادیابی و پوشش بیمه ورزشی دانش‌آموزان از مفاد مهم این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل شورای ورزش همگانی در استان افزود: این شورا با هدف توسعه و تعمیم ورزش همگانی از طریق فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای افزایش انگیزه و رغبت اقشار مختلف جامعه، سیاستگذاری در راستای آموزش، تجهیز، پشتیبانی و همگانی کردن ورزش، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در راستای توسعه سلامت، نشاط جامعه و ترغیب اقشار مختلف به حفظ تندرستی، ساماندهی فعالیت‌های همسو و جلوگیری از موازی‌کاری در زمینه همگانی کردن ورزش در راستای اصلاح و بهبود مستمر فرآیند اجرایی از مهم‌ترین اهداف تشکیل این شورا به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اعضای شورا گفت: اعضای این شورا شامل معاون سیاسی استاندار، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، مدیرکل دفتر امور شهری، مدیرکل ورزش و جوانان، فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، مدیرکل زندان‌ها، مدیرکل صدا و سیما، رئیس دانشگاه‌های اراک، علوم پزشکی، آزاد، پیام نور، علمی و کاربردی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهردار اراک، رئیس هیئت ورزش‌های دانشگاهی استان، رئیس هیئت ورزش همگانی، رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی، رئیس کمیته ورزش، صنعت و آب و برق استان است و ریاست شورا را استاندار مرکزی بر عهده دارد.

انتهای پیام/87003/ز30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول